Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe lang duurt de onsterfelijkheid van God?

• Gonnie

Jij dan toevallig niet maar er zijn er hier daar kan je op wachten, dat zij er tegen in zullen gaan.;)

• M*j*r**

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> De God van Israel, is de schepper. Hij is de Bron.

> Naar Hem zullen we terugkeren als we doodgaan. Er

> is niets wat je kan doen in dit menselijk leven om

> in de ‘'hemel’' te komen. Het enige wat jou

> terugbrengt naar Hem is zijn genade. Sinds Jezus

> is iedereen gered. Iedereen.

> ————————————————–

> ————————————————–

> ————————————————–

> ————————————————-

> Dit las ik onlangs, daar zullen veel christenen

> wel tegen aan steigeren, denk ik.;)

Ja, maar dat is al jaren zo, zoals je hier kunt lezen.

God is inderdaad de Bron. (Liefde, Licht, Geest)

Maar terugkeren naar de Bron is niet zo eenvoudig. Het is/was Jezus gegeven terug te keren.

Zoals Hij zelf al zei “waar ik heenga, kunt gij niet komen” (Joh.8)

God “woont” in een ontoegangelijk licht " (1Tim.6)

Alleen als je bent en wandelt zoals Jezus (staat ook in de bijbel), dan kan je werkelijk terugkeren naar de Bron. (Of de Wil van de Vader doet)

Dus eigenlijk kan je er wel wat aan doen. En dat kwam Jezus vertellen hier op aarde. En Paulus ook in zijn brieven. (Goede vrucht dragen bv)

We blijven na onze fysiek dood wel weer in het eeuwige leven en dat geldt voor iedereen. Maar dat eeuwige leven is, zolang je niet geleefd hebt zoals bv Jezus leefde, geen eeuwig leven “in/bij de Bron” .

• perihelium

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Jij dan toevallig niet maar er zijn er hier daar

> kan je op wachten, dat zij er tegen in zullen

> gaan.;)

Wat een onzin. De vraag is waar je het las want het staat niet in de Bijbel.

• Stefan

Ja, maar dat is al jaren zo, zoals je hier kunt lezen.

God is inderdaad de Bron. (Liefde, Licht, Geest)

Maar terugkeren naar de Bron is niet zo eenvoudig. Het is/was Jezus gegeven terug te keren.

Zoals Hij zelf al zei “waar ik heenga, kunt gij niet komen” (Joh.8)

God “woont” in een ontoegankelijk licht " (1Tim.6)

Alleen als je bent en wandelt zoals Jezus (staat ook in de bijbel), dan kan je werkelijk terugkeren naar de Bron. (Of de Wil van de Vader doet)

Dus eigenlijk kan je er wel wat aan doen. En dat kwam Jezus vertellen hier op aarde. En Paulus ook in zijn brieven. (Goede vrucht dragen bv)

We blijven na onze fysiek dood wel weer in het eeuwige leven en dat geldt voor iedereen. Maar dat eeuwige leven is, zolang je niet geleefd hebt zoals bv Jezus leefde, geen eeuwig leven “in/bij de Bron” .

(tu) Daar kan deze reactie, die je net plaatste, ook wel bij;

Joh.8

12 Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben.

23 En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt van deze wereld, Ik ben niet van deze wereld.

Bedenk de dingen die boven zijn, niet die op aarde zijn

• Gonnie

Ach toevallig las ik dat hier een tijdje geleden, er werd daarop ook niet gereageerd alleen door Frederik want er werd ook over de evolutoe geschreven ,waar Frederik niet mee eens was.

• Douce.

Ik ben er eerder tegenin gegaan (want ik ben het er niet mee eens) en heb er voldoende over gezegd.

Dat mag op grond van de Bijbel, daarvoor is dit een discussiebord.

Roeren in deze hype doe ik niet, daar komt slechts ellende van.

Douce

• Gonnie

Op grond van de bijbel mag alles gezegd worden, en als je nu je eigen mening hebt wat niet strookt met de bijbel, wordt dan verwacht dat je die mening maar voor je houdt..? Zo wordt je door de bijbel eigenlijk monddood gemaakt.:S

• Douce.

Ik heb je geen aanleiding gegeven tot die conclusie Gonnie.

De Bijbel maakt mij in elk geval niet monddood, daar ik geregeld tegengas geef:D

Een voorstander van mensen naar de mond praten ben ik niet, je kunt echter wel n.a.v. de Bijbel iemand ergens op wijzen.

Je mening, al strookt het niet met de Bijbel, mag je geven, maar dan kun je wel incalculeren dat er reacties komen, daar het hier een Bijbelprikbord is.

Douce

• Frederik D

Dit is geen Jezus-woont-lekker-puh-in-mijn-hartje-prikbord maar een prikbord waarop men op nauwgezette wijze de Bijbel bestudeert zonder vooropgezette meningen.

• Frederik D

Gaat niet om Jezus maar om de Bijbel en om de nauwkeurige exegese ervan.