Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

topic under construction

• Stefan

Zeg maar; Sabbath houden..

• theo

OOK.

• Stefan

Is er buiten dat, dan nog meer hier in de vorige dagen?

Ik bedoel, als Sabbath houden werkelijk inhoudt; ingaan in de Rust, de verdere dagen van het Leven (in Hem).

Daarna weer ‘gewoon’ overgaan naar dag 1?

Of is het doorgaan naar dag 8, echt een ‘doorgaan, een overgaan, een middelaar’ waar al melding van gemaakt werd.

Dag 8 als de opkomst van de Morgenster.

• theo

Thomas, sorry, en nog eens sorry, mijn gereformeerde wortels beperken mij met je voor mij (te ) zweverig taalgebruik.

• perihelium

Jij zegt het als het over alverzoening gaat, maar met die valse denkbeelden kan jij beter eens onderzoeken wat het Christelijke geloof is.

• perihelium

Het is niet erg als je meedoet met een topic die niet over jou gaat, maar je haalt er van alles bij, legt me woorden in de mond en het gaat niet meer waar het over ging. Dag Thomas.

• Stefan

Dat het niet meer ging over waar je mee kwam, dat schreef ik al.

Vaak is het niet gemakkelijk, de focus te houden.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Dat het niet meer ging over waar je mee kwam, dat

> schreef ik al.

>

> Vaak is het niet gemakkelijk, de focus te houden.

Waarom dwaal je dan af als je je er toch mee bemoeit?

• Stefan

Ik dwaal niet af, Perihelium. De bijbel is het Woord van God schrijf je.

Dan reageer ik daar een paar keer op, maar jij vliegt naar den Beginnen, als bewijs dat de Kracht de bijbel is.

De bijbel is ge-inspireerd door de Geest. Dat is mij duidelijk geworden.

Die heilige Inspiratie is wat het Woord is; Geest. De letter doodt, maar de Geest maakt Levend. Dit is zo'n uitspraak in de bijbel, die be-aamt dat het niet de letter is, van kaft tot kaft, of de bundel woorden op zich, maar dat het de Geest is, die Levend maakt.

En dat is getuigen van Hem. En dit getuigen is het Woord, ook in de letter van nu.

• perihelium

De uitleg van de letter die doodt in 2 Korinthe 3:6 staat in vers 7.