Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

topic under construction

• theo

Je wilt mij alleen maar aanvallen met je doorlopende gezemel over alverzoening–dat is je enige doel– dar wil je je nog steeds niet echt in verdiepen– — en je eigen geloofsovertuiging zoals ik dat verwoordde wil/kun/durf je niet kritisch te bekijken of zelfs maar onder ogen te zien.

Je verzaakt dus ondanks dat je in je openingsbericht schreef dat je niet wilt verzaken.

De consequentie van jouw geloofsovertuiging Is ook best moeilijk want tegen “mijn” alverzoeningsleer– impliceert jouw geloofsvisie zoals ik dat verwoordde en dat komt nogal hard aan natuurlijk.

Immers dan komt 90 a 95 % van alle door God geschapen mensen nooitophoudend in de hel na hun aards bestaan.

• Douce.

Alverzoeningsleer is prachtig, God zou dat best kunnen doen. Maar….dat is de kant van God, niet die van de mens. Voor de mens gelden (Bijbels gezien) andere beginselen.

Geloof je dat niet, ben je eigenlijk geen christen (ik heb dat niet verzonnen hoor). Dat is hard, maar dan is dat wel de consequentie van een standpunt.

Douce

• Frederik D

En dus schiep God de wereld om de hel ruimschoots te kunnen bevolken.

• Douce.

O ja, nou, als jij het zegt, wie ben ik dan om daaraan te twijfelen? Heb je het eigenlijk wetenschappelijk onderzocht?:D

Douce

• Frederik D

De consequentie van de Schepping was de zondeval en dus heel veel hellevaarten. Dat wist God van te voren. Toch schiep hij de wereld.

• Gonnie

ze zouden je echt moeten dood trappen

• theo

Zou je het iets breder willen/kunnen omschrijven? Ik volg je niet helemaal, sorry.

• Douce.

Wat kun je niet helemaal volgen? Het staat er m.i. vrij duidelijk. Maar brand maar los met je vraag.

Douce

• theo

Douce Schreef:

——————————————————-

> Alverzoeningsleer is prachtig, God zou dat best

> kunnen doen.

Maar dat doet Hij niet ondanks dat Hij dat zou kunnen?

>Maar….dat is de kant van God, niet

> die van de mens. Voor de mens gelden (Bijbels

> gezien) andere beginselen.

DAT begrijp ik niet: Voor de mens is dat anders op aarde?Onderling? In de samenleving?

OF..gedachten van mensen over God?

> Geloof je dat niet, ben je eigenlijk geen christen

> (ik heb dat niet verzonnen hoor). Dat is hard,

> maar dan is dat wel de consequentie van een

> standpunt.

>

> Douce

• Douce.

theo Schreef:

——————————————————-

> Douce Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Alverzoeningsleer is prachtig, God zou dat best

> > kunnen doen.

>

> Maar dat doet Hij niet ondanks dat Hij dat zou

> kunnen?

De Bijbel, mits je natuurlijk zou ontkennen dat het het woord van God is, geeft toch duidelijk aan, dat zij die niet aannemen dat Jezus Christus is gestorven en opgestaan om voor hen de verzoening met God tot stand te brengen, niet verzoend zijn.

Dat is de kant van de mens. Mocht God uiteindelijk toch besluiten ook de “ongelovigen” met Hem te verzoenen (alverzoening) dan kun je daar als mens niet over oordelen, maar dan is het Zijn kant.

> >Maar….dat is de kant van God, niet

> > die van de mens. Voor de mens gelden (Bijbels

> > gezien) andere beginselen.

>

> DAT begrijp ik niet: Voor de mens is dat anders op

> aarde?Onderling? In de samenleving?

>

> OF..gedachten van mensen over God?

Gewoon datgene wat geschreven staat in de Evangeliën en in de schrijfsels van Paulus, als zijnde de weg tot verzoening.

>

> > Geloof je dat niet, ben je eigenlijk geen

> christen

> > (ik heb dat niet verzonnen hoor). Dat is hard,

> > maar dan is dat wel de consequentie van een

> > standpunt.

> >

> > Douce

Je mag natuurlijk geloven wat je wilt, of wat je niet wilt, maar ben je dan nog een christen volgens de Schrift? Volgens mij niet.

Douce