Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

topic under construction

• theo

Aha, op die manier.

————-

Over je christen noemen;

B.v. Romeinen 8 waar Paulus schrijft dat niets en niemand ons kan scheiden van de liefde van God welke is door Jezus Christus onze Heer

Nog en voorbeeldje;

1 Johannes 2

2

1 Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.

Als mensen dit soort teksten letterlijk lezen/nemen dan zijn het geen christenen en/of mogen ze zichzelf niet christen noemen en/of mogen ze geen christen genoemd worden?

• Douce.

Theo

Over je christen noemen;

B.v. Romeinen 8 waar Paulus schrijft dat niets en niemand ons kan scheiden van de liefde van God welke is door Jezus Christus onze Heer

Dat geldt Schriftuurlijk gezien inderdaad voor de hen die kinderen Gods zijn, op grond van de verzoening.

Theo

1 Johannes 2

2

1 Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.

Als mensen dit soort teksten letterlijk lezen/nemen dan zijn het geen christenen en/of mogen ze zichzelf niet christen noemen en/of mogen ze geen christen genoemd worden?

Laat ik duidelijk zijn, van mij mag iedereen het lezen en geloven hoe hij wil. Maar ik ben wel zo reëel om ergens consequenties aan te verbinden m.b.t. het geheel en niet van een paar teksten die mogelijk ook anders uitgelegd kunnen worden. Je eet volgens mij van twee walletjes als je mensen dit Evangelie presenteert.

Jezus Christus heeft inderdaad verzoening voor de hele wereld tot stand gebracht, maar zit deze in iemands persoonlijke buideltasje of niet. En m.b.t. 1 Joh. 2 is het nooit weg om ook even te kijken naar 1 Joh. 1 en het e.e.a. in zijn juiste verband te zien en er niet zomaar iets uit plukken. Als je het niet onderschrijft ben je geen christen. Wat iemand zichzelf noemt, moet hij of zij weten, maar zuiver is het niet in mijn ogen. Wat God vervolgens doet met mensen die geen christen zijn, is de kant van God. Mogelijk is God veel barmhartiger dan wij menen.

Douce

• theo

Je laatste woorden in je betoog spreken me wel aan , dat zul je vast begrijpen.

• Douce.

Maar er stonden nog een paar zinnen voor……………….

Douce

• theo

Jawel,

Was de bijbel nou maar een wetenschappelijk verantwoord exact kloppend boek met een eensluidende visie en ( dankzij de nu bovenste posting) een exacte datum voor de eindtijd !!!!

Maar ja, helaas..

Maar ja en maar ach..het houdt ons op deze manier ook lekker bezig .

Toch?

• Douce.

Wil jij het zo ergens over hebben? Wat ontzettend flauw zeg.

Nou, houd jij je dan maar met je emmer en schepje in de zandbak bezig, dan ga ik nog even iets nuttigs doen.

Douce

• theo

Ik ook, te weten…

slapen

• M*j*r**

Douce Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Douce Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Alverzoeningsleer is prachtig, God zou dat

> best

> > > kunnen doen.

> >

> > Maar dat doet Hij niet ondanks dat Hij dat zou

> > kunnen?

>

> De Bijbel, mits je natuurlijk zou ontkennen dat

> het het woord van God is, geeft toch duidelijk

> aan, dat zij die niet aannemen dat Jezus Christus

> is gestorven en opgestaan om voor hen de

> verzoening met God tot stand te brengen, niet

> verzoend zijn.

Daar valt dan ook nog wel over te discussieren, want in de bijbel staan ook kreten als het eren met de lippen, maar het hart ver van God, de verleiding van de eigen begeerte, als je je tong niet kan beteugelen is je vroomheid waardeloos etc. Ben je dan verzoend? Als je alleen maar aanneemt dat Jezus Christus is gestorven en opgestaan?

19 Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd.

Je stelt vaak dat je met één enkele bijbelvers niet ver komt en dat ben ik met je eens. Maar dat geldt natuurlijk dan ook voor dit ene vers:

9 Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is, en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden;

> Dat is de kant van de mens. Mocht God uiteindelijk

> toch besluiten ook de “ongelovigen” met Hem te

> verzoenen (alverzoening) dan kun je daar als mens

> niet over oordelen, maar dan is het Zijn kant.

Nee, daar heb je gelijk in. Daar kunnen wij niet over oordelen maar God inderdaad wel.

12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden;

13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden.

14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet;

15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,

16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Het Woord is in ons hart geplant en God ziet het hart aan.

• Douce.

Daar valt heel wat over te discussiëren, maar theo doet dat niet.

Douce

• Douce.

Dat wil zeggen met mij niet. Theo vindt het kennelijk interessanter om Peri hiermee uit te dagen:D, want theo weet dat ik heel veel op de plank heb liggen om het van weerszijden te bekijken.

Douce