Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gods ge/verboden

• Stefan

hmm..gloort daar een 8e dag?

• samuel

Dat staat er niet en dat zeg ik ook niet, het gaat om de dag des Heren de rustdag door God ingesteld, of zondagsrust door de mens ingesteld, en dat dan de dag des Heren noemen.

• Frederik D

Nou, dat is werkelijk heeeeel errug belangrijk.

• theo

Veeeuul belangrijker dan naastenliefde waar de bijbel vol van staat !

• Douce.

De zondag is de dag van de verrijzenis en de eerste dag. Het is de dag van de ontmoeting tussen Maria van Magdala en haar verrezen Heer in de tuin van de nieuwe schepping. De zondag verwijst ook naar de eerste dag van de schepping, toen God licht en duister scheidde (Gen. 1, 3-5). Jezus' verrijzenis is juist het echte Licht dat alle duister opheft. Tenslotte is de zondag ook al het vooruitgrijpen naar ‘de laatste dag’ op het einde van de tijden, als alle doden uit de graven zullen opstaan. Men noemt hem daarom ook de achtste dag. Dan komt er een nieuwe aarde en een nieuwe hemel.

Bron: http://www.dagdesheren.nl/

• samuel

Zonder God en de Bijbel weet je niet eens wat naaste liefde is!

• theo

O ??

Dus een atheist kan geen naastenliefde( in zich) hebben?

• Frederik D

Alleen de Samuels ontzien andermans oren. Lieden zoals ik prediken de geluidsoverlast.

• theo

Dat is dus iets wat ik in de NBV ontzettend mis..die achtste dag.

Op de achtste dag is er altijd iets nieuws, dan staat er wat te gebeuren.

Zo'n “”taalweetje“” maakt het nou juist zo bijzonder.

• samuel

Je dwaalt af, en nee een atheïst weet alleen van de term naastenliefde vanuit de Bijbel net als jij.