Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

n.a.v. de campingavonturen van Frederik

• samuel

Dat kan toch elke dag! Wat is er zo speciaal aan zondag?

• samuel

Is zondag de dag des Heren? En waar baseer je dat op?

• Alma

volgens mij is dat een andere discussie, dus graag een nieuw draadje openen. oh nu kan ik het wel weer posten, net was discussie ineens gesloten. vreemd!!

• samuel

Daar hoef je geen nieuw draadje voor te openen, ik bedoel te zeggen dat preken (hagen) niet speciaal op een speciale dag hoeven gehouden te worden, dat deden Jezus en de apostelen ook niet, wat ze wel deden is op Sabbat dat is de dag des Heren zaterdag bij ons naar de tempel gingen.

• theo

Ja he he, de zaterdag en de christelijke traditie en en de sabbath en zondags niet fietsen en geen geld uitgeven en vrijdagsavonds begint de sabbath en geen varkensvlees eten en weerbarstige zonen stenigen en vrouwen die ongesteld zijn geen hand geven en geen kleding van tweeërlei snit en vrouwen zwijgen in de gemeente en zo meer.

• samuel

Christelijke traditie? Waar is die op gebaseerd dan? God heeft Zijn eigen dag ingesteld als de dag des Heren, niet de mens of de menselijke traditie.

• theo

Zo is dat.

• theo

Je moet ook het HELE geldbedrag overmaken aan je leverancier en niet een deel….. anders zie je ook maar een deel van de berichten.

Snap dat dan !!

• samuel

Zo is wat? Dat de mens de menselijke traditie boven het Woord en gebod van God stelt?

• theo

Dat ook natuurlijk maar daar hebben we het nu niet over.