Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

In het beginne??

• Frederik D

En jouw Jezus aan het kruis zag er nog lekker fris uit?

• Frederik D

Nee, Lotje, God is onherleidbaar complex en dus moet hij geschapen zijn. Gewoon consequent wezen. Als jij denkt dat het leven geschapen is, dan moet je ook denken dat God geschapen is. Logisch denken. Of is dat te hoog gegrepen?

• Gonnie

Heb jij mooiere mannen op jouw verlanglijstje staan.? :D

• Douce.

Fictie kan heel leuk zijn, zolang je het niet met de werkelijkheid verwart:)

Douce

• samuel

Dat is waar, ik denk dat mensen steeds vaker de fictie omarmen, omdat de werkelijkheid niet altijd prettig is. :)

• Ellen-Josee

Als ik nachts zou wakker worden en er hing een supermooie vent boven mijn bed, zou ik me ook kapot schrikken.

Maar wat mijn verlanglijst betreft; mijn ex echtgenoot was echt uitzonderlijk knap en als hij het klaarspeelt om een beetje vriendelijk te kijken is hij nog steeds aantrekkelijk. Dus ik heb geen wensen meer, die zijn allemaal al vervuld :D

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Het gaat er niet om wat er in de Bijbel staat of

> wat men gelooft, maar het gaat om de werkelijke

> geschiedenis.

Lieve, lieve Frederik, het is hier een bijbelprikbord… ga dan naar een geschiedenisprikbord.

>

> Toen de eerste mensen begonnen te denken, dachten

> ze dat alles bezield was.

Laat denken maar aan een paard over. Het is toch zeker niet zo dat wanneer iets gedacht wordt het ook zo is?

> Dit heet animisme. Bomen

> hadden een iel, stenen hadden een ziel, de donder

> had een ziel. En het heelal had een ziel. Uit het

> laatste geloofje ontstond het monotheïsme.

Jij slaat de laatste tijd nogal wat onzin uit zeg!

• Douce.

De werkelijkheid is inderdaad niet altijd een pretje, je drukt het nog zacht uit. Het is echter, niet in de laatste plaats, voor de gezondheid en voor ons doel in het leven goed om alles te verwerken en om “open” te blijven. Soms is een beetje fictie dan een medicijn, maar geen hoofddoel:)

Douce

• samuel

Mee eens.

• keessie

Advies voor jou Gonnie, ga Prediker eens bestuderen en erken dat het begrip vermogen van de mens beperkt is je laat je teveel beinvloeden door Frederik hij trekt je al verder het drijfzand in.