Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat als

• Stefan

Ik schrijf niet anders; Jezus als Heer.

Ook Samuel, kan ondanks ‘'zijn’' misplaatste handtekening, nog steeds niet inzien wat Hem belijden werkelijk inhoudt.

Daarom; alles is ijdelheid totdat Jezus beleden wordt met de mond én het hart dat gelooft.

De tekst van 2 Petrus 1 die je gaf, schrijft daarover, maar om bovenop de berg te geraken, zal eerst geklommen moeten worden. En dat begint met het geloof.

Vanuit het geloof de deugd, dan de kennis, de volharding, vertrouwen…en dan pas godsvrucht en Liefde.

Lees vanaf vers 1 en denk niet dat het op de top van de berg begint.

• Stefan

Wordt bewust van de handtekening waarmee je zo ijdel pronkt,

en dan, eens, lees ik het wel..;)

• samuel

Zet je ijdelheid eens opzij, of beter geef hem aan Jezus, mijn handtekening is samuel, de toevoeging is een quote van Jezus de Christus.

Leer eens te onderscheiden en leer van de ware Meester Jezus, dan kan ik wellicht eens proberen over je ijdelheid heen te kijken.

Maar er is een vraag aan je gesteld, of brengt het antwoord iets aan de oppervlakte wat je liever verbergt?

• Stefan

De toegevoegde quote, die je ijdel gebruikt.

De Opgestane is Geest.

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> De toegevoegde quote, die je ijdel gebruikt.

Jezus Christus is mijn Heer en Meester, daar is niks ijdel aan, het is meer een stopwoordje van je om je gnostische/new-age geloof te maskeren waar in verkondigt en geloofd wordt dat de mens zelf god is, dat is ijdelheid ten toppunt.

>

> De Opgestane is Geest.

Je moet wat specifieker welke Geest je bedoeld, de heilige Geest is nooit dood geweest, ergo hoeft dus daarom ook niet uit de dood op te staan!

• Stefan

En wat is de dood, Samuel?

De dood overwinnen, opdat God alles in allen is.

Heb jij de dood overwonnen? Of doet Christus dat in de mens.

Jezus als Heer is Hem toelaten jouw wezen te veranderen, van natuurlijk naar ..

Geestelijk.

• Stefan

8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

9 Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest, indien tenminste de Geest Gods in u woont. Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.

10 En indien Christus in u is, zo is wel het lichaam dood om de zonden; maar de geest is leven om de gerechtigheid.

11 En indien de Geest van Hem, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

• perihelium

New-age quote bij 2 Petrus 1 (welk vers?) : “Alles is ijdelheid totdat Jezus beleden wordt met de mond én het hart dat gelooft.”

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> En wat is de dood, Samuel?

Niet levend!

>

> De dood overwinnen, opdat God alles in allen is.

In Jezus Christus, Jezus heeft de dood overwonnen, en dat wie in Jezus zijn. opdat God alles in allen zijn die in Jezus zijn!

>

> Heb jij de dood overwonnen? Of doet Christus dat

> in de mens.

Zie boven.

>

> Jezus als Heer is Hem toelaten jouw te veranderen,

> van natuurlijk naar ..

>

> Geestelijk.

Wanneer gaat dat bij jou aanvangen? Ik bespeur niks van geest bij jou, ik constateer letterkunde voorgekauwd door gnostische en new-age leraren.

Maar weer de vraag heeft de opstanding van de mens al plaatsgevonden of is deze in de toekomst?

• Stefan

perihelium Schreef:

——————————————————-

> New-age quote bij 2 Petrus 1 (welk vers?) : "Alles

> is ijdelheid totdat Jezus beleden wordt met de

> mond én het hart dat gelooft."

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15371453/15379663/rom8#msg-15379663