Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De komende oordelen over de naties

• theo

Kom op zeg.

Gods eindeloze barmhartigheid,

Jezus heeft verzoening gebracht voor alle mensen.

geloven is doen,

Met Jezus opstaan uit ons eigen misère en opstaan om anderen te helpen.

wij zijn allemaal Adam en Eva en hebben de keus om van goede en verkeerde vruchten te snoepen,

Het evangelie is de blijde boodschap die ons rust brengt en mag dus geen bangmakerij zijn.

Moet ik nog doorgaan?

Waarom wil je weten wat je al wist van mij?

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Kom op zeg.

>

> Gods eindeloze barmhartigheid,

Gezien een eindtijd is deze dus wel eindig! En daar ging het om, die Bijbelse uitleg van jou omgaande de eindtijd.

> Jezus heeft verzoening gebracht voor alle mensen.

> geloven is doen,

> Met Jezus opstaan uit ons eigen misère en opstaan

> om anderen te helpen.

> wij zijn allemaal Adam en Eva en hebben de keus om

> van goede en verkeerde vruchten te snoepen,

> Het evangelie is de blijde boodschap die ons rust

> brengt en mag dus geen bangmakerij zijn.

Het evangelie is de blijde boodschap mits het het Evangelie van Jezus Christus is neem ik aan dat dat is wat je bedoelt , maar om rust te brengen of ons verzoent met God1

>

> Moet ik nog doorgaan?

Ik ben benieuwt naar je uitleg “eindtijd” waar Jezus over sprak, en of deze al geschied is of inderdaad nog steeds een naderende toekomst.

>

> Waarom wil je weten wat je al wist van mij?

Je schrijft dingen die ik niet wilde weten, maar die jij wil dat ik die zou weten, maar je bent niets verplicht, als je er niet over wil discussiëren.

• theo

Speciaal over de eindtijd?

Daar maak ik me niet druk om, God weet wanneer dat is, geen mens die het daarnaast ook weet hoe hard de eindtijdverkondigers ook schreeuwen dat het NU heel ECHT NU bijna zover is.

Ik leef alsof morgen of over 3000 jaar de eindtijd zou zijn omdat ik niet weet wanneer dat is.

Ik hoef anderen dus ook geen angst aan te jagen door er over te beginnen noch over te preken.

Ik preek soms wel tegen de angstprediking die de eindtijdpredikers ons aan willen praten.

• Gonnie

Precies theo jij hebt hem door.(tu)

Samuel is weer achterbaks bezig.

• samuel

Quote theo: Als jij denkt dat Jezus heeft gesproken over 2000 jaar later… gewoon blijven geloven… ik heb andere gedachten bij bijbeluitleg.

Dan denk ik dat ik navenant deze quote die je aan Daan gaf verkeerd heb begrepen dat je niet doelde dat Jezus profeteerde over 2000 jaar later, als je er eigenlijk vanuit moet gaan dat met de ten hemelgang van Jezus, de eindtijd is gestart en dat wij sinds deze dag er dus inleven, ergo is de profetie van Jezus zeker voor deze tijd en de nog toekomende tijd.

Dat is zo ongeveer mijn mening, dat wil niet zeggen dat we bang onder de tafel moeten blijven zitten en niks doen het moet zeker gepredikt worden dat deze dag komt dat kan beangstigend zijn en mensen zullen roepen bangmakerij maar deze dag komt toch echt, maar het Evangelie van Jezus Christus dient verkondigt te worden het Evangelie van redding, het Evangelie van de verzoening, tot dat de laatste dag aanbreekt, de grote dag des Heren.

• keessie

Jaja Gonnie wil ook ff wat zeggen, heb jij ooit wel eens iets uitgelegd hier en ben je familie van allen die kletst ook altijd zo uit zelfde hout gesneden zalkmaarzegge.

• keessie

Theo ik wacht ook op jou zienswijze.

• keessie

De laatste jaren is het aantal gerapporteerde rampen sterk toegenomen. Tussen 1994 en 1998 werden jaarlijks gemiddeld 428 rampen genoteerd, tussen 2003 en 2007 waren dat er 727 per jaar. De laatste tien jaar verloren gemiddeld meer dan 10.000 mensen het leven bij een ramp. Het aantal andere slachtoffers steeg, zoals mensen die hun woning verloren, honger leden of geen toegang hadden tot drinkwater. Het Internationale Rode Kruis schatte hun aantal tussen 1998 en 2007 op 280 miljoen per jaar. Droogte en hongersnood zijn de meest dodelijke rampen.

Bron wiki

• Allen

En weer een duidelijk staaltje van het niet weten waar je het over hebt keesje,

zoals dat met al jou topics en draadjes het geval is.

De muziektopics die ik af en toe plaats bevatten klassieke muziek en geen popmuziek, domoor.

Waarschijnlijk ben jij zo dom dat je het verschil tussen deze twee muziekstromingen niet eens hoort.

Ga dus maar fijn met je poppen spelen en laat dit bordje aan grote mensen over hé.

Allen.

• keessie

Het aantal natuurrampen is in de afgelopen 20 jaar sterk toegenomen: van 80 naar 400 per jaar. Met de toename van het aantal rampen, groeit ook het aantal slachtoffers. Het groeiend aantal slachtoffers komt onder meer door de groei van de wereldbevolking en het aantal mensen dat in risicovolle gebieden woont.

Bron:het rode kruis