Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De komende oordelen over de naties

• keessie

Deze tekst is prima op zijn plaats hoor en is niet misbruikt zoals Theo dat wil suggeren

• theo

Dus vroeger waren er geen spotters.

Mooi dat we het weten.

Hoe kom je op die gedachte??

• keessie

Foei Theo weer het woordje “dus” wij zijn dit laatste geslacht weet je nog wat ik je gister uitlegde,

• theo

Volgens mij werd Jezus danig bespot, onder Nero zijn honderdduizenden christenen bespot, door de eeuwen heen zijn bijna alle joden bespot ( ook nog veelal door christenen) etc. etc. etc.

Wat is er nieuw aan bespotten in onze tijd en waaruit maak je op dat het nu meer zou gebeuren dan eertijds??

• Daan

theo Schreef:

——————————————————-

> Dus vroeger waren er geen spotters.

Het zal zijn…………… net zoals in de dagen van Noach.

Matth. 24:37-39.

Toen waren er ook mensen zoals Theo die Noach belachelijk maakte !

En een lol dat ze hadden..ha ha ha . Ze aten en dronken..bla bla bla

Totdat de deur van de Ark in het slot viel.

>

> Mooi dat we het weten.

>

> Hoe kom je op die gedachte??

• Stefan

Er staat nog meer in 2 Petrus 3

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht, in welke de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Daar dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heilige wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van de dag Gods, in welke de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.

13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in welke gerechtigheid woont.

De aarde heeft de water-doop ondergaan met Noach, en wacht de Vuur-doop, zo blijkt wel.

Nu, hoe kan de mens zich daarop richten of voorbereiden?

In 1 Kor 15 staat het één en ander, en Joh 17 is al langsgekomen vandaag. Elke eerlijke poging tot onderzoeken wat dit nu precies betekent voor de mens in zijn bestaan brengt men dichterbij de heilige wandel en godzaligheid in plaats van de angst om verlies van lijf en leden.

• keessie

(tu) zo is het

• theo

Daan Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dus vroeger waren er geen spotters.

>

> Het zal zijn…………… net zoals in de dagen

> van Noach.

> Matth. 24:37-39.

>

> Toen waren er ook mensen zoals Theo die Noach

> belachelijk maakte !

Zou je zo vriendelijk willen zijn waaruit blijkt dat ik Noach belachelijk maak(te) ??

Jij spot wel met mij, dat is wel duidelijk maar waar spot(te) ik met Noach??

> En een lol dat ze hadden..ha ha ha . Ze aten en

> dronken..bla bla bla

Ik heb inderdaad tamelijk veel lol in mijn leven ondanks dat ook ik wel het nodige meemaak(te) maar zie de ernst van veel zaken wel degelijk in.

Is het verboden om lol te maken?

>

> Totdat de deur van de Ark in het slot viel.

>

>

>

> >

> > Mooi dat we het weten.

> >

> > Hoe kom je op die gedachte??

• Daan

keessie Schreef:

——————————————————-

> Het aantal zware natuurrampen is de laatste

> twintig jaar verviervoudigd. In het begin van de

> jaren tachtig waren er gemiddeld 120 rampen per

> jaar, op dit moment zijn dat er vijfhonderd. Dat

> zegt de internationale ontwikkelingsorganisatie

> Oxfam zondag op basis van een nieuw rapport.

>

> Bron:Oxfam

De weeen volgen elkaar in rap tempo op.

Precies zoals de Bijbel heeft voorzegt.

• theo

keessie verval nou niet weer in je oude patroon maar ga weer in op opmerkingen en kritiek en sla niet opnieuw doelbewust moeilijker reacties ontwijken.

Je hebt bewezen dat je het kunt