Bij jou maar niet bij mij.
Daar ben ik helemaal vrij in, weet je wel?
Het is dus niet een realistische opmerking van jou.
Ellen
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlGeloof in de eindtijd? Het gaat zoals het moet gaan.
Ik zit echt niet te bidden tot de eindtijd hoor…
Jij geloofde toch ook in eeuwige liefde toen je ging trouwen, jij hebt toch ook jarenlang geloofd dat je een pensioen zou krijgen en ooit geloofde je dat je pappie de sterkste man van de wereld was. Dan vat ik dat ook maar onder bijgeloof.
Inderdaad Ellen de kansel beklimmen is niets voor mij dat erken ik, dat houdt niet weg dat ik ze niet zou kunnen volgen in hun bedoelingen.
Daarom gaat de slogan “je kunt alles leren als je maar wilt” niet op de een is daar goed in en de ander daar.
Punt is veel mensen bekleden een positie in hun werk die ze niet waard zijn.
keessie Schreef:
——————————————————-
> Inderdaad Ellen de kansel beklimmen is niets voor
> mij dat erken ik, dat houdt niet weg dat ik ze
> niet zou kunnen volgen in hun bedoelingen.
Iedereen heeft een andere bediening en dat betekent niet dat iemand die niet op de kasel staat minder is dan die dat wel doet.
Lees daarover meer in 1 Kor 12 en in Efeze 4 bijvoorbeeld 11 En hij is het die apostelen heeft aangesteld, en profeten, evangelieverkondigers, herders en leraren, (de vijfvoudige bediening)
> Daarom gaat de slogan "je kunt alles leren als je
> maar wilt" niet op de een is daar goed in en de
> ander daar.
Dat is niet wat de Bijbel erover zegt zoals in 1 Kor 12: 28 God heeft in de gemeente aan allerlei mensen een plaats gegeven: ten eerste aan apostelen, ten tweede aan profeten en ten derde aan leraren. Dan is er het vermogen om wonderen te verrichten, de gave om te genezen en het vermogen om bijstand te verlenen, leiding te geven of in klanktaal te spreken. 29 Is iedereen soms een apostel? Of een profeet? Is iedereen een leraar? Kan iedereen wonderen verrichten? 30 Of kan iedereen genezen? Kan iedereen in klanktaal spreken en kan iedereen die uitleggen?
> Punt is veel mensen bekleden een positie in hun
> werk die ze niet waard zijn.
Matt 20: 26 Zo zal het bij jullie niet mogen gaan. Wie van jullie de belangrijkste wil zijn, zal de anderen moeten dienen, 27 en wie van jullie de eerste wil zijn, zal jullie dienaar moeten zijn – 28 zoals de Mensenzoon niet gekomen is om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als losgeld voor velen.’
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?