Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

wie is de naaste?

• Michiel...

oliebol Schreef:

——————————————————-

> jij geeft een humanistische uitleg aan een

> bijbelvers. Wil je dit niet doen… zoals gezegd

> gaat het in het voorbeeld om de verhouding tussen

> wet en genade.

>

> de geest die jou op dit moment leidt is zeker niet

> de heilige geest.

Iedereen moet doen wat hij of zij denkt te moeten doen. En jij denkt met de nickname ‘oliebol’ bijdragen op een bijbelprikbord te moeten zetten. En dat mag.

Verder wil ik een ding heel duidelijk stellen. Als jij mij denkt te kennen op basis van enkele bijdragen op een bijbelprikbord als dit moet ik je teleurstellen. Jij kent mij totaal niet. Dus doe maar geen hoogdravende uitspraken over welke geest het is die mij zou leiden. Die die uitspraken maar over jezelf. Want heel misschien ken jij jezelf wel een beetje.

Met een groet,

Michiel…

• Douce.

Het grappige (nou ja………….pfff) is nu juist dat de meesten hier zichzelf totaal niet kennen, e.e.a. blijkt uit de ongenuanceerde en meestal kinderlijke uitlatingen.

Dit bedoel ik niet respectloos, maar ik loop niet met oogkleppen op en…heb enig verstand van de materie.

Douce

• holybol

je moet geen humanistische uitleg geven aan de bijbel. een valse geest ja.

• Ellen-Josee

Goed zo!

(tu)

• Michiel...

Je moet geen uitspraken doen over mensen die je helemaal niet kent. Die je nog nooit 1 minuut in levende lijve hebt gezien of gehoord.

Want dan roep je maar wat in het wilde weg. Kun je zo de politiek in, dat weer wel….

;)

• holybol

en jij moet geen humanistische betekenis geven aan een bijbelvers. Maar een concordante.

• holybol

heb enig verstand van de materie

dat heb je niet

• ¥ Lotje ¥

30 Daarop hernam Jezus en zeide:

Een zeker mens daalde af van Jeruzalem naar Jericho en viel in de handen van rovers, die hem niet alleen uitschudden,

maar ook slagen gaven en weggingen, terwijl zij hem halfdood lieten liggen.

31 Bij geval daalde een priester af langs die weg; en deze zag hem, doch ging aan de overzijde voorbij.

32 Evenzo ging ook een Leviet langs die plaats, en hij zag hem en ging aan de overzijde voorbij.

33 Doch een Samaritaan, die op reis was , kwam in zijn nabijheid, en toen hij hem zag,

werd hij met ontferming bewogen.

34 En hij ging naar hem toe, verbond zijn wonden, goot er olie en wijn op;

en hij zette hem op zijn eigen rijdier, bracht hem naar een herberg en verzorgde hem.

35 En de volgende dag stelde hij de waard twee schellingen ter hand en zeide:

Verzorg hem en mocht gij meer kosten hebben, dan zal ik ze u vergoeden, op mijn terugreis .

36 Wie van deze drie dunkt u , dat de naaste geweest is van de man, die in handen der rovers was gevallen?

37 Hij zeide: Die hem barmhartigheid bewezen heeft. En Jezus zeide tot hem: Ga heen, doe gij evenzo.

bron:Lukas 10:30-37

• ¥ Lotje ¥

Heb uw naaste lief als uzelf. – Marcus 12:28-31

• Douce.

Jammer voor je, maar helaas kun jij dat van “daaruit” (waaruit?) niet beoordelen m'n beste, zeer zeker niet als je mijn antecedenten niet kent.

Geeft niets natuurlijk, we oliebollen (of ufoen) gewoon verder:)

Douce