Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Basisvragen: de hemel

• baldu

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Psalmen 2,4

> Die in de hemel troont lacht, de Heer spot met

> hen.

>

> Psalmen 11,4

> De HEER in zijn heilig paleis, de HEER op zijn

> troon in de hemel, met aandacht beziet hij en

> fronsend keurt hij de mensen op aarde.

>

> Psalmen 14,2

> De HEER kijkt vanuit de hemel naar de mensen om te

> zien of er één verstandig is, één die God

> zoekt.

>

> Wat is de hemel?

> (graag zo konkreet mogelijk antwoorden)

Zich Een weten, met de Geliefde

Baldu

• theo

Natuurlijk is dat een tegenstelling.

In alle ellende en ruzies en haarkloverij en machtswellust en oorlog en armoede en onerlijke verdeling van aardse goederen ( de hel)

Zie JIJ toch ook mensen die onbaatzuchtig en vredelievend en geduldig een stukje van Gods koninkrijk laten zien? (de hemel)

Natuurlijk is dat van een andere orde dan een leven na het aards bestaan maar wel zichtbaar.

• Stefan

Het is het gebod; Heb Mij lief met heel je wezen..en de gevolgen van dat heilige proces..;)

• CU

De hemel is de plek waar God troont, met naast zich Jezus.

De hemel is in ieder geval een plaats waar de mens niet kan komen, volgens Jezus.

Johannes 7:34 Gij zult Mij zoeken, en gij zult Mij niet vinden; en waar Ik ben, kunt gij niet komen.

En dat zal dan wel zo zijn, want het is Jezus zelf die het evangelie van het Koninkrijk van God predikte, en niet die van de hemel.

• Frederik D

O. God bestaat niet maar al zou hij bestaan, dan zie ik niet in waarom ik zijn geboden zou moeten naleven.

Ik heb de waarheid, de rechtvaardigheid en de kunst lief. In alle drie is God overbodig.

• Stefan

Prima.

• LeSage

Zou ‘de hemel’ eigenlijk niet meer een ervaringsgegeven zijn?

Ga maar na: 2 verschillende mensen die in eenzelfde vervelende situatie verkeren, waarbij de een een gelukkig mens is en blijft en de ander er aan onderdoor gaat

• LeSage

Ja….dat is zeker de hemel, Baldu!:)

• CU

Ik zal het wel weer mis hebben.:S

• LeSage

Tja ik weet het ook niet, CU.

Ik kan je alleen maar vertellen wat ik onder de hemel versta - voor wat het waard is.

Net zoals Jezus daar zijn gedachten over heeft. Ehhhh….had. - voor wat dát waard is.