Wie is de bron van het verhaal? Zou je die willen vermelden
Verbaasd mij dat degenen die er altijd naar wijzen dat nu niet doen!
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlZonder hemel, zonder een persoonlijk hiernamaals, vervalt het fundament onder het geloof.
Niemand van de alhier aanwezige godsgelovigen zou nog in God geloven als er geen persoonlijk hiernamaals zou zijn.
Maar welke feiten en argumenten pleiten op deugdelijke wijze voor het hiernamaals? Ik ken er geen en dan heb ik vele boeken over deze kwestie bestudeerd. Er is alleen de vrome wens dat er een persoonlijk prachtig hiernamaals bestaat. Maar op wensen valt niets te bouwen. Ik wens dat ik een groot zanger ben. Maar dat wil geenszins zeggen dat ik dus een groot zanger ben.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Zonder hemel, zonder een persoonlijk hiernamaals,
> vervalt het fundament onder het geloof.
Waarom?
>
> Niemand van de alhier aanwezige godsgelovigen zou
> nog in God geloven als er geen persoonlijk
> hiernamaals zou zijn.
Ik wel hoor, vind je dat ook erg of gek?
>
> Maar welke feiten en argumenten pleiten op
> deugdelijke wijze voor het hiernamaals? Ik ken er
> geen en dan heb ik vele boeken over deze kwestie
> bestudeerd. Er is alleen de vrome wens dat er een
> persoonlijk prachtig hiernamaals bestaat. Maar op
> wensen valt niets te bouwen. Ik wens dat ik een
> groot zanger ben. Maar dat wil geenszins zeggen
> dat ik dus een groot zanger ben.
Je zingt voor geen meter. Een hiernamaals valt evenmin te bewijzen als het bestaan van God.
Uit de bijbel kunnen we lezen dat God echt bestaat maar is op zich natuurlijk geen bewijs.
De bijbelschrijvers zijn uitermate terughoudend over het bestan van een “”precies omschreven“” hiernamaals en waar ze dat wel doen spreken ze elkar nog tegen ook.
De vader de wens van de gedachte?? Voor velen wellicht wel, en wat zou daar tegen ziijn als het troost en bemoediging en kracht biedt?
Je bent tamelijk raar, nogal afwijkend, als je wel in God gelooft maar niet in je eigen voortleven na de dood.
Wat heb je aan je godsgeloof als er geen hiernamaals is? Vooral als ook nog eens God onmachtig is?
Wat is er tegen troost? Misschien is er zeker iets tegen valse troost. Maar wat is er tegen de gewone waarheid? Misschien is waarheid troostrijker dan valse troost.
Mooi Thomas
"Als het wezen zich in stralende hoogten heeft opgewerkt, is het van steeds vuriger liefde vervuld en deze liefde dringt met kracht naar de eeuwige Liefde.
En Ik geef de liefde weer terug en maak het wezen onuitsprekelijk gelukkig. "
Ook mooi om deze woorden te vergelijken met:
Gen.28
12 Toen droomde hij, en zie, op de aarde was een ladder opgericht, waarvan de top tot aan de hemel reikte, en zie, engelen Gods klommen daarlangs op en daalden daarlangs neder.
of
Joh. 1
51 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Omdat Ik tot u gezegd heb: Ik zag u onder de vijgeboom, gelooft gij? Gij zult grotere dingen zien dan deze.
52 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg ulieden, gij zult de hemel open zien en de engelen Gods opstijgen en nederdalen op de Zoon des mensen
"Als het wezen zich in stralende hoogten heeft opgewerkt, is het van steeds vuriger liefde vervuld en deze liefde dringt met kracht naar de eeuwige Liefde.
En Ik geef de liefde weer terug en maak het wezen onuitsprekelijk gelukkig. "
52 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg ulieden, gij zult de hemel open zien en de engelen Gods opstijgen en nederdalen op de Zoon des mensen
Prachtig. Mat.;10 Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan, want er staat geschreven: De Heere, uw God, zult gij aanbidden, en Hem alleen dienen.
11 Toen liet de duivel van Hem af; en ziet, de engelen zijn toegekomen, en dienden Hem.
Ook in Joh 1; 33 En ik kende Hem niet; maar Die mij gezonden heeft, om te dopen met water, Die had mij gezegd: Op Wie gij de Geest zult zien neerdalen, en op Hem blijven, Deze is het, Die met de Heilige Geest doopt.
34 En ik heb gezien, en heb getuigd, dat Deze de Zoon van God is.
Uit de teksten blijkt dat de Zoon des mensen de Geest blijvend heeft en ‘'doopt’', waar in deze ‘'vorm’' of Relatie de ware Religie (herverbinding) met God een feit is; engelen stijgen op en dalen neer; als dienaren van de Zoon des mensen.
Wat een Krachtveld..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?