thomas Schreef:
——————————————————-
> Je kunt dan weer een discussie houden over het
> woord fysiek, maar volgens de algemene betekenis
> mag ik aannemen dat Samuel begrijpt dat als er
> over het fysiek van de mens wordt gesproken dat
> als het bestaande wezen in deze wereld bedoeld
> wordt.
>
> Het NT heeft het niet anders dan over het
> veranderen van dit fysiek, naar geestelijk door de
> Geest, om Hem waardig te zijn.
>
>
> fysiek
> 1) Betreffende de natuur 2) Conditie 3) De natuur
> betreffend 4) Eigenschap van kracht 5) Lichamelijk
> 6) Lichamelijke geaardheid 7) Lichamelijke
> gesteldheid 8) Lijfelijk 9) Materieel 10)
> Natuurkundig 11) Natuurlijk
Zo is dat.
Samuel kan wel zeggen dat je alles van hem moet aannemen en dat jij draait en zo maar hij maakt zelf een fout.
Hij schrijft:
" en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; 17 daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen. "
Wij levenden, die achterblijven, staat voor ons de christenen die nog leven!
Ontslapenen staat voor overleden christenen, die dus dood gegaan zijn in hun christelijke leven!
Dit is al niet juist. In de bijbel wordt duidelijk vermeld wie de “levenden” zijn. Dat zijn dus niet “gewoon” christenen die geloven en fysiek nog in leven zijn.
Een greep:
Rom. 8
5 Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest.
6 Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede.
Zij die de gezindheid van de Geest hebben, zijn de levenden. En niet toevallig de christenen die nog in leven zijn.
7 Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet:
8 zij, die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen
En dat “ontslapenen” staat voor overleden christenen, die dood zijn gegaan in hun christelijke leven, klopt ook niet. (Niet iedereen die Heere, Heere roept……)
Er staat nl. "zij die IN Christus gestorven zijn"
Wie zijn in Christus?
2kor. 5
17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.
Ik zie het oude nog steeds en het nieuwe zie ik nog niet.
Gal.5
24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
Daar merk ik toch ook nog weinig van.
Dus al met al, ik geef je gelijk Thomas. Laat Samuel zich maar richten op al het fysieke.