Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Bijbel en de dieren

• Ellen-Josee

Jaja, zo kan je alles wel naar je eigen hand zetten.

Het is gewoon een hele duidelijke tekst en als je ook maar iets van de Bijbel en de bijbelse feesten afweet, dan weet je gewoon dat een Jood om aan de Torá te voldoen van tijd tot tijd wel vlees moet eten. Daar zal de Here Jezus zeker geen uitzondering op hebben gemaakt.

Het is gewoon zo dat de Here Jezus vlees en vis heeft gegeten, of dat nu in je kraam te pas komt of niet.

Gr Ellen

• Marjorie

Florin schreef:

>

> En waar uit de Bijbel blijkt dat Jahweh goed

> keurde het feit dat Lot zijn dochters naar buiten

> wou sturen om verkracht te worden ?

>

> Florin

Nergens, maar er staat ook niet dat geschreven dat Hij het afkeurde.

Feit is dat het een bijbels verhaal is.

“Met zijn twee dochters (wier namen evenmin worden genoemd) woonde Lot in een grot nabij het stadje Zoar. De dochters waren kinderloos en hadden geen man. Daarom besloten zij hun vader dronken te voeren en hem te verleiden. Beiden werden hierop zwanger en baarden een zoon. De zoon van de oudste dochter heette Moab, de stamvader van de Moabieten. De jongste dochter noemde haar zoon Ben-ammi; hij werd de stamvader van de Ammonieten.”

Ze woonden nb in de nabijheid van het stadje Zoar! Daar woonden dan toch mannen, mag ik aannemen?

Alles beter dan zwanger worden van je vader!

• Marjorie

Aan het Vredesenvangelie van de Essenen heb ik geen boodschap.

Jezus at vis volgens de Bijbel en was dus geen vegetariër.

Punt uit !

Daan

Juist! Geheel mee eens.

• Marjorie

Mensen zijn zoogdieren, dat staat vast.

• theo

Daar heb ik geen verstand van.

Als dat beter is voor dieren dan moet dat gebeuren.

“”Maar dat verdovinsmiddel is zo duur“”

Religieuze overwegingen alsof de tijd stil staat de afgelopen jaar is natuurlijk flauwekuk, dan zou je ook niet in de auto mogen zitten en geen balpen mogen gebruiken.

De dieren een diervriendelijk bestaan geven vóór dat ze “”diervriendelijk“” gedood worden lijkt me een belangrijker vraag hoewel volgorde van belangrijkheid niet aan de orde zou mogen zijn.

“” Maar de vierkante meters zijn zo duur“”

• Richard II

> > Aan vrouwen kun je dat heel goed zien, hoor,

> dat

> > mensen zoogdieren zijn.

>

> Ook de vrouwen zijn geen apen. Je lijkt een

> islamitische extremist wel :D.

Nee hoor, ik blijf mij er alleen over verbazen dat gelovigen niet de schepping kunnen erkennen zoals die is. En dus hun eigen god afwijzen. Dat is wat jij doet.

Gelovigen maken zo wel duidelijk dat bijbel, God en hun geloof negatief staan tegenover dieren. Zij beschouwen ze als minderwaardig en dat leidt dan dus tot het typische CDA-“rentmeesterschap”.

Hieronder nog een paar opmerkingen nav het subdraadje hierboven.

>Richard, ik heb je geschreven dat het bestaan van de dieren zonder de mens onnodig is.

Ik denk eerder dat dieren beter af zijn zonder de mens.

>> Jij bent in staat om een moordenaar die een hele

>> familie heeft uitgemoord vrij te spreken, omdat de

>> verdachte zegt dat hij het wel aardige mensen

>> vond.

>Wat is het link tussen jouw voorbeeld en onze discussie ?

Heel simpel. God blijkt overduidelijk een grote dierenbeul, gezien de Zondvloed en het doden van eerstgeboren lammetjes en kalfjes. Maar omdat in de bijbel nog ergens in een bijzinnetje staat dat hij van dieren houdt, neem jij het voor de Here op.

• Richard II

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> Mensen zijn zoogdieren, dat staat vast.

Als vrouwen het zelf zeggen, wie kan het dan nog ontkennen? :-)

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil