Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Bijbel en de dieren

• Florin

CU Schreef:

——————————————————-

> Een zwembad vol bloed bij de inwijding van de

> tempel van Salomo.

>

> God slachte dieren om Adam en Eva met dierenhuid

> te kleden. Kleding scheppen kon God opeens niet.

De dieren werden in allebei de gevallen geslacht, wat vandaag de dag ook dagelijks gebeurt. Het is volgens de Bijbel ten strengste verboden om dieren te mishandelen, wel mag natuurlijk een dier worden geslacht om wille van de mens. Jahweh en de mens staan boven de dieren. Eet jij geen vlees dan CU ??

Florin

• Frederik D

Dit gaat niet over dierenliefde maar om vee als economisch goed.

• Gonnie

Daan schreef:

Jezus at anders wel vis.

Hoezo vegetariër?

Ja, dat dacht ik ook.

• Frederik D

Hoe kwamen de dieren dan om tijdens de zondvloed? Slachtte God ze voordat de zondvloed losbarstte? Of liet hij al die dieren op jammerlijke wijze verdrinken?

• Ellen-Josee

Je maakt een hele toestand van de dood, maar de dood is een heel natuurlijk gebeuren.

Het is ook een rustig en definitief weten dat het leven nu voorbij is.

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dit gaat niet over dierenliefde maar om vee als

> economisch goed.

Nou er zijn wel degelijk verordeningen (in de Bijbel) over dierenwelzijn die niets economisch hebben.

Maar even een voorbeeld geven: Gen 9: 3 Alles wat leeft en beweegt zal jullie tot voedsel dienen; dit alles geef ik je, zoals ik je ook de planten heb gegeven. 4 Maar vlees waarin nog leven is, waar nog bloed in zit, mag je niet eten.

DWZ dat je geen dier mag eten die nog leeft en ook niet een stukje uit een levend dier mag snijden en dat opeten.

Dan nog even om het verhaal van Florin compleet te maken uit hetzelfde hoofdstuk: 8 Ook zei God tegen Noach en zijn zonen: 9 ‘Hierbij sluit ik een verbond met jullie en met je nakomelingen, 10 en met alle levende wezens die bij jullie zijn: vogels, vee en wilde dieren, met alles wat uit de ark is gekomen, alle dieren op aarde. 17 Dit,’ zei God tegen Noach, ‘is het teken van het verbond dat ik met alle levende wezens op aarde gesloten heb.’

Het verbond betrof dus niet alleen de mensen maar ook de dieren en alle levende wezens b.v. ook planten.

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil