Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Bijbel en de dieren

• 'en passant'

nihil

• voorbijganger

samuel Schreef:

> Niet zo dom blijven zwetsen baldu, Jezus was en is

> de Rabbi, de Meester, de Leraar, Zijn discipelen,

> volgelingen leerden van Hem, Hij zond ze uit om

> het Pesach voor te bereiden, en liet ze vis naar

> Hem toebrengen dus at Hij gewoon vis en vlees, of

> denk je dat je Hij zijn volgelingen iets anders

> leerde dan Hij zelf deed, precies nee toch?

>

> Gewoon toegeven dat je er mijlenver naast zit, dat

> zou pas echt getuigenb van een waar geloof.

Tja, dit is iets dat Baldu nooit zal kunnen doen, samuel. Zijn trots en hoogmoed verhinderen hem dat.

Het is triest om iemand zo lang in zaken te zien ronddraaien waarvan je weet dat het aan elkaar hangt van leugens. Maar toch is dat wat deze mensen nu eenmaal moeten doen. Totdat God hen daar uit zal willen bevrijden. Jezus zei al: Wij kunnen geen twee heren dienen. Wanneer iemand weigert te buigen voor het Evangelie, voor het Kruis van Jezus Christus, dient men onherroepelijk een andere ‘heer’. En vanuit dat standpunt zal het Evangelie hem als een dwaasheid en een aanstoot blijven. En zo gaan zielen, ook met alle zogenaamde spirituele ‘kennis’ ten spijt, toch verloren. Het is zeer triest.

• Florin

Marith Schreef:

——————————————————-

> Ach Florin, lees je wel goed? Onderstaande wat jij

> aanhaalt is een detail, een voorbeeld van wat in

> Exodus bedoeld wordt.En het is best mogelijk dat

> het uit één van de rollen komt maar het is

> helemaal niet zeker dat zij allemaal geschreven

> zijn door de Esseense gemeenschap. Ze worden

> eerder gezien als een bibliotheek van manuscripten

> en niet van dezelfde bron, daardoor ook de

> verschillende talen waarin ze geschreven zijn.

> De Dode Zee rollen zijn aanvullingen op de boeken

> van het Oude Testament en verhalen over de periode

> voor Christus ,net zoals de Nag Hammadi

> Geschriften gaan over de periode na Jezus Christus

> en over Christus.

Je schreef dat er in de OT zou staan dat als een schaap op Sjabat in een put valt dat het niet mag worden uitgehaalt, nu dus nog even de woorden uit de OT aanhalen waar dat staat.

> > > De Dode-Zeerollen en De Verzwegen Waarheid

> heb

> > je

> > > dan wellicht ook gelezen van de auteurs

> Michael

> > > Baigent en Richard Leigh?

> >

> > Komt er nog een antwoord op de door mij

> gemaakte

> > punt ? Namelijk deze :

> >

> >

> > Er zijn zwart op wit bewijzen dat de Here Jezus

> > Christus geen esseen was. In de rollen die

> > gevonden zijn staat er bijvoorbeeld dat als een

> > dier op Sjabat in een put valt dat hij er niet

> uit

> > mag worden gehaald omdat men dan de Sjabat zou

> > schenden. De Here Jezus Christus leert in de

> > evangelién het tegenovergestelde, namelijk

> 'Maar

> > Hij zeide tot hen: Wie zou er onder u zijn, die

> > één schaap heeft en die, als dit op een

> sabbat

> > in een put valt, het niet grijpen zal en eruit

> > trekken?' Mattheus 12:11

>

> De mens Jezus was van joodse afkomst en een

> Esseen. Hij groeide op met de Wet van de

> joden,maar in een spirituele gemeenschap en niet

> op het marktplein. Dwz, Zijn leefwijze als kind en

> jongere was totaal anders dan van de modale

> jood.De Essenen begrepen de Wet, beter dan de

> Schrifgeleerden en leefden hem, het waren

> gnostici en geen new-agers om jullie stokpaardje

> te gebruiken. Met andere woorden, het was niet

> alleen ‘talk’, maar ook ‘walk’..

> Christus doorbrak alle begrenzingen en behoorde

> hierdoor tot geen enkele groepering meer.Hij

> doorbrak de joodse Wet en voegde iets toe,nml

> Liefde waardoor de Wet in Hem opgeheven werd .

> Hij sprak totaal anders dan de Schriftgeleerden

> die de Wet onderwezen daardoor werd Hij voor hen

> een doorn in het oog,Hij was een rebel dus, een

> ordeverstoorder door zijn uitspraken. Dit kan ook

> niet anders, want zoiets hadden ze nog nooit

> gehoord.

> Dus, dat verklaart waarom Jezus de plicht van de

> sabbat aan zijn laars lapte.

Ik vroeg er niet naar of Jezus Christus een Jood was maar naar :

Er zijn zwart op wit bewijzen dat de Here Jezus Christus geen esseen was. In de rollen die gevonden zijn staat er bijvoorbeeld dat als een dier op Sjabat in een put valt dat hij er niet uit mag worden gehaald omdat men dan de Sjabat zou schenden, aldus de leer van de essenen. De Here Jezus Christus leert in de evangelién het tegenovergestelde, namelijk ‘Maar Hij zeide tot hen: Wie zou er onder u zijn, die één schaap heeft en die, als dit op een sabbat in een put valt, het niet grijpen zal en eruit trekken?’ Mattheus 12:11

Hoe kan de Here Jezus een esseen zijn geweest als hij het tegenovergestelde leerde ?

Florin

• 'en passant'

nihil

• voorbijganger

Marith Schreef:

——————————————————-

> En stel dat het nu eens omgekeerd was…dat je

> meer dan de helft niet weet van wat er ‘gekend’ is

> over Jezus leven en je slechts deze kleine helft

> die je lezen kan in de huidige bijbel voor enige

> Waarheid aanneemt….

> De Apocriefen, alsook de Gnostische Evangeliën

> zoals het Evangelie van Thomas, van Philippus, van

> Maria Magdalena, het Evangelie van de Waarheid

> enz, om dan maar de andere ‘boeken’ niet meer te

> vermelden schetsen een veel vollediger beeld van

> Jezus, dan wat slechts in de bijbel te lezen

> staat.

> Maar jullie houden jullie alleen maar vast aan het

> ‘gekende’ en al het ander is onwaar. Tja,dat is

> jullie keuze en overtuiging.

>

> Marith

Wanneer iemand tot geloof komt, ontvangt zo iemand de Heilige Geest. Het is deze, Gods Geest die dan in zo iemand werkzaam wordt. Hij wordt dan geleerd geleid door de Geest Gods. Het is ook door deze Geest dat wij enig onderscheid des Geestes mogen ontvangen. Wat wil dit zeggen? Door het geloof ontvangen wij enig Geestelijk onderscheid dat ons in staat stelt om snel en met vrij grote zekerheid vast te stellen of een gesproken dan wel geschreven Woord van God afkomstig is of niet. Naast het lezen en kennen van Gods Woord, de Bijbel, behoedt dit ons voor het aannemen van ‘andere Evangeliën’ en andere ‘Jezussen’ die de mensen misleiden en ten gronde richten. De apocriefe evangeliën die jij opnoemt, ken ik maar al te goed. En als gelovige zeg ik dan heel duidelijk dat daarin NIET dezelfde Geest blaast als die van de Bijbel. Het is een andere geest die in tegenspraak is met Gods Woord.

Maar zelfs al zou je niet geloven en ben je enkel aangewezen op je door God gegeven ‘gezonde verstand’. Dan nog, zou ieder weldenkend mens tot de conclusie kunnen komen, dat deze evangeliën, qua herkomst en qua bedoeling, toch duidelijk afwijken van die uit de Bijbel. De ‘Jezus’ die in deze evangeliën wordt geschetst, strookt op vele punten niet met Jezus Christus uit de Bijbel. De leer die eruit spreekt komt niet overeen met die van de Bijbel. Niet voor niets hebben geleerden deze evangeliën dan ook gerekend tot een ANDERE dan de Bijbelse categorie, namelijk die van de ‘gnostiek’.

Het bijzondere is dat Johannes in zijn geschriften bepaalde concepten weerlegt die zeer typisch zijn voor de gnostiek. Destijds was er ook een felle woorden- en geloofsstrijd gaande was tussen het prille christendom en de gnostiek. Het lijkt er ook sterk op dat Johannes' geschriften o.a. tot doel hadden om deze gnostiek te weerleggen en de christenen in die tijd daartegen te wapenen. Aan de ene zijde stonden de apostelen en de vroege gemeenten. Aan de andere kant waren er de veelal gehelleniseerde ‘Joden’ en pseudo-christenen die het christendom trachten te vermengen met voornamelijk Alexandrische gnostiek. En uit die koker zijn de meeste van deze ‘gnostieke evangeliën’ voortgekomen. Wat jou is wijsgemaakt, is dat deze gnostiek nu het ‘oorspronkelijke christendom’ zou zijn geweest. Dat was het zeer zeker niet! Het ware christendom stond altijd in één lijn met de Joodse openbaringsgeschiedenis. Het bouwt daarop voort. Terwijl de gnostiek duidelijk is afgeleid van heidense (dus niet-Joodse) mysterie-religies uit Egypte en Babylon en het verre oosten.

In een poging om de gnostiek te verheffen tot het ‘ware christendom’ hebben gnostici altijd geprobeerd om deze heidense mysterie-religies in verband te brengen met het christendom. Om ze te vermengen. Zeker in recente tijden heeft dat geleid tot tal van gechannelde (!) boekwerken waarin een Jezus wordt gepresenteerd die bij de Brahmanen leert, inwijdingen ontvangt in de piramiden van Egypte, vegetariër zou zijn geweest, lid van de orde der Essenen en ga zo maar door. Echter, voor AL deze claims bestaat geen enkel bewijs! Het is pure fantasie en aanname, gedreven door de wensgedachte dat Jezus Christus op de een of andere manier een oosterse wijze zou zijn geweest IN PLAATS VAN de Messias der Joden en Zoon van God. Bij nader onderzoek blijkt ook telkens weer dat deze ‘nieuwe openbaringen’ hopeloos met elkaar in tegenspraak zijn, historische onmogelijkheden bevatten en werkelijk bol staan met pertinente leugens en verdraaiingen. Kortom: Het zijn wetenschappelijk aangetoonde vervalsingen.

Maar waarom zijn er dan TOCH zoveel mensen die deze dingen min of meer serieus nemen? Ik kan het enkel op deze wijze verklaren: De boodschap van de Bijbel wekt in de natuurlijke mens een geweldige weerstand en haat. Hij zal er werkelijk alles aan doen om deze te verdraaien of anderszins te vernietigen. In de gnostiek zien we dan ook een duidelijke poging van de boze om de Bijbelse leer te verdraaien tot een voor mensen acceptabele leer. Het is dan ook niet verwonderlijk dat deze leringen tegenwoordig veel bijval vinden vanuit de wereld en die mensen die hun rug naar de Bijbel en het geloof hebben gekeerd. Het is geen geheim dat satanisten (en ik bedoel hiermee de aanhangers van de religie van het satanisme) een vorm van gnostiek aanhangen. Waarschijnlijk zijn zij daarmee nog het meest eerlijke gnostieken. Zij immers, weten en belijden volmondig, welke heer zij in waarheid dienen.

Een bijkomende reden waarom sommige mensen wel iets zien in de gnostiek, is omdat de gnostiek, in zichzelf genomen, een ware leer -lijkt-. Wellicht ben je bekend met de gnostieke leringen van Hermes Trismegistos? Dit is de Egyptische variant van gnostiek. In ons taalgebruik zeggen we wel dat iets ‘hermetisch afgesloten is’. Hiermee doelen we dan op het karakter van deze leer die in zichzelf geheel SLUITEND -lijkt- te zijn. Er -lijkt- geen speld tussen te krijgen. TOTDAT je het geheel gaat zien in het licht van van een geheel andere leer, en wel die van de Bijbel. Dan ineens blijkt deze leer, ALS GEHEEL, een leugen te zijn! Veel mensen zijn gevangen in dergelijke hermetische systemen omdat ze geen referentie BUITEN dat ene denksysteem toelaten. Voor hen lijkt het allemaal zeer logisch, zeer begrijpelijk en vanzelfsprekend, de waarheid zelfs. Maar ze hebben niet in de gaten dat ze feitelijk GEVANGEN zijn in een systeem dat ZELF een leugen IS!

De enige remedie en redding voor deze zielen is het Licht van de Bijbel, Jezus Christus en Zijn Evangelie in het geloof te aanvaarden. Maar voor veel van deze mensen is dat zo ongeveer het meest ondenkbare wat ze ooit zouden doen. Het is dan ook puur Goddelijke Genade wanneer sommigen dan toch uit deze gevangenschap worden bevrijd. Want op eigen kracht zal nimmer iemand daaruit kunnen ontsnappen.

Bid dan tot God dat Hij jou de ogen zal willen openen voor Zijn Waarheid en je zult zien en weten. De Bijbel zegt: Wie zoekt zal vinden. Wie klopt zal worden opengedaan. Wie de Waarheid zoekt met een oprecht en nederig hart zal DE Waarheid ook zeker vinden. Jezus Christus getuigt van zichzelf: “Ik ben de Weg, DE Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.” Het is de Bijbelse Jezus Christus en geen ander die de toegang is tot de Vader en Zijn Koninkrijk. Hij is de Deur van de stal der schapen waardoor wij allen binnen moeten gaan. De Deur is geopend, Marith.

“En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.”

(Openbaring 22:17)

• samuel

voorbijganger Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> > Niet zo dom blijven zwetsen baldu, Jezus was en

> is

> > de Rabbi, de Meester, de Leraar, Zijn

> discipelen,

> > volgelingen leerden van Hem, Hij zond ze uit om

> > het Pesach voor te bereiden, en liet ze vis

> naar

> > Hem toebrengen dus at Hij gewoon vis en vlees,

> of

> > denk je dat je Hij zijn volgelingen iets anders

> > leerde dan Hij zelf deed, precies nee toch?

> >

> > Gewoon toegeven dat je er mijlenver naast zit,

> dat

> > zou pas echt getuigenb van een waar geloof.

>

> Tja, dit is iets dat Baldu nooit zal kunnen doen,

> samuel. Zijn trots en hoogmoed verhinderen hem

> dat.

>

> Het is triest om iemand zo lang in zaken te zien

> ronddraaien waarvan je weet dat het aan elkaar

> hangt van leugens. Maar toch is dat wat deze

> mensen nu eenmaal moeten doen. Totdat God hen daar

> uit zal willen bevrijden. Jezus zei al: Wij kunnen

> geen twee heren dienen. Wanneer iemand weigert te

> buigen voor het Evangelie, voor het Kruis van

> Jezus Christus, dient men onherroepelijk een

> andere ‘heer’. En vanuit dat standpunt zal het

> Evangelie hem als een dwaasheid en een aanstoot

> blijven. En zo gaan zielen, ook met alle

> zogenaamde spirituele ‘kennis’ ten spijt, toch

> verloren. Het is zeer triest.

Ja voorbijganger het is een trieste zaak die van baldu en consorten, verstrikt in een web van leugens en verdichtsels en verdraaingen, erg genoeg lijkt mij.

Je ziet. geen ervan gaat ruiterlijk toegeven dat Jezus vlees en vis at, ze stellen hun geliefde schriften meer boven de Waarheid!

Ook al wordt er aangetoond dat deze geschriften onbetrouwbaar zijn, hoe mooi en met betoverende woorden geschreven ook, het begrip wat Jezus ons leert kunnen ze niet vatten: de Waarheid maakt je vrij!

31 Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Als gij in mijn woord blijft, zijt gij waarlijk discipelen van Mij 32 en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken. Joh. 8

• 'en passant'

nihil

• baldu

Samuel schreef

> “Gewoon toegeven dat je er mijlenver naast zit, dat zou pas echt getuigen van een waar geloof”

Werkelijk?

Opmerkelijk !

Baldu

• baldu

Wederom een aantal prachtige voorbeelden van projectie Vb

Linksaf, rechtsaf, vooruit, achteruit, naar boven of naar beneden

Allemaal wegen van het verstand alleen

Hart en ziel ontbreken, zij hebben namelijk geen spiegelbeeld

Baldu

voorbijganger Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> > Niet zo dom blijven zwetsen baldu, Jezus was en

> is

> > de Rabbi, de Meester, de Leraar, Zijn

> discipelen,

> > volgelingen leerden van Hem, Hij zond ze uit om

> > het Pesach voor te bereiden, en liet ze vis

> naar

> > Hem toebrengen dus at Hij gewoon vis en vlees,

> of

> > denk je dat je Hij zijn volgelingen iets anders

> > leerde dan Hij zelf deed, precies nee toch?

> >

> > Gewoon toegeven dat je er mijlenver naast zit,

> dat

> > zou pas echt getuigenb van een waar geloof.

>

> Tja, dit is iets dat Baldu nooit zal kunnen doen,

> samuel. Zijn trots en hoogmoed verhinderen hem

> dat.

>

> Het is triest om iemand zo lang in zaken te zien

> ronddraaien waarvan je weet dat het aan elkaar

> hangt van leugens. Maar toch is dat wat deze

> mensen nu eenmaal moeten doen. Totdat God hen daar

> uit zal willen bevrijden. Jezus zei al: Wij kunnen

> geen twee heren dienen. Wanneer iemand weigert te

> buigen voor het Evangelie, voor het Kruis van

> Jezus Christus, dient men onherroepelijk een

> andere ‘heer’. En vanuit dat standpunt zal het

> Evangelie hem als een dwaasheid en een aanstoot

> blijven. En zo gaan zielen, ook met alle

> zogenaamde spirituele ‘kennis’ ten spijt, toch

> verloren. Het is zeer triest.

• voorbijganger

Marith Schreef:

> De joden vonden het ook allemaal triest hoe iemand

> aan de haal ging met hun wetten en zij richten

> Zijn kruis op…en jij vraagt om hiervoor te

> moeten buigen??

Het ‘kruis van Christus’ duidt op Christus' sterven voor de zonden van de wereld, Marith.

> Want waar staat dat in godsnaam dat Jezus zegt dat

> je moet buigen voor zijn Evangelie en voor zijn

> Kruis. Nergens vraagt Jezus te buigen voor Hem,

> wel om Hem na te volgen en van Hem te

> leren.Jongens toch!

“Ik heb gezworen bij Mijzelf, er is een woord der gerechtigheid uit Mijn mond gegaan, en het zal niet weerkeren: dat Mij alle knie zal gebogen worden, alle tong Mij zal zweren.” (Jesaja 45:23)

“Want er is geschreven: Ik leef, zegt de Heere; voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God belijden.” (Romeinen 14:11)

“Opdat in de Naam van Jezus zich zou buigen alle knie van hen, die in de hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn.” (Filippensen 2:10)

> Je taal is de taal van de kerk die met opgerichte

> kruisen ten ‘strijde’ trokken en nog trekt om

> allen onderdanig te maken aan hun leer die ze in

> eerste lijn ontvingen van Christus. (zo dachten en

> denken ze toch)

Zo is jou verteld. Je reageert hier primair vanuit de onderbuik, Marith. Op basis van aannames die anderen jou hebben gevoed kom je tot conclusies die geen hout snijden.

Als ik al enige ‘kerkelijke taal’ hoop te mogen spreken, is dat die van de Kerk van Jezus Christus welke Hij fundeerde op het geloof. In welke mate ‘bepaalde kerken’ daar iets mee van doen hebben, mag joost weten. Je mag gerust weten dat ik geen fan ben van de menselijke instituten die men ‘kerk’ placht te noemen. Ik noem ze: Babylon.

> Durf je in plaats daarvan aan het graf te gaan

> staan, durf je de Opgestane in de ogen te kijken

> en zal je Hem herkennen?

> Maar ik vrees dat je helemaal niet begrijpt wat ik

> bedoel.

Ik vraag me af of je überhaupt zelf weet wat je bedoelt, Marith? Ik zie hier vooral iemand die wanhopig probeert vrome taal uit te kramen in hoop daarmee anderen (en wellicht ook jezelf?) te kunnen overtuigen van het spirituele gehalte van het eigen ‘geloof’. De woorden die schrijft klinken als holle vaten. Want er zit geen (Bijbelse) inhoud achter. Enkel dezelfde occult/mystieke prietpraat die jij en anderen aldoor op dit forum spuien. Het zou wat anders zijn, wanneer deze woorden zouden zijn geschreven uit het geloof.

> Want wat een arrogantie God te claimen als jullie

> bezit, wat een arrogantie!!!

> En van daaruit te denken dat jullie in Waarheid

> zijn.

Je raaskalt weer, Marith. Niemand ‘claimt’ hier God voor zichzelf. Dat zijn jouw woorden. Wij getuigen slechts vanuit dat wat ons door God geschonken is. Dat is geen persoonlijk bezit maar Waarheid die wij in het geloof delen met al onze broeders en zusters. Paulus schrijft "Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.“ Het is vanuit deze ”vaste grond", het door God geschonken vaste geloof en weten dat wij überhaupt kunnen getuigen. Het is zeker niet zoals in de newage en gnostiek die aan elkaar hangt van onzekerheden, aannames en ‘subjectieve waarheden’. Het spreken vanuit de vaste grond is daar ‘uit den boze’ omdat de enige grond die men daar kent los zand is. En we weten allemaal wat er gebeurd wanneer men daarop bouwt.