Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Demolition Man

• LeSage

baldu Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Op de nieuwe aarde zullen alleen maar

> > zachtmoedigen wonen.

> > Totdat een van die zachtmoedigen erachter komt

> dat

> > je er voordeel uit kunt halen om net iets

> minder

> > zachtmoedig te zijn dan de rest.

>

> Wat moet de aanleiding zijn dan, tussen al die

> andere zachtmoedigen?

>

> > En dan begint de ellende dus weer van vore af

> aan……..??

>

> Welke ellende?

Ik kan niet in de toekomst kijken Baldu, en ben al helemaal geen profeet.

> Onder welke groep schaar jij je als je de Bergrede

> nog eens leest?

Onder de luisteraars.

>

> Baldu

• theo

ALS we ons “”alleen maar“” focussen op een prachtige volmaakte wereld na deze onze wereld en de handen nu niet uit de mouewen steken blijft alles zoals het was en worden we moedeloos en vruchteloos en zelfs wellicht radeloos en blijft het zoals het was.

WIJ leven NU en dat brengt verANTWOORDelijkheden met zich mee VOOR het hier en nu

Welnu…doe er aan mee zoukzeggen… !!!!!!!

• LeSage

Ik zou het niet weten, Richard. Echt niet.

Weet jij het wél eigenlijk? En ja of nee…… wat het ook is: dat moet je wel aan kunnen tonen dan natuurlijk.

• LeSage

Leve is inderdaad: antwoord geven. Daar heb je gelijk in Theo.

Antwoord geven aan je omgeving, maar in diepste zin: aan jezelf. en jezelf dan met grote Z of kleine z. En eigenlijk doet dat er dan weinig toe.

Maar dat uitgangspunt verandert -naar mijn beleving- erg sterk als je het wel of niet koppelt aan een beloofde toekomst. In het ene geval geloof je in jezelf en in het andere geval geloof je in de hoop op de belofte van een ander.

• 'en passant'

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Als de dualiteit wordt opgeheven……in wat voor

> wereld leven wij dan? Is er dan nog iets buiten

> Ons?

> Of hebben we Onszelf dan slechts lief?

In een wereld van Harmonie. In deze dualiteit heerst disharmonie omdat de mens zelf dis-harmonisch is en zichzelf beschouwt als het middelpunt der wereld, alles draait om de instandhouding van zichzelf.

Daarom zal de Eenheid in hemzelf hersteld moeten worden vooraleer hij die wereld betreden kan.

Je hoeft maar te kijken naar het leven van Jezus voor en na de Opstanding en vooral naar de ‘hoedanigheid’ waarin Hij zich manifesteerde na de Opstanding, om te zien wat Eenheid met de Vader betekent. Hij Overwon door de totale Zelfovergave, waardoor Hij de boeien van de materie kon afwerpen. .Daardoor stond Hij boven alle aardse wetten letterlijk en figuurlijk…. en was Hij een waar Meester, een waar Mens, Christus-Mens.

Elk mens bezit in de ziel,in potentie de mogelijkheid om die Goddelijke Individualiteit te laten ‘wassen’ in hem, waarin slechts Eenheid kan existeren met alles wat is. In die staat is er slechts Liefde,slechts Licht, hoe verscheiden de vorm ook is.

Christus is een groot Kosmische Wezen dat Mens werd in Jezus.

Het is Christus die de mens oproept om Hem te volgen,omdat in Hem slecht bevrijding kan gevonden worden, dat is ons hoogste doel.Dan is Eenheid in Verscheidenheid geen utopie meer maar de Zijns-toestand van de ware Mens.

En dan hebben we slechts Lief, Jezelf in de Ander,er is geen verschil meer, omdat alle zelfzucht of egocentriciteit verdwenen is. De ‘vorm’ is Transparant geworden.

Zoeken, vragen, discussies, debatten enz hebben dan geen bestaan meer, het Bewustzijn is er één van totaal Weten,totaal Een zijn met alles wat is. Alleen Licht en geen spoor van duisternis of onvolkomenheid die deze Transparantie bezoedelt.

Deze Vorm kan niet existeren in dit laag vibrerend niveau van deze levenssfeer.

Daarom, de wereld kunnen wij niet veranderen,nog de ander, tenzij we zelf veranderen.Dat is onze opdracht.

Deze aarde is een werkterrein voor de ziel, die streeft naar de Eenheid die ze ooit gekend heeft.

Marith

• Ellen-Josee

Had je een bepaald projectje op het oog Theo?

• Ellen-Josee

Nou het probleem met jou is dat wanneer we jouw ideeën weerleggen, dit gewoon niet bij je binnenkomt. Je zit in de donkere kerker van je eigen standpunt.

Ik ben het met Frans eens dat je in de loop van de tijd steeds verder van (de Ware en liefdevolle) God afdwaalt, dat is pijnlijk om te zien en ik vraag me af of dat komt omdat bepaalde christenen je bezeerd hebben?

• theo

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Leve is inderdaad: antwoord geven. Daar heb je

> gelijk in Theo.

> Antwoord geven aan je omgeving, maar in diepste

> zin: aan jezelf. en jezelf dan met grote Z of

> kleine z. En eigenlijk doet dat er dan weinig

> toe.

> Maar dat uitgangspunt verandert -naar mijn

> beleving- erg sterk als je het wel of niet

> koppelt aan een beloofde toekomst. In het ene

> geval geloof je in jezelf en in het andere geval

> geloof je in de hoop op de belofte van een ander.

De toekomst maakt toch niet uit voor ons antwoord, voor onze daden hier en nu??

• LeSage

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Nou het probleem met jou is dat wanneer we jouw

> ideeën weerleggen, dit gewoon niet bij je

> binnenkomt. Je zit in de donkere kerker van je

> eigen standpunt.

Welk idee heb je weerlegd, Ellen?

>

> Ik ben het met Frans eens dat je in de loop van de

> tijd steeds verder van (de Ware en liefdevolle)

> God afdwaalt, dat is pijnlijk om te zien en ik

> vraag me af of dat komt omdat bepaalde christenen

> je bezeerd hebben?

Nee hoor, het is vooral een gevolg van het gebod om niet te liegen.

Dat gebod is niet alleen bedoeld om anderen niet te bedonderen, maar vooral ook om jezelf niet te bedonderen.

Overigens ben ik benieuwd hoe er op de nieuwe aarde gesproken en gedacht zal worden over het kwaad. Wat zal men “met de kennis van dan” werkelijk Kwaad hebben gevonden, en wat zou achteraf wel mee hebben gevallen?

• LeSage

wacht even:

in een wereld van Harmonie is er wel degelijk sprake van minstens dualiteit, zo niet van meer. Het ik en het jij zijn echter in harmonie met elkaar. Zoals in een goed huwelijk. Sterker nog: harmonie zou niet kunnen bestaan bij het opheffen van dualiteit (of meer).

Ik dacht dat jij met het opheffen van dualiteit bedoelde: het besef dat wij uiteindelijk allen Één zijn.

Maar da's wat anders dan in harmonie leven. Immers: waarmee moet de Ene in harmonie zijn?