Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Beste webmaster,

• Gonnie

Datum • Uitgeklapt met draadjes

Re: Hoe is het heelal ontstaan , wat was er voor de big bang

Gepost door: ¥ Lotje ­­¥ ()

Datum: 11 september 2008 00:35

Durf jij nog te beweren dat jij dat niet was?

• Sietse 45

http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/11073843/__Zanger_Rinus_piekt_opnieuw__.html

• Lut

Dag Gonnie,

Dit brengt me plots een preek in herinnering.

Die ging over de binnenactiviteit en buitenactiviteit van christenen; gebaseerd op een stukje in Handelingen, hoofdstuk 2

De eerste christenen kwamen regelmatig samen (binnenactiviteit)

Om wat te doen?

Dat kan ik goed onthouden, dankzij de prediker, omdat hij die binnenactiviteiten benoemde als de vier B's.

-bidden

-bijbellezen

-breken van het brood

-broederschap

Daarnaast had een christen de opdracht tot buitenactiviteit:

-diakonie, dienstbaarheid

-zending, uitdragen van het geloof, vertellen door woord EN door daad over Christus.

Ik had de gewoonte om drie keer per jaar me voor een weekend terug te trekken in een klooster van de zusters benedictinessen, en daar met hun een paar dagen mee te leven, in gebed, in bijbellezen, in eucharistievieren, in psalmen zingen. Ik voelde me daar echt opgeladen worden, energie krijgen, vrede in het hart, rust…

Maar de bedoeling was niet om me daar veilig terug te trekken, maar om vandaaruit terug de wereld in te trekken; met opgeladen batterijen.

Wat is dit prikbord?

Waar bevinden we ons?

In een veilige binnenzaal, alleen met gelijkgestemde zielen, en ons lavend aan de 4 B's?

Of in de ruimere wereld?

• Gonnie

Prachtig weer gegeven Lut, ja over de bijbel en geloof moet niet in een besloten kring over gediscuseerd worden.

Het gaat ieder mens aan, en mag niet uitmaken hoe men er tegenover staat.

Groetjes Gonnie.

• voorbijganger

Lut Schreef:

——————————————————-

> Wat is dit prikbord?

> Waar bevinden we ons?

Dit Bijbel prikbord is vooral een verzamelplaats van mensen die in geen enkel opzicht de Bijbel serieus willen nemen en de spot drijven met God en het Christelijk geloof.

Dit Bijbel prikbord bord bevindt zich dan ook daar waar het gros van het ‘christendom’ zich momenteel bevindt: In een verregaande staat van geloofsafval en spotternij.

• Douce.

Wel eens van vrijheid van meningsuiting gehoord? Geloofsfanatici houden daar niet zo van en zijn in staat iedereen aan hun ideeënAls te onderwerpen alsmede tot grof geweld.

Als jij zo over dit prikbord denkt en schrijft, snap ik niet dat je toch iedere dag meeleest. Je komt regelmatig voorbij, wellicht erger je graag.

Douce

• Gonnie

voorbijganger Schreef:

——————————————————-

> Lut Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wat is dit prikbord?

> > Waar bevinden we ons?

>

> Dit Bijbel prikbord is vooral een verzamelplaats

> van mensen die in geen enkel opzicht de Bijbel

> serieus willen nemen en de spot drijven met God en

> het Christelijk geloof.

> Dit Bijbel prikbord bord bevindt zich dan ook daar

> waar het gros van het ‘christendom’ zich momenteel

> bevindt: In een verregaande staat van geloofsafval

> en spotternij.

En zijn juist de christenen daar niet de schuld van, die andere gelovigen neer sabelen om dat zij menen dat zij niet het juiste geloof te hebben. Hoeveel kerkse geloofsgemeenschappen zijn er wel niet.

Men ging vroeger zeker niet naar een kerk als het niet een kerk was waar zij bij behoorden.

Kom, breek mij de bek niet open. Als gereformeerden bij Hervormden logeerden dan nog hadden zij niet de beleefdheid om mee te gaan met de familie waar ze te gast waren naar hun kerk. Dat was dan geen juiste kerk.

Belachelijk nietwaar.?

• 'en passant'

voorbijganger Schreef:

——————————————————-

> Lut Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Wat is dit prikbord?

> > Waar bevinden we ons?

>

> Dit Bijbel prikbord is vooral een verzamelplaats

> van mensen die in geen enkel opzicht de Bijbel

> serieus willen nemen en de spot drijven met God en

> het Christelijk geloof.

> Dit Bijbel prikbord bord bevindt zich dan ook daar

> waar het gros van het ‘christendom’ zich momenteel

> bevindt: In een verregaande staat van geloofsafval

> en spotternij.

Dit bijbelprikbord is het marktplein, niet de Tempel waar Christus op doelde.

En op het marktplein vind je een allegaartje, gelovigen van alle aard, niet-gelovigen, filosofen, psychologen…en dit zijn allemaal maskers die voor waar genomen worden. De vraag is of iemand al doorgedrongen is tot achter die maskers?

Marith

• Stefan

Wat is dit prikbord?

Waar bevinden we ons?

In een veilige binnenzaal, alleen met gelijkgestemde zielen, en ons lavend aan de 4 B's?

Of in de ruimere wereld?

Waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden.

En daarvoor is een woord nodig dat gesproken wordt, en een oor wat hoort.

De zaaier zaait het Woord overal, en het zaad wordt ontvangen zoals de mens dat wil; dat is zijn keus, steeds weer.

In dat opzicht is dit pb de ruimere buitenwereld. Maar ook herken ik de veilige binnenzaal, waar de gelijkgestemde zielen zich laven aan het Woord wat gebracht wordt.

Waar men zich bevindt, is daar, waar men zijn Schat bewaart..;)

• Douce.

Een masker zegt meer over iemand dan zijn ware gezichtB)

Douce