Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Beste webmaster,

• Gonnie

Nee want katholieken aanbidden beelden, zoals het Mariabeeld, en zover ik weet mag dat van God niet, dat is heidens.:S

• Allen

Hallo Douce,

De ‘'zeikers’' waar jij het over hebt, we zullen maar geen namen noemen, kunnen we inderdaad ook in het rijtje ‘'breedjes en dickjes’' zetten.

Maar ja, jij weet het net zo goed als ik, of we het nu leuk vinden of niet, het is en blijft een openbaar prikbord, waar {helaas} ook ruimte is voor hen

die andersdenkenden/gelovigen en ongelovigen proberen kapot te schrijven en de grond in te trappen.

Groetjes en alvast goede feestdagen toegewenst.

AllenB)

• M*j*r**

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Het thema van dit prikbord is de bijbel.

> Startpagina is onafhankelijk, dus kan er door

> alles en iedereen hier over de bijbel worden

> gediscussieerd, gelovig of scepticus, het maakt

> niet uit.

>

> Verder is het veel plezieriger als je meteen kunt

> reageren. Het is nu heel stroperig geworden.

> Dan maar die gekken en dwazen erbij, vind ik, maar

> we moeten dan wel de discipline opbrengen niet op

> die figuren te reageren.

Ik ben het helemaal met je eens.

Overigens stoor ik me niet iedere keer aan die gekken en dwazen. Het is maar hoe je er mee omgaat. En wat echt niet door de beugel kan, kan gewoon door de WM verwijderd worden.

Alsof men in het dagelijks leven nooit met dat soort lieden te maken heeft. Dan kan je ook niet zeggen “ik zet jou in de voormoderatie” .

• M*j*r**

Allen Schreef:

——————————————————-

> Hallo Douce,

>

> De ‘'zeikers’' waar jij het over hebt, we zullen

> maar geen namen noemen, kunnen we inderdaad ook in

> het rijtje ‘'breedjes en dickjes’' zetten.

> Maar ja, jij weet het net zo goed als ik, of we

> het nu leuk vinden of niet, het is en blijft een

> openbaar prikbord, waar {helaas} ook ruimte is

> voor hen

> die andersdenkenden/gelovigen en ongelovigen

> proberen kapot te schrijven en de grond in te

> trappen.

>

> Groetjes en alvast goede feestdagen toegewenst.

>

> AllenB)

En wat is eigenlijk een “andersdenkende” of “andersgelovige” ? Deze mensen discussieren ook vanuit de bijbel alleen leggen ze veel bijbelversen anders uit dan de letterlijknemende christenen.

Eigenlijk zijn de christenen die de bijbel van a tot z letterlijk nemen dus ook andersdenkenden.

• M*j*r**

Gepost door: Albert ()

Datum: 08 december 2011 15:58

Kijkende naar het thema van dit prikbord (zie Sticky) denk ik dat er nog veel meer gecontroleerd dient te worden. Dit is een prikbord voor Christenen, die het waarlijk menen…, NIET voor bijbelsceptici…!!!

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> (tu)

Nu kan jij wel je duim opsteken maar waarom? Jij kwam toch ook als ongelovige op dit bord en hebben christenen jou verzocht om hier te verdwijnen?

Ben je wel helemaal oprecht?

Ik lees hier nl. herhaaldelijk van jou dat God de hemel en aarde geschapen heeft en dat God de mens geschapen heeft.

Maar wat schetste mijn verbazing?

Ik was op zoek naar iets over het heelal. (Vind ik interessant). Kom ik op een prikpagina waar iemand vraagt hoe het heelal is ontstaan. En in plaats van dat jij volgens jouw eigen geloof zegt dat God het heelal geschapen heeft, geef je die persoon een link naar een wetenschappelijke uitleg over de oerknal.

Een ander vroeg op diezelfde prikpagina naar het onstaan van de mens en ook hier weer zeg je niet dat God de mens heeft geschapen, maar geef je een link over de evolutietheorie, te weten “wij stammen van de aap af” .

Laat de duimpjes dus aub maar achterwege.

• Richard II

Precies.

Overigens lijkt mij het modereren van zo'n forum best veel werk en nogal vervelend als je zelf niet meediscussiëert.

Achteraf wat klets weghalen van Miranda's is veel minder werk en je hoeft er dan niet de hele tijd bij te blijven.

• Gonnie

Op den duur vallen zij, die niet oprecht zijn door de mand.

• Ellen-Josee

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Op den duur vallen zij, die niet oprecht zijn door

> de mand.

Nou dat is zo!

Absoluut :D

• Ellen-Josee

Nou dat is zo. Het is gewoon een enorm suf prikbord geworden - schiet voor geen meter op.

Succes met het zoeken naar een nieuwe hobby, dan toch maar.. ???

Groetjes van je prikbordvriendin…

• ¥ Lotje ¥

Nu kan jij wel je duim opsteken maar waarom? Jij kwam toch ook als ongelovige op dit bord en hebben christenen jou verzocht om hier te verd:Dwijnen?

**************************************************************************************

ben nooit ongelovig geweest…… hoe kom je daar nu bij . heb altijd zo oud ik ben geloofd hoor

En ja oprecht ben ik . .en recht voor de raap niks achterbaks of prive .

:D de rest wat je schrijft moet ik lachen . Jawel ik dacht ergens dat ook te lezen . DAT BEN IK NIET Er zijn nog 2 Lotjes . dus doe voortaan je huiswerk beter .

En daarbij . jij weet net zo goed als ik dat een paar jaar teug iemand was die op verschillende namen prikte . . en dan nog ik verberg altijd mijn activeren .,B) ook als je ingelogd bent kan jeje schrift veranderen . en dat kan ik daar niet . . dat ben ik niet.