Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wel te geloven.

• theo

Maar je geeft geen antwoord.

God is goed naar jouw mening ( ook volgens mij trouwens)

Maar je geeft ook aan dat God alleen maar goed is voor mensen die op de juiste manier gelovig zijn. Wel, dan is God niet goed maar geeft God beloning aan mensen die het goed doen.

Dat je dat niet in wilt of kunt zien ondanks herhaalde pogingen van mij om je dat uit te leggen kan natuurlijk ook aan mij liggen.

• Richard II

> Johannes 3:16

> Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige

> Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem

> gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven

> heeft.

>

En iedereen die gezien de ongeloofwaardigheid van die liefde van God er niets van gelooft dus wel verloren gaat.

En dus is God geen god van liefde.

En dan ben ik nog niet eens een vijand van God. Ik geloof er alleen maar geen barst van.

> 1 Johannes 4:8

> God is liefde. etc.

Allemaal propaganda, Peri. Allemaal propaganda. Moet je niets van geloven.

• Richard II

> God is goed naar jouw mening ( ook volgens mij

> trouwens)

Dus eigenlijk zijn jullie het best wel eens.

> Maar je geeft ook aan dat God alleen maar goed is

> voor mensen die op de juiste manier gelovig zijn.

Dat is wel wat de bijbel zegt.

Wat vind jij nou van dat molensteenverhaal van Jezus? (Luc. 17:2)

• Eliyahu

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Psalmen 100:5

> de HEER is goed, zijn liefde duurt eeuwig

Bs'd

Wat er staat is: "J-H-W-H is goed, zijn liefde duurt eeuwig."

HalleluJah!

• Frederik D

In feite vraagt Jezus hier je verstand niet te gebruiken. Dus vandaar dat “Miranda” gelovig is.

• Frederik D

Wat maakt het uit. Als het beestje maar een naam heeft.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> In feite vraagt Jezus hier je verstand niet te

> gebruiken. Dus vandaar dat “Miranda” gelovig is.

Met heel je verstand liefhebben is niet hetzelfde als je verstand niet gebruiken Integendeel.

• Frederik D

Verstandelijk gezien is religie onzin.

Religieuze mensen zijn altijd gelovig op grond van sentimenten, nooit op grond van rationele argumenten.

Dus: gebruik eens je verstand. Rede en religie sluiten elkaar uit.

• perihelium

Is in de wetenschap het verstand alleenheerser?

Het antwoord moet zijn: in de verste verte niet. Of dacht je dat Einstein zijn voor die tijd buitengewoon complexe ideeën, die ten grondslag liggen aan de relativiteitstheorieën, door diep nadenken heeft gevonden? Nee, naar zijn eigen woord kwamen die plotseling als bij intuïtie bij hem op. Vele grote wetenschappers hebben datzelfde gezegd. Als bij ingeving was daar plotseling het grandioze idee. Dat moest dan met hard werken nog wel verder worden uitgewerkt. En daarbij kon het verstand goed worden ingezet. Maar ook de wil, die het doorzettingsvermogen leverde, om alle nog onvoorziene en soms gigantische problemen op te lossen, die nog op de weg naar het uiteindelijke succes opdoken. En al die faculteiten: intuïtie, verstand, wil, gevoel, stonden in dienst van vaak een groot geloof, dat hen de absolute zekerheid verschafte, dat hun werk niet tevergeefs zou zijn. Soms werd dat vaste geloof gelogenstraft. Dan bleek de uitkomst onbereikbaar te zijn, of de intuïtie misleidend. Dat is altijd zeer emotioneel. Dus in de wetenschap is niet alleen het verstand actief, maar alle menselijke faculteiten. In elke geschiedenis van de wetenschap zul je dat terug vinden. Een mens die echt leeft, zet altijd al zijn krachten in voor datgene waarin hij gelooft.

http://kiel0.home.xs4all.nl/geloof_en_verstand.htm

• theo

Je kunt beter met een molensteen worden behangen dan een oost europese nietsvermoedende jonge vrouw naar Nederland lokken met prachtige woorden en vervolgens verplicht de hoer moeten laten spelen EN er stinkend rijk mee te worden.

Je kunt beter met een molensteen worden behangen dan een jonge talentvolle voetballer overhalen om op zondag te gaan voetballen of je achtjarig neefje overhalen om op zondag een ijsje te gaan kopen..

En alles wat daar tussen zit.