Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wel te geloven.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> God is goed of God geeft beloning.

>

> In het tweede geval is God niet goed.

>

> Omdat jij schrijft dat God goed is terwijl je

> gelijkertijd zegt dat God alleen maar beloningen

> geeft klopt er iets niet.

> Gewoon Nederlands en gewoon simpel volwassen

> conclusie trekken.

Hebreeën 11:6

Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond.

• Frederik D

Zijn gebrek aan rationaliteit?

• perihelium

Matteüs 22:36-37

‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ Jezus antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand.

• Sfred+

Jij PS:S

• Sfred+

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Matteüs 22:36-37

> ‘Meester, wat is het grootste gebod in de

> wet?’ Jezus antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God,

> lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met

> heel uw verstand.

Dat heeft PS niet.

• Sfred+

Ok.

• theo

Ik ken de bijbel tamelijk goed. Ik ken jou inmiddels ook tamelijk goed…wel reacties geven maar geen antwoorden.

• LeSage

Waarm denk je dat mijn ogen niet geopend zijn, Peri? Alleen om dat jij weigert de héle bijbel tot je te nemen en alleen die teksten die jou toevallig goed uitkomen?

niet ik moet mijn ogen openen, maar jij!

Laat es lef zien, en zie die teksten onder ogen die er óók in staan.

• perihelium

De Heer opent ogen! En als je ogen open gaan dan zie je dat je naakt bent..

• perihelium

Dit antwoord van iemand anders geloof ik ook:

In zeker opzicht geeft het concept van de hel betekenis aan ons leven. Het houdt in dat de morele keuzes van elke dag, betekenis hebben voor de eeuwigheid, dat ons gedrag consequenties heeft, dat God Zelf onze keuzes serieus neemt.

Die leerstelling van de hel is niet een of ander stoffig theologisch overblijfsel uit de middeleeuwen. Nee, er zijn belangrijke sociale consequenties aan verbonden. Zonder een overtuiging van absolute gerechtigheid zal de moraal van de mens ontaarden, sociale banden zullen worden gebroken.

Natuurlijk zijn deze overwegingen niet de belangrijkste reden om in een hel te geloven. Jezus waarschuwde ons voortdurend ervoor dat we ons tot God moeten bekeren, anders zullen we voor eeuwig van Hem vervreemd zijn.

En toch, hoewel het loon van de zonde de dood is, zegt Paulus ook dat de genadegave van God het eeuwige leven is in Christus Jezus, onze Heer. (Rom. 6:23). Zolang we nog adem in onze longen hebben, is het nog niet te laat om ons tot God te wenden met berouw. We mogen Hem altijd om vergeving vragen. De Hemelse Vader verlangt naar jou.

—uittreksel van Answers to Your Kids’ Questions, door Chuck Colson, 2000 Prison Fellowship Ministries.

http://www.christiananswers.net/dutch/q-grace/hell-and-god-d.html