Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

christelijke VOC slavendrijvers mentaliteit

• toeter

beste alma,

nogmaals, als er genoeg werk was, zou jouw traject niet nodig zijn. Denk daar maar eens over n. En als je in de zorg zit weet je ook dat lang niet iedereen daar geschikt voor is en een werkgever ook niet zomaar iedereen aanneemt.

Ik hoor jouw steeds dezelfde kretologie uiten, namelijk of mensen wel willen en hun afspraken nakomen. Wat is dit voor Middeleeuws gedachtengoed. Dat iemand wel of niet wordt aangenomen heeft veel meer te maken met iemands persoonlijkheid en of een werkgever er iets mee kan.

Als de werkgevers echt zo staan te trappelen en te springen, laten ze een potentiële werknemer niet eerst via jou naar hen toekomen. Dan staan ze met de deur wagenwijd open de werknemers op te wachten.

Sorry maar in de kranten lees ik toch echt ontslagen dit en ontslagen dat. Alleen in de Staphorst Times van 1644 staat dat volledige werkgelegenheid geen sprookje maar werkelijkheid is.

gr.

• toeter

Alma,

ik kwam gisteren in de fietsenstalling toevallig een consulent van een zorgtraject tegen. Ik zei: is dat nog wat, werken in de zorg. Ze zei: je moet wel enige jaren werkervaring hebben.

Dus als de werkgevers echt zo staan te springen dan had ze me meteen mee gesleurd naar haar uitzendburo.

Ander voorbeeld. Op het ROC kunnen 13 knullen van 16 jaar geen stageplek vinden. Dus waar blijf je dan met je werkgevers die staan te springen om personeel.

Ik geloof er geen ene BIET van.

• perihelium

toeter Schreef:

——————————————————-

> beste alma,

>

> nogmaals, als er genoeg werk was, zou jouw traject

> niet nodig zijn.

Hoe kom je erbij dat er niet genoeg werk zou zijn?

• toeter

weleens een krant gelezen?

100% werkgelegenheid, Perihelium, denk eens na, waar zit je verstand. En waarvoor zouden al die uitzendburo's zijn als er 100% werkgelegenheid was. Dan was het meteen afgelopen met het concurrentieprincipe.

• Boris

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3023385/2011/11/09/Allochtone-jongeren-weigeren-in-haven-te-werken.dhtml

• Boris

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/detail/3023385/2011/11/09/Allochtone-jongeren-weigeren-in-haven-te-werken.dhtml

,

• perihelium

toeter Schreef:

——————————————————-

> weleens een krant gelezen?

>

> 100% werkgelegenheid, Perihelium, denk eens na,

> waar zit je verstand. En waarvoor zouden al die

> uitzendburo's zijn als er 100% werkgelegenheid

> was. Dan was het meteen afgelopen met het

> concurrentieprincipe.

werk zoeken is geen hobby van me, maar je kan zo een baan vinden. Ik heb er twee en daarnaast bemiddel ik ook voor anderen. Zoek je nog iets?

• toeter

beste boris,

ik heb me niet in dit werk verdiept maar het is wel typerend dat je niet met een leuke baan aankomt waarvoor ze geen mensen kunnen krijgen. Dit doen de kranten steeds weer: een smerig rotbaantje eruit pikken en vervolgens met vette letters aankondigen dat luie werklozen het niet willen doen. Aan de ene kant valt er wat voor te zeggen om die luie werklozen te dwingen om dit werk te doen. Tegelijk denk ik, waarom lee sik altijd dit soort voorbeelden.

een reactie op dit stuk spreekt voor zich en verder wil ik je zeggen dat de discussie van mijn posting over de christelijke slavernij traditie ging en niet over arbeidsethos.

Het werk wat deze jongen en meisjes moeten gaan doen is idd vies vuil en zwaar, de beloning minimaal en zonder vooruitzicht op een goede toekomst.de werkgevers in de haven hebben al jaren ingezet op goedkoper en flexibelere werknemers en zullen daar nooit meer vanaf stappen. er zijn in 2009 meer als duizend havenwerkers ontslagen laten zij doe eerst maar aannemen ipv deze jongeren.maar er zijn bij dit soort projecten altijd mensen die er goed wijzer van worden dus die hoor hier klagen

• toeter

beste perihelium,

allereerst gaat mijn posting niet over arbeidsethos of werkloosheid maar over de christelijke traditie die steeds weer mensen in slavernij jaagt.

dit gezegd hebbende, verbaast het mij kosmisch dat jij zo werkt kunt vinden en zelfs voor anderen bemiddelt daar waar uitzendburo's niks te bieden hebben.

Verder lijkt het me niet verstandig om dit prikbord hiervoor te gebruiken dat een discussiebord is over de bijbel. maar als ik je op de één of andere manier kan mailen, is het mooi.

gr.

• Boris

Geen hard en vies werk

Wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken en Werkgelegenheid benadrukt dat er een imagoprobleem is. ‘Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo’. De jongeren worden naar de haven gelokt met leertrajecten en bovendien liggen de lonen een stuk hoger dan voorheen. Maar toch is het moeilijk om de bus vol te krijgen. Ze gaan vanuit Bloemhof weer rijden als er 25 jongeren aangemeld zijn.