Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

christelijke VOC slavendrijvers mentaliteit

• toeter

ik vraag me af waar die vreemde tic in het christendom vandaan komt, een slavernij tic die zich steeds op andere manieren manifesteert of het nu door pedofilie is of nu weer door reïntegratietrajecten.

• Alma

Beste Toeter

Ik vraag me in alle oprechtheid af wat er mis is met re-integratie trajecten. Of wil je zeggen dat mensen ervan opknappen als ze hele dagen thuis zitten? Zelf heb ik een aantal medewerkers in dienst die uit de bijstand komen. Wat ik merk is dat deze medewerkers met de maand meer zelfvertrouwen krijgen en hun gevoel van eigenwaarde hervinden, juist omdat ze van het hele bijstand gebeuren af zijn. Het is geen lolletje om je hand op te moeten houden.

Ik ben het overigens wel met David eens, dat als je een uitkering krijgt daar ook wat tegenover mag staan. Je geeft je kinderen toch ook geen zakgeld, zonder dat ze eens een klusje moeten doen. Wie werken kan moet dat ook, wie niet kan werken heeft recht op zorg vanuit de samenleving.

groet

Alma

• toeter

heb je het stuk eigenlijk wel gelezen?

• Alma

Ja hoor, ik vind dat je door draaft.

• toeter

nee ik bedoel het stuk van doorbraak.

* ik kan het woord zelfvertrouwen niet meer horen.

• Frans

toeter Schreef:

——————————————————-

> ik vraag me af waar die vreemde tic in het christendom vandaan komt, een slavernij tic die zich steeds op andere manieren manifesteert of het

> nu door pedofilie is of nu weer door reïntegratietrajecten.

From outer space ? (:D

• Frans

Maar even serieus Toeter.

Ik las dat je naar Theo schreef, dat je zoveel meer hebt meegemaakt dan hem. Dat kan….

Op dat vlak wil ik je dan ook ernstig nemen, als je daar iets over kwijt wil mag je dat altijd doen, privé neem ik aan.

Denk er eens over als je wil.

• 'en passant'

toeter Schreef:

——————————————————-

> ik vraag me af waar die vreemde tic in het

> christendom vandaan komt, een slavernij tic die

> zich steeds op andere manieren manifesteert of het

> nu door pedofilie is of nu weer door

> reïntegratietrajecten.

Vanuit onwetendheid te denken ‘goed’ te doen en door het insluipen van de macht.

Het Christendom ging door 3 fasen heen:

De 3 grondleggers zijn;

1e , die van Petrus.

Dit was het meest primitieve vorm van verstaan. Mensen konden de betekenis van de Boodschap niet in één keer begrijpen.

Petrus betekent rots, dat is het symbool van het verstandelijk denken. Hij begreep niets van de eigenlijke boodschap. Hij vertegenwoordigde de lagere vorm van bestaan.

De Rooms Katholieke traditie is uit Petrus voortgekomen.

2e, die van Paulus.

De protestante traditie is voortgekomen uit Paulus.

Het geloven op gezag, zoals bij Petrus valt weg.

Paulus neemt een stap verder over de vrouw. Hij zegt dat in Christus de vrouw aan de man gelijk is, maar hij zegt ook dat de man het hoofd van het gezin is.

3e, die van Johannes en Maria Magdalena

In deze fase zijn man en vrouw gelijkwaardig. Een man en vrouw staan hiervoor symbool.

Op dit moment zie je dat in de protestante traditie de man en vrouw steeds gelijkwaardiger worden. In de R.K. traditie regeert nog steeds de botte bijl van petrus, want volgens hem had Jezus alleen mannelijke discipelen. De Paus zegt nog steeds dat alleen mannen priester kunnen worden.

De tijd is nu gekomen om de stap te zetten tot een volkomen gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen.

Hans Stolp

En vanuit die gelijkwaardigheid zullen ook alle intermenselijke relaties veranderen.

Marith

• perihelium

Hoi Frans, zin om vanavond de Bijbelchat weer eens te proberen? Ik heb een goede link en daarmee is het ook mogelijk om samen het eea op en uit te zoeken.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Hoi Frans, zin om vanavond de Bijbelchat weer eens te proberen? Ik heb een goede link en daarmee is het ook mogelijk om samen het eea op en uit te zoeken.

Altijd bereid, heb je ook een uur ? Graag niet te vroeg, vanwege het nog nakijken van huiswerk van de kinderen en zo.