Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

christelijke VOC slavendrijvers mentaliteit

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Hoi Frans, zin om vanavond de Bijbelchat weer

> eens te proberen? Ik heb een goede link en daarmee

> is het ook mogelijk om samen het eea op en uit te

> zoeken.

>

> Altijd bereid, heb je ook een uur ? Graag niet te

> vroeg, vanwege het nog nakijken van huiswerk van

> de kinderen en zo.

Na het journaal +/- kwart over 8? Misschien weet je wat teksten die we kunnen opzoeken en anderen zijn natuurlijk ook welkom. Link en code geef ik later.

• Alma

Waarom kan je het woord zelfvertrouwen niet meer horen? Er is toch niets mis mee om lekker in je vel te zitten? Wat is er met jou gebeurd dat je zo'n afkeer gekregen hebt van christenen dat je hen slavendrijvers noemt. Je schat vooral een David totaal verkeerd in. Als er één is die een voorbeeld is voor heel veel mensen en ook een hulp voor veel mensen dan is hij het wel.

groetjes

Alma

• toeter

- heb je het stuk van doorbraak nou gelezen?

- ik heb geen afkeer van gelovigen, wel van christelijke slavendrijvers

- david is een wolf in schaapskleren

• toeter

hans stolp is een kwakzalver

• 'en passant'

toeter Schreef:

——————————————————-

> hans stolp is een kwakzalver

.

Ik geloof dat je blaakt van zelfvertrouwen,een schijn-zelfvertrouwen die de pijn verdringt.

Daarom ook al dat getoeter. Word eens Stil jongen….

Marith

• Alma

toeter Schreef:

——————————————————-

> - heb je het stuk van doorbraak nou gelezen? Jawel, iemand 8 weken laten werken zonder uitkering is schandalig, maar iemand laten werken ( als dat mogelijk is) voor geld vind ik heel normaal.

>

> - ik heb geen afkeer van gelovigen, wel van

> christelijke slavendrijvers. Ik denk dat je niet zozeer beducht moet zijn voor christelijke slavendrijvers. Ik vrees dat de meeste mensen die afwillen van uitkeringen in het kamp Wilders zitten. Een christen die zich aan de wet houdt zal er altijd voor proberen te zorgen dat de naaste geen armoede kent. In het oude testament is het niet voor niets zo dat mensen om de zoveel tijd vrij werden van schulden. God wil geen bedelaars.

>

> - david is een wolf in schaapskleren . Hier in ben ik het niet met je eens , maar dat zal duidelijk zijn.

groet

Alma

• Claude Hommel

Sommige slaven zijn bijbels gezien heel handig om te hebben

exodus 21

2 Wanneer je een Hebreeuwse slaaf koopt, moet hij je zes jaar lang dienen; in het zevende jaar mag hij als vrij man vertrekken, zonder iets te hoeven betalen.

• Claude Hommel

Je moet er enige handigheid in krijgen, het belangrijkste is om vooral niet al te hard te slaan. Het is een kwestie van bijbels oefenen

exodus 21

20 Wanneer iemand zijn slaaf of slavin met een stok slaat en hij of zij sterft ter plekke, dan moet er vergelding plaatsvinden.

20 Wanneer iemand zijn slaaf of zijn slavin met een stok slaat, zodat deze onder zijn hand sterft, zal deze zeker gewroken worden.

21 Als de slaaf of slavin nog enkele dagen in leven blijft, gaat de eigenaar vrijuit; door het verlies van zijn eigendom is hij genoeg gestraft.

• toeter

Jawel, iemand 8 weken laten werken zonder uitkering is schandalig, MAAR iemand laten werken ( als dat mogelijk is) voor geld vind ik heel normaal.

Ik had het over het eerste stuk van Doorbraak. Dat traject is ingezet door een christelijke minister. Jij scheert er zo maar weer langs heen en begint over werken voor je geld. Het valt niet mee om een discussie met christenen op te starten. Overigens heb ik er nu even genoeg van.

• toeter

beste Alma,

ik ken al deze reïntegratietrajecten van haver tot gort; ik heb ze van binnen en buiten gezien en geloof me, de enigen die er beter van worden zijn de consulenten. De mensen die uitstromen waren zonder zo'n traject toch wel uitgestroomd. De kanslozen worden vervolgens in mensonterende trajecten gezet.

Wie kan werken, moet werken is in deze niet aan de orde; kijk om je heen: ontslagen hier, ontslagen daar. Als ik een uitzendburo binnenloop krijgt ik steevast te horen: er is geen werk. Dus waar heb je het over? Hoe geïndoctrineerd ben je? weg met de christen unie, weg met het CDA.