Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Straatbijbel

• Frederik D

Ik heb ze rauwe spruiten gegeven. Vol verwachting staken ze een spruit in hun mond. Bah, zeiden ze. De eerste hap is niet lekker, zei ik, maar als je doorkauwt, weet je niet wat je proeft. Zij manmoedig doorkauwen. Lekker heh, zei ik. Blijft smerig, zeiden ze, we komen nooit meer bij jou zingen. Goed zo, zei ik, en ik ben geen jij maar u.

• Gonnie

De schrijfstijl van de bijbel vind ik niet makkelijk om te lezen, maar of dat met straattaal beter zal gaan is voor mij de vraag.

Maar voor jongeren zal het allicht aantrekkelijker zijn.

• Frederik D

En wat oer is, is goed?

• Frederik D

Alledaagse straattaal is een taaltje van geestelijke armoe.

• Frederik D

Alleen voor straatjongeren misschien.

• Douce.

Ja, omdat het dicht staat bij het beginsel van leven en overleven.

Douce

• Douce.

Humor is prachtig, ik houd ervan (humor is trouwens ontstaan vanuit de krochten van het menselijk bestaan….), maar ik vind dit geen humor, maar een teloorgang van waarden.

Taal van de straat heeft niets met onze Nederlandse taal te maken noch van de poëtische waarde van de Schift noch van poëzie in het algemeen.

Dus: ik blijf het eigenlijk schandalig vinden voor de algemene ontwikkeling.

Douce

• Douce.

Ben ik met je eens.

Douce

• Frederik D

Oermensen lijken mij bijzonder lastige mensen.

• Frederik D

Lookie, lookie, jij right zijn … chickie …