Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Realisten zoals ik nemen de dualiteit, of beter de
> natuurlijke, culturele en individuele
> pluriformiteit, voor lief.
Jij daarentegen probeert achter de pluriforme
> veelheid een uniforme eenheid te zien en probeert
> vervolgens de gegeven pluriformiteit in het
> keurslijvige uniform van die uniforme eenheid te
> persen. En jij noemt dat keurslijf, die dwangbuis,
> van die uniforme eenheid God.
Wat jij voor lief neemt is inderdaad de dualiteit Frederik en je kan niets anders, want je bent er een product van.
En een product van die dualiteit kan ONMOGELIJK een andere Realiteit zien of snappen.
Als je denkt dat die pluriformiteit in een uniforme eenheid kan geperst worden dan bewijst dit hoe naïef je denken wel is.
Dit is onmogelijk.
En dat vul je dan nog in voor een ander vanuit de HOOGMOED van je denken.
Je bent eigenlijk als atheïst niet anders dan bepaalde gelovigen en niets anders dan de new-agers omdat de eigen persoon, het IK, in de eerste plaats verheerlijkt wordt en de toetssteen is. Dat is het waarrond de hele wereld draait, het IK.
> Stap uit dat dwangbuis van die uniforme eenheid en
> sta open voor de pluriformiteit. Aanvaard de
> dualiteit, aanvaard de werkelijkheid. Er is geen
> hogere wereld achter de gewone wereld van
> tegenstellingen, conflicten en strijd.
>
> Snap je wat ik je verwijt
en waarom verwijt je mij dit en anderen, wat stoort je eigenlijk, waar loop je tegen aan? Dat je niet kàn zien wat zij zien ?
Er is helemaal geen dwangbuis , de dwangbuis ben je zelf waardoor je als een blinde doorheen een nauwe koker kijkt en DENKT de werkelijkheid te zien.Wat je ziet is een fragment, een klein fragment, niet het geheel.
Waarom denk je dat deze dualiteit niet aanvaard wordt? Integendeel, ze wordt niet alleen aanvaard maar ze is ook gekend, we staan er middenin!!!
Eigenlijk klink je niet veel anders dan bepaalde fundamentalisten hier die willen overtuigen en overtuigen en menen te moeten bekeren omdat zij denken de waarheid bezitten.
Ik zag je schrijven dat je af en toe wel hooghartig kan zijn.goed dat je dit bij jezelf kan erkennen
Hooghartig zijn is neerkijken op anderen omdat zij jouw mening niet delen.Waarom zouden ze dit moeten, waarom vind jij dat allen door jouw bril moeten kijken?
> Niets ten nadele overigens van jou. Maar we zitten
> hier op een discussieprikbord. Dus er wordt met
> scherp gedebatteerd.
Ik dacht dat dit een bijbelprikbord was voor mensen die positief staan tgo de bijbel en geen atheïstenprikbord die hier eventjes hun lol vinden om de boel op stelten te zetten.
Waarom niet een atheïstenbord openen of een voor sceptici?
Oprechte zoekers zal je hier niet vinden of toch niet als participerende prikkers, ze houden het voor bekeken door lieden zoals jullie.
Wat is jouw doel?
En kom nu niet met de smoes dat je aan bijbelstudie wil doen, daar zijn andere kanalen voor.
Marith