Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Allerzielen

• Alma

Tegen zoveel domheid is niets opgewassen Theo. Ik zou er maar mee stoppen als ik jou was.

groet

Alma

• Otis

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> hoezo nou mens ik doe niks verkeerd . Allerzielen

> hoort bij het Katholieke geloof . Hey weet wel dat

> er ook Katholieke prikken hoor . Zijn allemaal

> geen ongelovige

Allerzielen hoort bij het Katholieke geloof. Je hebt niets met de kerk en niets met de paus, dus Katholiek ben je in wezen helemaal niet.

Begrijp je dan niet hoe vreemd alles hier overkomt, er zit totaal geen logica in.

• Frederik D

Op zich is het niet verkeerd om stil te staan bij allen die ons ontvallen zijn.

Maar ik heb wel moeite met dat vage vuur, met het vagevuur. Het is niet bijbels. En bidden voor overledenen in het vagevuur heeft geen zin zoals ik jou elders heb uitgelegd. En ik heb zeer grote moeite met jouw “antwoorden” op mijn vragen omdat ze geen antwoorden zijn.

Hoe onderbouw jij het vagevuur met de Bijbel? Sta jij wel positief tegenover de Bijbel? Zo ja, waarom geloof jij dan toch in dat vage vuur? Volgens mij sta jij negatief tegenover de Bijbel. Waarom roep je dan steeds dat anderen wel positief tegenover de Bijbel moeten staan? Waarom ben jij hier eigenlijk?

Zou jij niet een hervormingsdag voor jezelf moeten instellen?

• ­­¥ Lotje ­­¥

Ik geloof in God niet in de PAUS . De Paus staat boven de bisschoppen , pastoors en dergelijken . De baas zogezegd.

De kerk maak ik zelf uit wanneer ik daar naar toe gaat . en niet wanneer een pastoor dat eens opdramt . Heb ik behoefte ga ik naar de kerk .

Wat je denkt moet je zelf weten ik kom er eerlijk vooruit . Maar ja dat heb ik al vaker geschreven. men leest alleen wat ze willen lezen .

Dus noteer het nu dan, dan hoef je dat iedere keer niet te vragen. . ik geloof in GOD

• ­­¥ Lotje ­­¥

vagevuur is tijdelijk bij het RK geloof .

Bestaat er een hel?? ik betwijfel daar ook wel eens aan . Want is het niet dat God straks al zijn mensen weer tot Hem neemt . Maar ik geloof wel dat God je aanspreekt over je zonde en wat je gedaan heeft daar wel voor zal boete. Dus wat denk jij zou er een hel bestaan????

Ik ben helemaal niet negatief tegenover de bijbel . ik geloof in de bijbel maar niet alle letters . om zo uit te drukken en twijfel dan wel eens ja . om dat het veel beschreven is door vele auteurs . en soms gewrongen kan zijn.letter er bij woordje eraf . en hoe je het toen of nu leest.Daar heb ik wel moeite mee ja.

owwwwwwwww wat vergeten 3 nov

hupkes dag is een traditie . Dacht alleen van RK ben je er tegen . dan zeker voor jou geen hupkes X(en durf ze dan eens te gaan halen (:P)

• ­­¥ Lotje ­­¥

ja nou jij het zijne . .ik zie er niks in .

• ­­¥ Lotje ­­¥

ik praat normaal met mensen die normaal kunnen doen . maar ik zie het soms meer van aja daar is ze weer en aanvallen. gezien ergens je posting hier in de draad . dus nu je gekwaak houden want deze posting van je slaat nergens op .

Tis schrijven om maar te schrijven van je zo zie ik dit antwoord nu van je

• ­­¥ Lotje ­­¥

jij denk dat ik het niet goed gelezen heb ?/ ga weg zeg.

Ik weet niet of ik het duidelijk kan schrijven want kan beter praten(uileggen) dan schrijven , maar zou proberen.

Ik vind het in deze draad niet nodig om Daan er bij te betrekken hoe Theo over haar denkt . ik heb daar geen belang bij.En of hij Daan met mij of hoe dan ook vind . hoef voor mijn niet

Theo schreef:Net als Daan,

Wat moet ik daar van vinden??? Dat heeft hij met Daan niet met mij

Gezien dan de verandering van Theo ,,IK is Dom ,,. Vind ik een raar /bot opmerking en zodoende gaf ik ook zo,n opmerking terug van . Je snapt er geen reet van . Ik schreef net naar FRederick D . doe normaal dan doe ik normaal terug . geef je rare antwoorden kan je verwachten dat je die ook terugkrijgt.

• Douce.

De Bijbel geschreven door acteurs? 't Moet niet gekker worden, tjonge jonge.

Douce

• ­­¥ Lotje ­­¥

Wie Schreef de Bijbel - Een Brief van God

“Wie schreef de Bijbel” is een vraag die ongetwijfeld gesteld wordt door velen die bekend zijn met de invloed die dit boek op zo veel mensen in de wereld heeft gehad. De Bijbel geeft ons richting in onze reis door het leven tot aan de oneindigheid, maar leidt ons ook tot een relatie met de God van het universum. Het is een historisch boek dat door de archeologie wordt ondersteund, en een profetisch boek dat al zijn beweringen tot dusver heeft waargemaakt. In het licht van al deze feiten, is “wie schreef de Bijbel” een cruciale vraag die een serieus onderzoek en een serieus antwoord verdient. De Bijbel is God's brief aan de mensheid, verzameld in 66 boeken die door 40 goddelijk geïnspireerde auteurs zijn geschreven. Deze schrijvers komen uit alle bevolkingslagen (bijvoorbeeld, koningen en vissers) en beslaan een periode van 1,500 jaar of zelfs meer. De beweringen van de Bijbel mogen dan wel erg dramatisch (of voor sommigen onrealistisch) lijken, maar een zorgvuldige en eerlijke bestudering van de Bijbelse geschriften zal aantonen dat deze waar zijn.

Staat er toch echt hoor