Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Allerzielen

• Douce.

Dat klopt, maar dan moet je ook praten als “ins Blaue hinein” - dat maakt het verschil:)

Douce

• Frederik D

Beter onbijbelse verhaaltjes vertellen dan op onbijbelse en onwijze wijze bloedtransfusies verbieden. Zo, we zijn weer thuis. Waarom weer die felle toon tegen Theo? Voel jij je aangevallen door Theo's opmerking dat jij zegt dat je geen JG bent, maar dat je ondertussen wel alle dogma's van het WTG onderschrijft?

In plaats van Theo onheus te bejegenen zou je eens kunnen aangeven waarin jij verschilt van de JG's.

En wat vind je van het vagevuur? Vind je dat onbijbels verzinsel minder onbijbels dan de bijbelse verhalen van Theo?

Voordat je weer jezelf herhaalt, nee, beste Daan, ik ben nooit een JG geweest.

• Allen

En zo vallen dit soort ‘'religieuzen’' stuk voor stuk door de mand theo.

Hun spraak verraad hen keer op keer.

Het frappante is wel dat zij het zelf niet eens in de gaten hebben hoe ze op zo'n manier als ‘'christen’' overkomen.

en God als een lachertje wegzetten.

Laat je niet kisten.

Allen

• theo

Geef ik de indruk dat me laat kisten??

Dat doe ik echt niet en ik hoop ook dat ik uitstraal dat ik me niet laat kisten.

• M*j*r**

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Allerzielen (het feest van alle zielen) is de dag

> waarop in de rooms-katholieke kerk alle gelovige

> zielen van gestorvenen worden herdacht.

Alleen gelovige zielen? Wat vreselijk krom.

Zo'n 15 jaar geleden is bij kennissen van ons 2 dagen na de geboorte hun kind overleden.

Ik kan me nog herinneren dat zij op 2 november naar de allerzielen kerkdienst zijn geweest.

Hoe kan een kindje van 2 dagen oud ooit geloofd hebben.

Maar volgens dit stuk zijn zij dus voor niets geweest? De herdenking is alleen voor gestorven gelovige zielen? Tjonge, jonge….

Maar ik geloof dat het katholieke geloof er ook wat op gevonden had. Het voorgeborchte. Speciaal voor deze kindjes :(

• Frederik D

Het voorgeborchte is ook zeer bijbels maar niet heus. Lotje heeft straks in het onbestaande vagevuur heel veel uit te leggen aan Onze Lieve Heer (ook zo'n Roomsche uitdrukking).

• Allen

- Geef ik de indruk dat me laat kisten??

Absoluut niet!

- Dat doe ik echt niet en ik hoop ook dat ik uitstraal dat ik me niet laat kisten.

en ik hoop van harte dat je dat blijft doen, dat was eigenlijk wat ik in mijn draadje bedoelde te zeggen.

groet,

Allen.

• PS3

Re: Overeenkomsten en enorme zucht.

Gepost door: Gonnie ()

Datum: 01 november 2011 00:22

Was dat tegen Lotje.?

Nee tegen jou

hoezo ?

:D