Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Allerzielen

• Frederik D

Allerzielen is een hoogtijdag uit de westerse rooms-katholieke traditie. Hij wordt gevierd op 2 november, de dag na Allerheiligen, waarmee deze dag nauw verbonden is. Met Allerzielen worden de overledenen herdacht en wordt een requiemmis opgedragen. De nabestaanden plaatsen bloemen op het graf.

——————

Bron: Wiki

Je bent dus te vroeg.

Morgen, 1 november, is het allerheiligen.

• Sietse 45

theo Schreef:

——————————————————-

> Ja hoor, alles mag.

>

> Je mag ook in kabouters geloven of in heksen of in

> geesten of in kwalijke duivelse invloeden van

> Paulus de boskabouter.

>

> Alles mag.

Behalve over onze Friese grens.

• ­­¥ Lotje ­­¥

ja vertel mij wat en dan is het Allerzielen 2 november .

• ­­¥ Lotje ­­¥

*Sietse 45* Schreef:

——————————————————-

> Je bent een zeer vreemd wezenhoezo Bij RK is 2 november Allerzielen , kan ik niks aan doen hoor gekke vent. zo langzamerhand

> gaat het wel goed met je wiifke.

• Frederik D

Bidden voor overledenen heeft voor de overledenen geen zin.

Kijk, jij gaat dood en Linda de Mol gaat dood. Voor de dode Lina wordt er driftig gebeden maar niemand bidt voor jou. Ga jij dan naar de hel en gaat Linda naar de hemel?

En kun jij het vagevuur bijbels onderbouwen? We zitten hier wel op het bijbelprikbord en niet op het prikbord van de Roomse bijgeloofjes. En als jij het niet bijbels kunt onderbouwen, sta jij dan nog wel positief tegenover de Bijbel?

Ik verwacht geen uitvluchten maar eerlijke antwoorden.

• ­­¥ Lotje ­­¥

n de Protestantse kerk wordt Allerzielen niet gevierd, omdat ze de leer van het vagevuur ontkent. Het vagevuur zou je volgens de katholieke leer kunnen omschrijven als het voorportaal van de hemel, hier moeten de zielen afwachten of ze naar de hemel gaan of naar de hel. In het vagevuur zijn wel kwellingen maar niet zo heftig als in de hel want daar is de duivel de baas en je gaat naar de hel als je ziel niet meer te redden is om je toch wel heel erg slecht bent geweest op aarde.

• theo

Nee hoor.

Ook in Friesland zijn er christenen die banger zijn voor de duivel of geesten of de duivelse invloed van Harry Potter of New Age of waar ze verder ook hun angsten voor oproepen dan hun vertrouwen op God.

• Frederik D

Als je Roomse onbijbelse feestdagen wil belichten, doe het dan goed en vermeld eerst allerheiligen en pas morgen allerzielen.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Allerzielen trek me meer aan . ik herdenk de overledenen

• Frederik D

Nee, dat is geen antwoord.

Kun jij het vagevuur bijbels onderbouwen?

Zo nee, sta je dan wel positief tegenover de Bijbel?