Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Fundamentalisme en Liefde.

• Gonnie

Ja dat ik vind erg, dat jij mij dat niet uit wil leggen.!:(

Jouw conclusie kan wel heel verkeerd zijn.

• Sietse 45

Heb nooit geen enkel vertrouwen in dit soort lieden Gonnie,

want je neemt de duivel aan.

• Gonnie

Hoewel ik zelf ook nogal geneigd ben om te oordelen of conclusies te trekken over iemands geloofsleven, weet ik heus wel dat ik ook behoorlijk er naast kan zitten. Geen mens kan in iemands zijn zielsleven echt doorgronden. :)

Maar goed ook, want ieder mens mag iets eigens hebben.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> > Namelijk door de werking des Heiligen Geestes,

> die dit leven en kracht daardoor in onze harten

> openbaart.

>

>

> En zo is het maar net..

Is het gemengd met geloof en heeft het nut? (zie begin zelfde hoofdstuk)

• PS3

Gepost door: Gonnie (—.upc-j.chello.nl)

Datum: 31 oktober 2011 09:20

Zeg ‘'DAME’' wil jij even dimmen, Allen is een zeer oprecht eerlijk mens die niet tegen schijnheiligheid kan, en die het recht heeft dat hier in zijn ( overgens in nette bewoordingen ) te schrijven.

En wat hij schrijft is een FEIT.

rustig aan oma :D

• theo

Wel, dat is heeeel erg positief om te stellen dat er slechts een handjevol zuivergelovigen na hun aards bestaan in de hemel toegelaten worden door onze Schepper.

Of is dat eigenlijk negatief?

• Allen

Geestelijke hoogmoed en blindheid is in het liefdeloze fundamentalisme een veel voorkomend gebrek.

Allen.

• Allen

Nogmaals, jammer dat je het niet begrijpt,

De spiegel die jij mij tracht voor te houden is geen spiegel Jan, het is gewoon onbegrip

Zelfs een simpel gezegde ‘'ik heb respect voor hen die dat respect verdienen’'

begrijp je niet?

Geeft niets Jan, onbegrip is geen ziekte, je kunt er makkelijk van af komen,

door beter te lezen, tussen de regels door te lezen en na te denken over wat je gelezen hebt.

Allen.

• Allen

Een kort antwoord,

Je gebruikt teksten waar je in de grond van de zaak geen snars van begrijpt.

Je gebruikt ze omdat ze in je straatje te pas komen.

Iedere tekst die je schrijft, ieder woord daarvan dat door jou geschreven is zonder de Liefde,

is alleen maar een dode letter.

nog één opmerking over het volgende,

- Ik heb een hart van vlees gekregen en dat kan alleen door geloof,berouw en bekering naar de beloften Gods, die opgeschreven staan in de Bijbel.

Dat gun ik iedereen; dit is de liefde Gods.

dit zijn je eigen woorden, en ik durf te zeggen dat je liegt,

Je spraak verraad je keer op keer, Gods volk trapt namelijk geen anders/ongelovigen in de grond en uit geen zware beledigingen,

tegen hen die door God geroepen zijn Zijn Woord te verkondigen,

moet ik nog een poosje doorgaan?

Het enige wat jij in dit verband naar waarheid zou kunnen zeggen is,

dat jij er een liefdeloze en dus dode religie op nahoud om daarmee ieder ander die in meerdere of mindere mate van de door jou verzonnen geloofsregeltjes afwijkt af te branden.

Allen.

• samuel

10 Indien iemand in gevangenschap voert, dan gaat hij in gevangenschap; indien iemand met het zwaard zal doden, dan moet hij zelf met het zwaard gedood worden.

Hier blijkt de volharding en het geloof der heiligen.

Op. 13