Zeg ‘'DAME’' wil jij even dimmen, Allen is een zeer oprecht eerlijk mens die niet tegen schijnheiligheid kan, en die het recht heeft dat hier in zijn ( overgens in nette bewoordingen ) te schrijven.
En wat hij schrijft is een FEIT.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJa het is wat.. De Bijbel is erg duidelijk over de algemeenheid van de zonde. “Er is immers geen mens die niet zondigt”, “want niemand op aarde is zo rechtvaardig, dat hij goed doet zonder te zondigen”. Ook de Psalmen geven een pessimistisch beeld van de slechtheid van de mens.
“Zij bedrijven gruwelen en afschuwelijke misdaden, niemand is er die goed doet. De Here ziet neder uit de hemel op de mensenkinderen, om te zien of er een verstandig is, een die God zoekt. Allen(!) zijn zij afgeweken, tezamen ontaard; Er is niemand die goed doet, zelfs niet een.”
Al ware het dat ik alles had…maar de Liefde niet..dan ben ik niets.
Hoe komt de Liefde tot de mens, of hoe toont de mens de Liefde.
Niet uit zichzelf, dat blijkt, en daarmee is de zogenaamde zelfverlossing ook een non-item. Verzonnen door onwetenden betreffende Verlossing. Is dat wijzen op ‘'de zelfverlossing’' een vermanen?
Zou kunnen, want vermanen betekent;
1) Aansporen 2) Admoneren 3) Bekritiseren 4) Berispen 5) Ernstig waarschuwen 6) Iemand de les lezen 7) Manen 8) Moneren 9) Preken 10) Spellen 11) Terechtwijzen 12) Waarschuwen
.
Maar wat is vermanen zonder de Liefde?
Het is niets, dan eigenbelang en ijdelheid, want wat wijst de ander terecht?
Vermanen uit Liefde is verkondigen van het Woord, omdat dan de Geest spreekt uit hen en tot hen die Hem liefhebben.
Allen Schreef:
——————————————————-
> Fundamentalistische religies hebben veel
> overeenkomsten.
> De belangrijkste hiervan zijn, de liefdeloosheid,
> arrogantie en opdringerigheid.
> Enkelen prikkers hier zijn helaas ook met dat
> fundamentalistisch ‘'virus’' geïnfecteerd, namen
> noemen is niet nodig,
Oh? Op voorhand maak jij van het woord fundamentalistisch (en tegelijk ook het klootjesvolk) een negatief item, er is namelijk niks mis met een fundamentalistische basis om een discussie mee in te gaan, het is alleen wat de mens er mee doet en van maakt wat zeer negatief kan uitwerken…..
Waarom insinueer je nu? “namen niet nodig”… is dit dan jou eerlijke manier van discussieren? rare manier…..
Ik weet van niks vertel eens wie zijn dat dan en nog iets anders? waartoe dient dit gegeven?
> iedereen hier weet wie we bedoelen,
jaja….we voeren de spanning nog wat op, likkebaardend liggen we als wolven te wachten wat je ons gaat vertellen….
> gelukkig zijn
> het er maar enkelen die proberen anderen met hun
> liefdeloze dwaalleer te vergiftigen.
pfffffffuuuuuuhhhhh, boffen wij even, Allen's analyse op dit prikbord is van dien aard dat we ons geen zorgen hoeven te maken, het zijn er maar een paar en we weten alle namen al…..
> Christus zelf had een broertje dood aan dit soort
> figuren, de evangeliën staan vol met
> waarschuwingen tegen hen.
Ik was al bang… waar blijft de bijbelse toepassing nou??? maar gelukkig hier is-ie dan….. lekker vaag en zelf invulbaar dààr hebben we wat aan, inhoudelijk hoor!!!!!!
> Wees op je hoede, dit soort figuren scheren
> meestal vlak langs het Evangelie van Gods liefde
> in Christus op.
> alleen, zij missen het fundament, en dat is de
> Liefde.
> Hun spraak verraad ze.
Halleluja Allen redt! wat ben ik blij dat we een waakhond als Allen hebben; we komen hier prikkers van allerlei pluimage tegen, ik in iedergeval wel, tot de grootste godsloogenaars toe, maar het tieppetje fundamentalisten moeten we even in de gaten houden…….
Moeten we Allen ook in gaten houden of geldt dat alleen voor de ander…..????
> Blijf in Gods Woord lezen, ruk geen teksten uit
> het verband, je zult op een gegeven moment
> begrijpen wat Gods liefde inhoud en voor jou kan
> betekenen.
Ik geloof dat dit het enige zinnige is wat je hier neerplant
> En wees er van overtuigd, daar hoort geen hart zo
> koud als een ijsblok en hard als graniet bij,
getsie weer dat opgeheven vingertje, wat ik begrijp dat je dat nou net zo verafschuwt bij die zgn fundamentalisten alhier, dat riekt naar……
> God zelf beloofd in Zijn Woord, ''Ik zal het
> stenen hart uitsnijden en zal ze een vlezen hart
> geven''
> een hart dat weet wat Gods liefde is, en, die die
> liefde ook aan anderen gunt, zonder arrogant en
> opdringerig te zijn.
>
> Allen.
Ik dacht toch echt dat je net nog met droge ogen beweerde dat je geen teksten uit z'n verband moet rukken…….
Beste Allen, wat wil je nu eigenlijk zeggen, want dit soort inhoudloze, kwasi opruiende berichtjes zijn niet echt een aanvulling denk ik zo, wat vind je zelf? of vind je dat wat een ander volgens jou kennelijk kan en mag dat jij dat dan ook maar moet imiteren?
Hartelijke groet,
Jan65
Ach wat heb jij dat weer mooi verwoord Jan, alleen zo jammer dat jij nogal selectief bent met jouw kritiek, want als jij jij hier Samuel en consorten volgt die de gewoonte hebben om gelovigen met andere denkbeelden over het geloof en de bijbel worden zij op een schofterige manier aangevallen.
Met hen valt niet te discussiéren. En zo zit de vork in de steel.! Schijnt wel heel moeilijk te zijn voor ‘'christenen ’'om oprecht te zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?