Ik ga toch echt de geschiedenis van dit prikbord schrijven. Kronieken Drie. Een mooie titel. Over 300 jaar kan men dan lezen dat jij je deerlijk hebt vergist inzake de eindtijd. En troost je, ik zal die geschiedenis zo zakelijk mogelijk beschrijven.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlKijk, als er bezoek is, zit ik niet op het prikbord te lezen of te prikken, lijkt me niet zo gastvrij.
Verder heb ik ook andere dingen te doen en/of te regelen. Gelukkig bestaat m'n leven niet uit het prikbord.
Dit prikbord kan soms iets toevoegen, meestal is het prikbord voor mij min of meer een studieobject,
niet direct in Bijbels perspectief, doch meer op psychologische leest geschoeid.
Douce
Douce Schreef:
——————————————————-
> Kijk, als er bezoek is, zit ik niet op het
> prikbord te lezen of te prikken, lijkt me niet zo
> gastvrij.
> Verder heb ik ook andere dingen te doen en/of te
> regelen. Gelukkig bestaat m'n leven niet uit het
> prikbord.
> Dit prikbord kan soms iets toevoegen, meestal is
> het prikbord voor mij min of meer een
> studieobject,
> niet direct in Bijbels perspectief, doch meer op
> psychologische leest geschoeid.
Baldu is ook psycholoog.
Je zal maar zo'n mafketel als psycholoog hebben:P
Boaz.
>
> Douce
Zolang het geloof en vertrouwen niet van je wijkt is er niets aan de hand beste Michiel.
Iedereen heeft wel eens even dat er een leegte lijkt te vallen.
Wel eens gehoord van de uitspraak: ‘the teacher dont speak during the test’.
Dat is dat God wanneer je beproefd wordt alleen maar kijkt hoe je het er vanaf gaat brengen en zich even niet laat bemerken. Het komt dan op geloof en vertrouwen aan.
Wat Klaas Hendrikse verteld interesseerd mij ook niet zo, die man (mag best zijn mening hebben, maar) zou niet als voorganger voor een gemeente mogen fungeren. Ik deel de ervaring met Boaz (was ik maar in bed gebleven) omdat de naam van de Here Jezus niet werd genoemd en/of er voor de heidenen gepredikt werd. Zoals ‘wij lezen de bijbel niet, wij bidden niet’. Miste ik dus ook ‘vuur’ vanaf de preekstoel.
Ik wens jou wat je ook doet, rust in de Here Jezus Christus,
Ellen
De gelijkenis van ‘De twee zonen’
Mattheüs 21:28-31
“Wat dunkt u Iemand had twee kinderen. Hij ging naar de eerste en zeide: Kind, ga en werk vandaag in de wijngaard.
En hij antwoordde en zeide: Ja, heer, maar hij ging niet. Hij naar de tweede en sprak evenzo. En deze antwoordde en zeide: Ik wil niet, maar later kreeg hij berouw en ging toch.
Wie van de twee heeft de wil van de Vader gedaan Zij zeiden: De laatste”.
Je kunt ook als gelijkenis kijken naar de twee misdadigers die op Golgotha naast Jezus ook aan het kruis geslagen waren. Ook zij hadden de keuze nog , vlak voor hun sterven.
Lucas 23 vers 39-43:
“Eén der gehangen misdadigers lasterde Hem: Zijt Gij niet de Christus Red Uzelf en ons!
Maar de andere antwoordde en zeide, hem bestraffende: Vreest gij zelfs God niet, nu gij hetzelfde vonnis ontvangen hebt En wij terecht, want wij ontvangen vergelding, naar wat wij gedaan hebben, maar Deze heeft niets onbehoorlijks gedaan. En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in Uw Koninkrijk komt.
En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u: heden zult gij met Mij in het paradijs zijn”.
Maken wij de keuze in ons leven:
http://www.holyhome.nl/gel-12.html
¥ Lotje ¥ Schreef:
——————————————————-
> En wat bedoel jij met het vuurtje weer aan moet
> wakkeren??
>
> Het lijkt net of dan toch je dat te neer haal wat
> andere zeggen.
Met het vuurtje aanwakkeren bedoel ik niets meer of minder Lotje dan het vuur van het enthousiasme om mijn geloof uit te dragen en/of te verklaren c.q. te verdedigen ten opzichte van derden die dat geloof niet delen. Dat vuur is er bij niet meer. En eens was er dat wel, in ieder geval was het er meer.
Wat lijkt lijkt, wat is is.
Met een groet,
Michiel…
theo Schreef:
——————————————————-
> DAT is wel jammer, immers onrecht en hardheid moet
> met woorden blijvend bestreden worden anders
> winnen ze. DAT kan ook de bedoeling niet zijn.
> Hoezeer de hardden ook schreeuwen of beledigen, de
> wereld om ons heen moet toch ook niet de indruk
> krijgen dat er alleen maar extremistische
> christenen bestaan.
Ik ben in mijn hele leven nog nooit een extremistische christen tegengekomen. Volgens mij bestaan die helemaal niet. Iedereen binnen het christendom doet water bij de wijn.
Maar onrecht en hardheid kom ik al mijn hele leven tegen. Die bestaan, dat is zeker.
> Ik ben er ook ongevoelig voor maar dat komt
> misschien ook wel omdat ik van mening ben dat de
> Kuiterts en hendrisen ten diepste niks nieuws te
> vertellen hebben.
Het gaat mij in deze topic niet alleen om de Kuitertsen en Hendriksen van deze wereld. De intellegentsia die de drukpers weet te halen met hun denkbeelden. Maar ook het zoveelste verjaardagfeestje waar de zoveelste spot en/of kritiek of op het geloof de revue passeert. Het raakt me niet. Ik ga er zelfs niet meer op in. En dat begrijp ik van mezelf eerlijk gezegd niet. Vroeger ging ik het gesprek of discussie met mensen aan. Nu denk ik - zucht, laat maar praten. Wat staat het bij het voetballen. Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen. Lauw tot op het bot ben ik geworden.
> Het is ook niet erg als een mens even moe is van
> “”roepende in de woestijn“”, profeten in de bijbel
> hadden daar ook dikwijls last van.
Ik ben niet moe. Ik bruis van energie. Het interesseert me gewoon niet meer. En desinteresse is veel erger dan vermoeidheid.
Met een groet,
Michiel…
M*j*r** Schreef:
> Maar jij hebt het over atheisten. Logisch dat je
> daar ongevoelig voor bent. Want atheisten vormen
> geen gevaar voor de gelovigen.
> Wie wel een gevaar voor de extreme
> fundamentalisten vormen, zijn de gelovigen die de
> bijbel op veel punten anders interpreteren.
Ik leef mijn hele leven al tussen ongelovige mensen. Die heb ik nooit als een bedreiging ervaren. Met een ervan ben ik zelfs getrouwd.
Maar wat jij noemt extreme fundamentalisten (ik zal zelf die termen nooit in de mond nemen - een extreme fundamentalist in mijn ogen is iemand die net zo lief kon hebben als Jezus en die net zo veel barmhartigheid kan opbrengen met de gevallen mens) hebben mij op internet in het verleden uitgemaakt voor duivelszoon en mij al te kennen gegeven dat ik in de hel eindig omdat ik rooms-katholiek gedoopt ben. Maar ook die mensen ervaar ik niet als bedreigend. In tegendeel, ik heb er medelijden mee. Oprecht medelijden zelfs.
Het enige is dat ik ook met die mensen in het verleden nog wel eens de discussie aanging terwijl ik nu niet meer de moeite neem om dat nogmaals te doen. Overigens is het komische in het geheel daarbij dat ik door niet gelovigen vaak zelf als fundamentalist wordt gezien omdat ik vasthoudt aan ‘dogma’s' die andere christenen al lang overboord hebben gezet.
Met een groet,
Michiel…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?