Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God bestaat niet en Jezus is zijn zoon.

• Gonnie

Wordt jij niet heel kwaad dat de extreme gelovigen God brengen als een kleingeestige God, die mensen laat vallen wanneer er niet exact gelooft wordt zo zij menen dat er gelooft moet worden?

Er wordt op een liefdeloze wijze “'het evangelie” verkondigd.

Ben je er met die gedachtengang niet eens, dan wordt men bestempelt als een waardeloze.

• Richard II

Wat ik van die extremen niet snap, is dat ze zo braaf zo'n god vereren.

Een liefdeloze god die mensen dreigt met “geloof of ik schiet” (copyright Theo), die homo's discrimineert, die ongetrouwd samenwonenden discrimineert, die mensen naar de hel stuurt omdat ze een warrig boek als de bijbel niet letterlijk geloven etc. etc. daar wil je toch niets mee te maken hebben?

Tegen zo'n god kom je toch in opstand? Zo'n god wijs je toch af? Zo'n god weiger je toch te aanbidden?

Ze steunen god in plaats van te kiezen voor hun medemens.

Ik vind die extreme gelovigen laf.

• Frederik D

En voeg daarbij nog eens een miljard moslims.

De extremistische islam heeft in Tunesië de verkiezingen gewonnen.

In Israël bestaat het burgerhuwelijk niet.

• Gonnie

Ik vraag mij af Richard is het uit angst, of om macht te hebben over de aanhangers van die extremen.

Van enig heil kan ik in hun boodschap niet ontdekken.

Wel haat en minachting tegenover hun medemens.

• Frederik D

Dat boek is een hype.

Wellicht is wat Richard en ik schrijven over God scherper en diepgravender dan wat die Klaas schrijft. Maar wij zijn maar onbelangrijke prikkertjes. Maar ons ongeloof is wellicht te weinig oppervlakkig voor de doorsneelezertjes. Het zij zo.

Hoe het zij, software is een vorm van hardware. Software zonder hardware is nonsense. Dus is hardware, stof, het primaire. Het onstoffelijke is quatsch.

• Richard II

> In Israël bestaat het burgerhuwelijk niet.

Dat las ik deze week in de krant ja.

Iemand heeft het nu voor elkaar gekregen om bij de burgerlijke stand ‘niet-religieus’ achter z'n naam vermeld te krijgen.

Los van de vraag of dat de overheid iets aangaat - dacht het niet - schrijven ze er automatisch ‘joods’ achter.

Een burgerlijk huwelijk kun je in Israël niet sluiten, daarvoor wijken mensen uit naar Cyprus.

Christenen mogen volgens de wet alleen met andere christenen trouwen.

Oftewel: het uitverkoren volk als het licht der wereld.

En dan durven ze hier te zeuren over aantasting van de vrijheid van godsdienst als ritueel slachten verboden wordt…!

• Richard II

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Ik vraag mij af Richard is het uit angst, of om

> macht te hebben over de aanhangers van die

> extremen.

> Van enig heil kan ik in hun boodschap niet

> ontdekken.

> Wel haat en minachting tegenover hun medemens.

Een combinatie van factoren denk ik.

Primair van macht, maar zelfs als ze dat inzien, durven ze zo'n god uit angst niet los te laten.

Denk ik.

• Frans

Je hebt zeker over Jezus al gelezen, die heeft macht, ook toen Hij op aarde was, maar Hij gebruikte die enkel ten dienste van de mens, vergeving en/of genezing. Toen ze Hem wilden doden maakte Hij er geen gebruik van, wat wel had gekund.

Kijk dan naar de extremen, zij proberen de macht juist uit te oefenen in woord en zelfs in daad. Wat een contrast hè. Dat zegt genoeg.

• theo

Geachte medegelovige ,

Zijt gij inmiddels als het ware met den noorderzon vertrokken??

Net als andere prikkers trouwens?

Met den noorderzon nar het warme zuiden? Nu is het prikbord weer open en zien noch horen noch lezen we jullie.

Waar zijt gij allen gebleven?

• BOAZ

Ik twijfel niet aan jouw eerlijkheid en oprechtheid, Michiel.

Ik denk dat iedere fundamentalist wel eens een periode heeft van geen zin meer hebben in strijd, ik ben ongevoelig voor afvallige boeken en heb al jaren geen boek meer gekocht.

Gesprekken met atheisten en new-agers, als het Evangelie geen voedingsbodem vind dan ga ik gewoon verder want wij leven in de eindtijd wat sommigen er ook over schrijven hier op Prikbord.

Die periode's heb ik ook wel gekend.

Een tijd geleden kwam ik in een Evangelische gemeente ( als bezoeker ) en na afloop dacht ik, was ik maar in bed gebleven om lekker uit te slapen, waarom?

In de gehele dienst is niet een keer de Naam van de Here Jezus Christus genoemd:S

Bij mij gebeurd hetzelfde als bij jou door studie verdiept mijn geloof zich en het wordt alleen maar sterker.

Ik heb de volgende tekst op mijn hart voor jou.

Handelingen 26:12 En toen ik onder die omstandigheden naar Damascus reisde met volmacht en opdracht der overpriesters, 13 zag ik, o koning, midden op de dag onderweg een licht, schitterender dan de glans der zon, van de hemel mij en hen, die met mij reisden, omstralen; 14 en toen wij allen ter aarde vielen, hoorde ik een stem tot mij spreken in de Hebreeuwse taal: Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij? Het valt u zwaar tegen de prikkels achteruit te slaan. 15 En ik zeide: Wie zijt Gij, Here? En de Here zeide: Ik ben Jezus, die gij vervolgt. 16 Maar richt u op en sta op uw voeten; want hiertoe ben Ik u verschenen om u aan te wijzen als dienaar en getuige daarvan, dat gij Mij gezien hebt en dat Ik aan u verschijnen zal, 17 u verkiezende uit dit volk en de heidenen, waarheen Ik u zend, 18 om hun ogen te openen ter bekering uit de duisternis tot het licht en van de macht van de satan tot God, opdat zij vergeving van zonden en een erfdeel onder de geheiligden zouden ontvangen door het geloof in Mij.

Er zijn maar twee keuzes mogelijk, Michiel!

Wie in de duisternis wil blijven blijft in de duisternis.

Maak het jezelf niet te moeilijk.

Gr en zgn Boaz.