BOAZ Schreef:
——————————————————-
> M*j*r** Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Oooooo, Franklin ter Horst. Blijkbaar ook een
> > eindtijdprediker.
> > Geen onafhankelijk geschreven stuk dus, maar
> > geschreven naar zijn eigen straatje.
>
> Gewoon geschreven vanuit zijn eigen geloof in de
> Here Jezus Christus naar de Schriften, wat is daar
> mis mee?
Dat hij dat vindt moet hij zelf weten, maar om dat te verkondigen als zijnde waar, daar is heel wat mis mee.
> De bias bij jou, Baldu, Thomas en nog een paar
> anderen is, geen geloof hechten aan wat er in de
> Schriften geschreven staat!
Dan lees jij mij, Baldu, Thomas en anderen niet goed.
Maar dat, wat wij pareltjes in de bijbel vinden en geloven, daar heb jij helemaal niets mee en sommige andere christenen ook niet. Die bijbelversen bestaan voor jullie niet.
En dat alles blijkt uit het feit dat als het aan de orde komt, het oorverdovend stil is.
In feite hecht jij ook maar half geloof in de Schriften.
Ik zal eens een heel simpel voorbeeld geven.
Gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien.
Wat zegt dit jou? Ik hoor sommige christenen hier nooit over.
Weet je wat ze wel constant zeggen? “Uit het hart van de mensen komen de kwade overleggingen, hoererij, diefstal, moord, echtbreuk, hebzucht, boosheid, list, onmatigheid, een boos oog, godslastering, overmoed, onverstand ”
En dat blijft maar doorgaan. Waarde hechten aan de woorden van Jezus,die over een zuiver hart spreekt en wat dus in de Schrift staat, doen ze dus niet. En jij blijkbaar ook niet. Ik begrijp ook wel waarom. Zuiver van hart ben je niet zomaar. Het is veel te moeilijk, dus daar hebben we het maar niet over. Het past ook niet in het geloof.
En laat het nou wel in het geloof van mij, Baldu, Thomas en anderen passen, maar dat wil je niet zien.
Er wordt nooit gereageerd op versen zoals die uit de bergrede. Dus ga anderen nou niet beschuldigen dat ze geen geloof hechten aan wat er in de Schriften staat.