Richard II Schreef:
——————————————————-
> > Dat geldt voor SOA's, en voor mensen die puur
> > monogaam leven. Maar hoeveel zijn dat er?
> >
> > In de echte wereld is de besnijdenis een
> > mega-levensredder.
> >
> > En er zijn nog dingen als peniskanker, en
> > urineweginfecties, die geen relatie hebben tot
> > monogaam leven, maar wel sterk gereduceerd
> worden
> > door de besnijdenis.
>
> Welnee, de besnijdenis is geen mega-levensredder.
Bs'd
Wat nou “de besnijdenis is geen mega-levensredder”???
Hier heb je WETENSCHAPPELIJK bewijs dat de besnijdenis een MEGA-LEVENSREDDER is.
Hier is wat van de site van UCSF, de Universiteit van Californië, San Francisco, en zie wat daar staat:
http://www.ucsf.edu/news/1999/11/5057/male-circumcision-could-prevent-millions-hiv-infections
Daniel Halperin, PhD, UCSF assistant adjunct professor of community health
systems and medical anthropology, and Robert Bailey, PhD, MPH, professor of
epidemiology in the School of Public Health and of anthropology at the
University of Illinois at Chicago, are co-authors of the editorial.
“The number of infections probably caused by lack of male circumcision already
reaches into the millions,” says Halperin. “We would expect the international
health community to at least consider some form of action, but male
circumcision remains largely unexplored as a tool against AIDS.”
A preliminary analysis by Halperin and Malcolm Potts, MD, PhD, Bixby Professor
of Population and Family Planning at the UC Berkeley School of Public Health,
estimates that the practice of male circumcision has so far prevented at least
8 million HIV infections in the 15 African and Asian countries cited in the
editorial review alone
.
Dit gaat dus over slechts 15 landen, 12 jaar geleden. Als je nu wereldwijd gaat kijken dan heeft de besnijdenis waarschijnlijk tientallen mensen een ellendige voortijdige AIDS dood bespaart.
Tel uit je winst.
> Zo is die bovendien ook nooit bedoeld.
Dat is wat de besnijdenis IS.
> Het diende
> als een teken van een vermeend “verbond” met God.
> Als je er peniskanker van zou krijgen en
> urineweginfecties, ook dan zouden religieuzen een
> stuk van de penis af willen snijden. Religieuzen
> zijn immers erg koppig in zulke dingen, kijk maar
> naar de ideeën over bloedtransfusie bij de JG's.
> De besnijdenis is in wezen een aantasting van
> J-H-W-H's schepping. De besnijdenis is kritiek op
> God dat hij zijn werk eigenlijk niet goed heeft
> gedaan. Een enorme brulaliteit. Bij het Laatste
> Oordeel zul je hier zeker voor worden gestraft.
Voor de afstammelingen van Abraham is de besnijdenis een goddelijk gebod:
Bs'd
1 Toen Abram negenennegentig jaar oud was, verscheen J-H-W-H aan Abram en zeide tot hem: Ik ben God, de Almachtige, wandel voor mijn aangezicht, en wees onberispelijk; 2 Ik zal mijn verbond tussen Mij en u stellen, en u uitermate talrijk maken. 3 Toen wierp Abram zich op zijn aangezicht en God sprak tot hem: 4 Wat Mij aangaat, zie, mijn verbond is met u, en gij zult de vader van een menigte volken worden; 5 en gij zult niet meer Abram genoemd worden, maar uw naam zal zijn Abraham, omdat Ik u tot een vader van een menigte volken gesteld heb. 6 Ik zal u uitermate vruchtbaar maken en u tot volken stellen, en koningen zullen uit u voortkomen. 7 Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn. 8 Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin gij als vreemdeling vertoeft, het ganse land Kanaän, tot een altoosdurende bezitting geven, en Ik zal hun tot een God zijn.
9 Voorts zeide God tot Abraham: En wat u aangaat, gij zult mijn verbond houden, gij en uw nageslacht, in hun geslachten. 10 Dit is mijn verbond, dat gij zult houden tussen Mij en u en uw nageslacht: dat bij u al wat mannelijk is besneden worde; 11 gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u. 12 Wie acht dagen oud is, zal bij u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: zowel wie in uw huis geboren is, als wie van enige vreemdeling voor geld is gekocht, doch niet van uw nageslacht is. 13 Wie in uw huis geboren is en wie door u voor geld gekocht is, moet voorzeker besneden worden; zo zal mijn verbond in uw vlees zijn tot een eeuwig verbond. 14 En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken." Gen 17
"1 J-H-W-H sprak tot Mozes: 2 Spreek tot de Israëlieten: Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn. 3 En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden." Lev 12