Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

‘Kind besnijden is gezond’

• samuel

Voor de echte Jood zal besnijdenis altijd blijven bestaan het is onderdeel van het Joods zijn het verbond van God met Abraham zoals je in een antwoord van Eli kan lezen, ook Jezus Christus was besneden in Zijn aardse leven, Hij was immers ook van Joodse komaf: Lucas 2

21 En toen acht dagen vervuld waren, zodat zij Hem moesten besnijden, ontving Hij ook de naam Jezus, die door de engel genoemd was, eer Hij in de moederschoot was ontvangen.

Het had en of dat nu nog zo is ook te maken met de naamgeving zoals je leest.

Voor ons christenen wij hebben een andere besnijdenis een Nieuw Verbond:

De besnijdenis baat de Joden niet, Rom. 2

25 Want besneden te zijn heeft wel betekenis, indien gij de wet volbrengt, maar indien gij een overtreder van de wet zijt, is uw besnijdenis tot onbesnedenheid geworden. 26 Zal dan, indien de onbesnedene de eisen der wet in acht neemt, zijn onbesnedenheid niet voor besnijdenis gelden? 27 Dan zal de van nature onbesnedene, doordat hij de wet volbrengt, u oordelen, die, hoewel in het bezit van letter en besnijdenis, een overtreder van de wet zijt. 28 Want niet híj is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dát is besnijdenis, wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, 29 maar híj is een Jood, die het in het verborgen is, en de ware besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.

7 Zalig zij, wier ongerechtigheden vergeven en wier zonden bedekt zijn.

8 Zalig de man, wiens zonde de Here geenszins zal toerekenen.

9 Geldt deze zaligspreking dan de besnedene of ook de onbesnedene? Wij zeggen immers: Het geloof werd Abraham tot gerechtigheid gerekend. 10 Hoe werd het hem dan toegerekend? Was hij toen besneden of onbesneden? Niet besneden, maar onbesneden. 11 En het teken der besnijdenis ontving hij als het zegel der gerechtigheid van dat geloof, dat hij in zijn onbesneden staat bezat. Zo kon hij een vader zijn van alle onbesneden gelovigen, opdat hun de gerechtigheid zou worden toegerekend, 12 en een vader van de besnedenen, voor hen namelijk, die niet alleen uit de besnijdenis zijn, maar die ook treden in het voetspoor van het geloof, dat onze vader Abraham in zijn onbesneden staat bezat.

Romeinen 4

• 'en passant'

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Marith Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Tja, het staat dus letterlijk in de schrift en

> het

> > wordt uitgevoerd.Het lijkt me een vreemd

> verbond

> > zo naar de letter en een wrede God,een God die

> > eist en gebied.

>

> Bs'd

>

> Het is inderdaad geen God van "rommel maar een

> beetje aan".

>

> > Waarom heeft Hij de mens dan geschapen met

> > voorhuid?

>

> Dat zal je Hem moeten vragen.

>

> > En als de vrouw een kind van het vrouwelijk

> > geslacht baart blijft ze rein?

>

> Nee, dan is ze twee keer zo lang onrein.

Door wat hier in deze draad verder allemaal te lezen staat in de berichten begrijp ik nu nog meer waarom het oude testament helemaal geen indruk op mij maakte vroeger,integendeel, en waarom Jezus Christus gekomen is. Zijn taak was aartsmoeilijk en het kon niet anders dat hij ter dood gebracht zou worden door de joden van de letter. En wat gezaaid wordt moet ook altijd geoogst worden….dat is een kosmische wet. Niet Christus veroordeelde hen maar zij veroordeelden zichzelf door deze daad. ‘Vader, vergeef het hen ,want ze weten niet wat ze doen’

Jullie God is een God van dood en verderf, van onderdrukking en slavernij, van oog om oog en tand om tand.

Het is een patriarchale God net als wat de zogenaamde christenen ervan maakten tegen het voorbeeld van Jezus in , waardoor ze ingrepen in de Geschriften.

Niet voor niets kwam er een NIEUW VERBOND door Christus, die het Herstel toonde van de onderdrukte mens met de Vader van alle Leven of de Vader van het AL. De God van de Oorspronkelijke Schepping.

Hoe vernauwd is jullie blik door zich te focussen of jullie teksten en deze letterlijk te nemen.

Velen die zichzelf tot ‘christen’ uitroepen zijn precies hetzelfde, net als zij die de Koran letterlijk nemen.

In feite dienen jullie allen een en dezelfde god, deze die deze wereld van lijden en dood geschapen heeft en hem dus in stand wil houden.

Goed dat we aan het einde van een cyclus gekomen zijn en het uur van oogsten nadert waarin iedereen ter verantwoording geroepen zal worden.

Marith

• Eliyahu

Marith Schreef:

——————————————————-

> Niet voor niets kwam er een NIEUW VERBOND door

> Christus, die het Herstel toonde van de

> onderdrukte mens met de Vader van alle Leven of de

> Vader van het AL. De God van de Oorspronkelijke

> Schepping.

> Hoe vernauwd is jullie blik door zich te focussen

> of jullie teksten en deze letterlijk te nemen.

> Velen die zichzelf tot ‘christen’ uitroepen zijn

> precies hetzelfde, net als zij die de Koran

> letterlijk nemen.

> In feite dienen jullie allen een en dezelfde god,

> deze die deze wereld van lijden en dood geschapen

> heeft en hem dus in stand wil houden.

> Goed dat we aan het einde van een cyclus gekomen

> zijn en het uur van oogsten nadert waarin iedereen

> ter verantwoording geroepen zal worden.

Bs'd

Het hele christendom is gebaseerd op leugen en bedrog. De fijnere details kan je hier lezen: http://bergzion.notlong.com

• Eliyahu

samuel Schreef:

——————————————————-

> Voor de echte Jood zal besnijdenis altijd blijven

> bestaan het is onderdeel van het Joods zijn het

> verbond van God met Abraham zoals je in een

> antwoord van Eli kan lezen, ook Jezus Christus was

> besneden in Zijn aardse leven, Hij was immers ook

> van Joodse komaf: Lucas 2

> 21 En toen acht dagen vervuld waren, zodat zij Hem

> moesten besnijden, ontving Hij ook de naam Jezus,

> die door de engel genoemd was, eer Hij in de

> moederschoot was ontvangen.

> Het had en of dat nu nog zo is ook te maken met de

> naamgeving zoals je leest.

> Voor ons christenen wij hebben een andere

> besnijdenis een Nieuw Verbond:

>

> De besnijdenis baat de Joden niet, Rom. 2

Bs'd

De besnijdenis baat de joden wel, Lev 18:5

"Ja, gij zult mijn inzettingen en mijn verordeningen in acht nemen; de mens die ze doet, zal daardoor leven: Ik ben J-H-W-H."

De besnijdenis baat ook een hele hoop andere mensen, daarom wordt de besnijdenis nu op grote schaal ingevoerd in Afrika. Daar heeft de besnijdenis al MILJOENEN levens gered, en heeft het potentieel om er miljoenen meer te redden, zie hier: https://sites.google.com/site/bergzion/torah/wegvel

• samuel

Dat zal best, maar heeft niks met de besnijdenis van de Jood te maken, moslims laten zich ook besnijden!

Bij groot water gebrek kan je je ook niet goed wassen, en ja om dan geen voorhuid te hebben is wel voordelig, maar geen noodzaak, gewoon wassen.

Of een condoom gebruiken, maar nog beter geen immoraliteit plegen.

• Frederik D

Nou, nou, nou.

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nou, nou, nou.

Bs'd

Wat nou “nou nou nou”???

Hier heb je WETENSCHAPPELIJK bewijs dat de besnijdenis een MEGA-LEVENSREDDER is.

Hier is wat van de site van UCSF, de Universiteit van Californië, San Francisco, en zie wat daar staat:

http://www.ucsf.edu/news/1999/11/5057/male-circumcision-could-prevent-millions-hiv-infections

Daniel Halperin, PhD, UCSF assistant adjunct professor of community health

systems and medical anthropology, and Robert Bailey, PhD, MPH, professor of

epidemiology in the School of Public Health and of anthropology at the

University of Illinois at Chicago, are co-authors of the editorial.

“The number of infections probably caused by lack of male circumcision already

reaches into the millions,” says Halperin. “We would expect the international

health community to at least consider some form of action, but male

circumcision remains largely unexplored as a tool against AIDS.”

A preliminary analysis by Halperin and Malcolm Potts, MD, PhD, Bixby Professor

of Population and Family Planning at the UC Berkeley School of Public Health,

estimates that the practice of male circumcision has so far prevented at least

8 million HIV infections in the 15 African and Asian countries cited in the

editorial review alone

.

Dit gaat dus over slechts 15 landen, 12 jaar geleden. Als je nu wereldwijd gaat kijken dan heeft de besnijdenis waarschijnlijk tientallen mensen een ellendige voortijdige AIDS dood bespaart.

Tel uit je winst.

• Marjorie

Mij lijkt toch dat het hebben van een voorhuid ook voordelen heeft.

(en dit lijkt me niet het juiste prikbord om dieper op de materie in te gaan)

(ik ben blij dat ik een vrouw ben :D)

• Richard II

> Dat geldt voor SOA's, en voor mensen die puur

> monogaam leven. Maar hoeveel zijn dat er?

>

> In de echte wereld is de besnijdenis een

> mega-levensredder.

>

> En er zijn nog dingen als peniskanker, en

> urineweginfecties, die geen relatie hebben tot

> monogaam leven, maar wel sterk gereduceerd worden

> door de besnijdenis.

Welnee, de besnijdenis is geen mega-levensredder. Zo is die bovendien ook nooit bedoeld. Het diende als een teken van een vermeend “verbond” met God. Als je er peniskanker van zou krijgen en urineweginfecties, ook dan zouden religieuzen een stuk van de penis af willen snijden. Religieuzen zijn immers erg koppig in zulke dingen, kijk maar naar de ideeën over bloedtransfusie bij de JG's.

De besnijdenis is in wezen een aantasting van J-H-W-H's schepping. De besnijdenis is kritiek op God dat hij zijn werk eigenlijk niet goed heeft gedaan. Een enorme brulaliteit. Bij het Laatste Oordeel zul je hier zeker voor worden gestraft.

• Eliyahu

Richard II Schreef:

——————————————————-

> > Dat geldt voor SOA's, en voor mensen die puur

> > monogaam leven. Maar hoeveel zijn dat er?

> >

> > In de echte wereld is de besnijdenis een

> > mega-levensredder.

> >

> > En er zijn nog dingen als peniskanker, en

> > urineweginfecties, die geen relatie hebben tot

> > monogaam leven, maar wel sterk gereduceerd

> worden

> > door de besnijdenis.

>

> Welnee, de besnijdenis is geen mega-levensredder.

Bs'd

Wat nou “de besnijdenis is geen mega-levensredder”???

Hier heb je WETENSCHAPPELIJK bewijs dat de besnijdenis een MEGA-LEVENSREDDER is.

Hier is wat van de site van UCSF, de Universiteit van Californië, San Francisco, en zie wat daar staat:

http://www.ucsf.edu/news/1999/11/5057/male-circumcision-could-prevent-millions-hiv-infections

Daniel Halperin, PhD, UCSF assistant adjunct professor of community health

systems and medical anthropology, and Robert Bailey, PhD, MPH, professor of

epidemiology in the School of Public Health and of anthropology at the

University of Illinois at Chicago, are co-authors of the editorial.

“The number of infections probably caused by lack of male circumcision already

reaches into the millions,” says Halperin. “We would expect the international

health community to at least consider some form of action, but male

circumcision remains largely unexplored as a tool against AIDS.”

A preliminary analysis by Halperin and Malcolm Potts, MD, PhD, Bixby Professor

of Population and Family Planning at the UC Berkeley School of Public Health,

estimates that the practice of male circumcision has so far prevented at least

8 million HIV infections in the 15 African and Asian countries cited in the

editorial review alone

.

Dit gaat dus over slechts 15 landen, 12 jaar geleden. Als je nu wereldwijd gaat kijken dan heeft de besnijdenis waarschijnlijk tientallen mensen een ellendige voortijdige AIDS dood bespaart.

Tel uit je winst.

> Zo is die bovendien ook nooit bedoeld.

Dat is wat de besnijdenis IS.

> Het diende

> als een teken van een vermeend “verbond” met God.

> Als je er peniskanker van zou krijgen en

> urineweginfecties, ook dan zouden religieuzen een

> stuk van de penis af willen snijden. Religieuzen

> zijn immers erg koppig in zulke dingen, kijk maar

> naar de ideeën over bloedtransfusie bij de JG's.

> De besnijdenis is in wezen een aantasting van

> J-H-W-H's schepping. De besnijdenis is kritiek op

> God dat hij zijn werk eigenlijk niet goed heeft

> gedaan. Een enorme brulaliteit. Bij het Laatste

> Oordeel zul je hier zeker voor worden gestraft.

Voor de afstammelingen van Abraham is de besnijdenis een goddelijk gebod:

Bs'd

1 Toen Abram negenennegentig jaar oud was, verscheen J-H-W-H aan Abram en zeide tot hem: Ik ben God, de Almachtige, wandel voor mijn aangezicht, en wees onberispelijk; 2 Ik zal mijn verbond tussen Mij en u stellen, en u uitermate talrijk maken. 3 Toen wierp Abram zich op zijn aangezicht en God sprak tot hem: 4 Wat Mij aangaat, zie, mijn verbond is met u, en gij zult de vader van een menigte volken worden; 5 en gij zult niet meer Abram genoemd worden, maar uw naam zal zijn Abraham, omdat Ik u tot een vader van een menigte volken gesteld heb. 6 Ik zal u uitermate vruchtbaar maken en u tot volken stellen, en koningen zullen uit u voortkomen. 7 Ik zal mijn verbond oprichten tussen Mij en u en uw nageslacht in hun geslachten, tot een eeuwig verbond, om u en uw nageslacht tot een God te zijn. 8 Ik zal aan u en uw nageslacht het land, waarin gij als vreemdeling vertoeft, het ganse land Kanaän, tot een altoosdurende bezitting geven, en Ik zal hun tot een God zijn.

9 Voorts zeide God tot Abraham: En wat u aangaat, gij zult mijn verbond houden, gij en uw nageslacht, in hun geslachten. 10 Dit is mijn verbond, dat gij zult houden tussen Mij en u en uw nageslacht: dat bij u al wat mannelijk is besneden worde; 11 gij zult het vlees van uw voorhuid laten besnijden, en dat zal tot een teken van het verbond zijn tussen Mij en u. 12 Wie acht dagen oud is, zal bij u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: zowel wie in uw huis geboren is, als wie van enige vreemdeling voor geld is gekocht, doch niet van uw nageslacht is. 13 Wie in uw huis geboren is en wie door u voor geld gekocht is, moet voorzeker besneden worden; zo zal mijn verbond in uw vlees zijn tot een eeuwig verbond. 14 En de onbesnedene, de man namelijk, die het vlees van zijn voorhuid niet laat besnijden, die mens zal uitgeroeid worden uit zijn volksgenoten: hij heeft mijn verbond verbroken." Gen 17

"1 J-H-W-H sprak tot Mozes: 2 Spreek tot de Israëlieten: Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn. 3 En op de achtste dag zal het vlees van zijn voorhuid besneden worden." Lev 12