Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

(zelf)verlossing

• Sietse 45

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ach is dit de reactie van de zg gnosticus?

Had ook niet anders verwacht van je,

ga maar lekker verder met jezelf verheerlijking samuel.

Maar eens zul jezelf ook verantwoording moeten afleggen voor God de Hoogste Rechter,

en wat dat ooit zal zijn is voor iedereen afwachten ook voor jou.

• BOAZ

Samuel,

Jahweh Zebaoth, de Here der Heerscharen is in de Talmoed een naam van de Messias.

Hij die verlost uit Babylon en toch zijn en blijven er prikkers die verkiezen om in Babylon te blijven of afvallige christenen die terug keren naar Babylon:S

Zelfverlossing is de leer van Babel.

Jesaja 47

De ondergang van Babel

47

1 Daal af, en zet u neer in het stof, jonkvrouw, dochter van Babel. Zet u neer ter aarde, zonder zetel, dochter der Chaldeeën, want men zal u niet langer verwekelijkt en verwend noemen. 2 Neem de handmolen en maal meel, licht uw sluier op, neem de slip op, ontbloot de dij, doorwaad rivieren. 3 Uw schaamte worde ontbloot, uw schande ook gezien. Ik zal wraak nemen en niemand sparen. 4 De naam van onze Verlosser is de HERE der heerscharen, de Heilige Israëls.

5 Zet u zwijgend neer en ga in de duisternis, gij dochter der Chaldeeën, want men zal u niet langer gebiedster der koninkrijken noemen. 6 Ik ben tegen mijn volk toornig geweest, Ik heb mijn erfdeel ontwijd en het in uw macht gegeven; gij hebt het geen barmhartigheid bewezen; op de grijsaard hebt gij ook uw juk zwaar doen drukken. 7 En gij zeidet: Ik blijf eeuwig gebiedster, terwijl gij deze dingen niet ter harte naamt noch aan de afloop daarvan dacht.

8 Nu dan, hoor dit, wellustige, die zo onbezorgd woont; die bij uzelf zegt: Ik ben het en niemand anders; ik zal niet als weduwe neerzitten en geen beroving van kinderen kennen. 9 Maar deze beide zullen u overkomen, plotseling, op één dag: beroving van kinderen en weduwschap; in volle omvang zullen zij u overkomen, ondanks uw vele toverijen en zeer krachtige bezweringen. 10 Gij vertrouwdet op uw boosheid; gij zeidet: Niemand ziet mij. Uw wijsheid en uw kennis zijn het, die u verleid hebben, zodat gij bij uzelf zeidet: Ik ben het en niemand anders. 11 Maar u overkomt een onheil, dat gij niet weet te bezweren; u overvalt een verderf, dat gij niet vermoogt te verzoenen; u overkomt plotseling een verwoesting, waarvan gij geen vermoeden hadt. 12 Houdt maar aan met uw bezweringen en met de talrijke toverijen waarmede gij u van jongs af hebt afgetobd; misschien kunt gij iets bereiken, misschien jaagt gij schrik aan. 13 Gij hebt u afgesloofd met uw vele plannen; laten nu opstaan en u redden, zij die de hemel indelen, die de sterren waarnemen, die maand voor maand doen weten wat u overkomen zal. 14 Zie, zij zijn als stoppelen, die het vuur verbrandt, zij kunnen hun leven niet redden uit de macht der vlammen; het is geen kolengloed om zich te warmen, geen vuur om daarbij te zitten. 15 Dat hebt gij nu aan hen om wie gij u hebt afgetobd, met wie gij van jongs af handel hebt gedreven; ieder van hen dwaalt zijn eigen kant uit, zonder dat iemand u redt.

Gr Boaz.

• M*j*r**

Thomas vroeg om tien over half 2 in de middag aan Samuel of Samuel eens uit wil leggen wat hij onder zelfverlossing verstaat.

Gepost door: thomas ()

Datum: 24 oktober 2011 13:40

En wat is zelfverlossing, want dat wordt zo vaak aangehaald dat de term of de gedachte daarover maar eens uitgelegd moet worden..dus hoe zie jij de zg zelfverlossing?

Samuel geeft uren en uren daarna een heel draaikonterig smerig slinks antwoord. Alsof hij als eerste een vraag had gesteld. Om maar zelf geen antwoord op de vraag van Thomas te hoeven geven.

Wel Thomas, ik zal je namens Samuel antwoorden. “Ik, Samuel, roep maar wat, want ik heb het wel iedere keer over zelfverlossing, maar ik heb geen flauw idee wat het is.”

Gepost door: samuel

Datum: 24 oktober 2011 21:46

> Maar hoe staat het nu met je zelfverlossing was

> mijn vraag aan jou waar je geen antwoord op geeft,

> maar er slinks omheen denkt te gaan met een andere

> vraag, net zoiets als zelfverlossing, slinks

> proberen om Jezus heen te gaan.

• theo

Omdat ik positief t.o.v. de bijbel sta, ik ben gelovig, ik ben een christen, iedereen weet dat op dit prikbord vind ik dat Samuel, die negatief tegenover het evangelie, de blijde boodschap staat EN mij atheist noemt terwijl dat een leugen is, Samuel liegt dus doelbewust , daarom vind ik dat Samuel, juist om die twee redenen vind ik dat Samuel een ban moet krijgen of 10 stokslagen.

Wat vind je daarvan?

Je mag kiezen welke straf je geeft en natuurlijk persoonlijk uitvoert.

Nou vooruit, hij mag ook 100 euro aan een goed doel geven, b.v. het humanistisch verbond of de bond tegen vloeken of A.I. of Greenpeace.

• samuel

Volgens mij maak jij deze stellingen hier en niet ik, en daarbij daar herken je de verdraaierij weer van een atheïst als jou, door het juiste geloof ben je verlost, geloof dat je van God gekregen hebt theo.

Lees de topic eens goed door!

Niet een zelfverzonnen geloof van een atheistische predikant, die denkt dat hij toch geen kwaad doet om alverzoening te verkondigen, je gelooft immers niet in God, Jezus, hemel en hel.

• samuel

Nou nee hoor ik heb meer te doen dan hier de gehele dag rond te hangen!

En daarbij worden de berichten eerst gekeurd!

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Volgens mij maak jij deze stellingen hier en niet

> ik, en daarbij daar herken je de verdraaierij weer

> van een atheïst als jou, door het juiste geloof

> ben je verlost, geloof dat je van God gekregen

> hebt theo.

Dus is het de schuld van God dat er miljarden door Hem geschapen mensen na hun aards bestaan nooitophoudend in de hel komen. Het heeft God behaagt om Samuel en nog een stuk of wat mense nhet juiste geloof te geven en al die miljarden andere mensen niet.

Gemakkelijk zat.

> Lees de topic eens goed door!

> Niet een zelfverzonnen geloof van een atheistische

> predikant, die denkt dat hij toch geen kwaad doet

> om alverzoening te verkondigen, je gelooft immers

> niet in God, Jezus, hemel en hel.

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk, maar ten diepste “”doe jij zelf aan de

> door jouw zo gehate zelfverlossing“”…immers je

> kunt je zelf verlossen door het juiste geloof te

> hebben, althans volgens jou.

>

> En dat juiste geloof heb jij, dat is je eigen

> verdienste, dankzij dat juiste geloof kom je na je

> aards bestaan in de hemel, alweer althans volgens

> jou..

Zo is dat Theo.

En heel erg je best doen en gebedjes prevelen om maar in die hemel te komen.

Samuel doet inderdaad erg zijn best om zich zelf te verlossen. Want als er later blijkt dat maar iets uit de bijbel anders is zoals hij altijd gedacht had dan is het “maar dan is mijn geloof voor niets geweest” (herhaaldelijk hier gelezen op dit bord). Dus wie doet nu zo z'n best om het juiste geloof te hebben. Juist !

• samuel

Aldus een ongelovige, ja maar inderdaad denk er maar eens goed over na Cees.

• M*j*r**

In ieder geval ben jij niet uitverkoren. Dat is wel duidelijk. Het is alleen jammer dat jij de enige bent die denkt dat het wel zo is.