Dat waren de woorden van Theo hoor B)-
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHoe dat komt ?
Omdat heel veel mensen geen Godservaring hebben, Hem enkel (denken) te kennen uit wat ze lezen of wijsgemaakt worden.
Geloof gebaseerd op enkel horen zeggen dus, die mensen worden dan ook vaak teleurgesteld. Geloven is een persoonlijke ervaring met God, heb je die niet dan kan je er ook niets van verwachten. Dat is tenminste mijn mening.
Ik lees dat je het hieronder beschrijft als ‘gevoel’. Daar moet je dan toch erg voorzichtig mee zijn Lotje. Gevoel zegt niets, bewijst al helemaal niets, en nog erger, ik denk dat gevoel iets heel verraderlijks is. UIt gevoel kan je wel iemands leven redden, maar ook iemand vermoorden.
Misschien wordt gevoel vaak verward met ervaringen. Je kan het gevoel hebben door God verlaten te zijn, maar de ervaring kan je laten terugkijken dat dit helemaal niet het geval was op langere termijn.
theo Schreef:
——————————————————-
> Dat kan ook niet.
>
> Perfect,zondeloos, volmaakt geschapen mensen maken geen fouten, eten dus geen verboden vruchten en doen niks wat verboden is door God.
Ik weet wel wat jij bedoelt Theo, maar je komt vaak onduidelijk over voor anderen. Dit is geen kritiek, als je er de mimiek kon bijgeven zou het veel duidelijker zijn dan in tekst denk ik.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Hoe dat komt ?
>
> Omdat heel veel mensen geen Godservaring hebben,
> Hem enkel (denken) te kennen uit wat ze lezen of
> wijsgemaakt worden.Hier ben ik het helemaal mee eens .
> Geloof gebaseerd op enkel horen zeggen dus, die
> mensen worden dan ook vaak teleurgesteld. Geloven
> is een persoonlijke ervaring met God,Dat bedoel ik nu ook te zeggen . het is zo waar. heb je die
> niet dan kan je er ook niets van verwachten.juist . Dat
> is tenminste mijn mening. de mijne ook en ik sta daar zooooooo sterk in omdat………. ik het zelf meegemaakt heeft. en daarom durf ik dat gerust te zeggen.
>
> Ik lees dat je het hieronder beschrijft als
> ‘gevoel’. Daar moet je dan toch erg voorzichtig
> mee zijn Lotje. Gevoel zegt niets, bewijst al
> helemaal niets, en nog erger, ik denk dat gevoel
> iets heel verraderlijks is. UIt gevoel kan je wel
> iemands leven redden, maar ook iemand vermoorden.Dat bedoel ik eigenlijk mee te zeggen ik heb het aanvaard . zonder aanraking van god wel maar wist dat hij op dat moment bij me was .
>
> Misschien wordt gevoel vaak verward met
> ervaringen.ja kan ook ervaring en aanvaard daarvan Je kan het gevoel hebben door God
> verlaten te zijn, maar de ervaring kan je laten
> terugkijken dat dit helemaal niet het geval was op
> langere termijn.jij zegt het zo duidelijk . Dat bedoel ik ook te zeggen Frans God word zo gauw afgewezen als iemand niet gelijk iets krijgt wat men vraagt .
Juist zo staat het in de bijbel en God schiep Adam naar Zijn gelijkenis en zag dat het goed was.
Of had God toch een fout gemaakt, ja ik denk van wel, menselijk gesproken kon God toch weten dat dat het zo zou aflopen met de hele schepping. Of wist God niet dat Satan op de loer stond, om de hele boel te keren.
Wist God niet dat Satan bestond.
Daarmee kan je zien dat God je ook vrij laat . je bent niet gevangen door God . God wil dat je vrij bent . Maar je oren heb je ook niet voor niks gehad . dus ze hadden moeten luisteren . Dan hadden ze niet op hun flikker gehad ook. (gestraft)
Je kijk tegen je oren maar licht tegen aan . maar daar mag je ook wel dankbaar voor zijn , ze zijn nuttig en dat wil God ook horen . Dankbaarheid wat je krijgt . of het nu je oren zijn of natuur . Dankbaar voor wat er gegeven is .
Het is natuurlijk ook niet letterlijk zo gegaan.
Dat hoeft ook niet gelukkig.
Maaaaaar…als ik beweer vanuit mijn eigen geloofsovertuiging dat wij allemaal door God geschapen mensen zijn en dat wij allen Adam en Eva zijn…..dan…uh….kan ik niet meer de schuld geven aan Eva dat het een zootje is op deez aardkloot en dat ik er niks aan kan doen dat ik liegend en moordend en stelend en verkrachtend door het leven ga………
Dan is het plotseling mijn eigen verantwoordelijkheid, dan is het MIJN fout dat ik verkeerde vruchten pluk en eet en doorgeef !!!!!!
Dat is natuurlijk veel confronterender dan verplicht moeten geloven dat het scheppingsverhaal in de bijbel beslist als historische geschiedenis gelezen MOET worden want anders ben je een slecht christen.
Het scheppingsverhaal in de bijbel moet je letterlijk geloven e ndat is dat en ontslaat jezelf van je schuld, immers het isallemaal de schuld van Adam en Eva.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?