BOAZ Schreef:
——————————————————-
> Dat kan je lezen in Mattheus 23:39 en ik heb al
> eens duidelijk gemaakt dat dat een halve tekst is,
> kijk maar na! En dat er voor de wederkomst van de
> Here Jezus Christus geen Tempel nodig is dat heb
> ik al tweemaal uitgelegd
>
> Psalm 118:26 Gezegend hij, die komt in de naam
> Jahweh;
> wij zegenen u uit het huis van Jahweh.
>
> Dat is reeds gebeurd.
Bart; dat is een doorlopend gebeuren, niet dat is gebeurd punt uit…
>
> De Judaistische rabbijnse joden die Jahweh van
> zijn Naam beroofd hebben, willen persé een Tempel
> om de valse messias te ontvangen.
Bart; klopt het is niet perse nodig,
Van de andere kant zijn er vele mensen die “het levende woord” straks willen horen.
Hun onderscheidingsvermogen vanuit het menselijk hart zal “weten” wie de boodschap komt brengen, en wie fake komt brengen.
De harten des mensen zullen geopend worden, dat is de zegen die ontvangen wordt in toenadering tot Hij die in U is, en wacht op de vrije wil van de mens om gevonden te worden.
>
> Dit staat erin de Stone Bijbel van Eliyahu en in
> de Haredi Bijbel.
>
> Psalm 118:26 Blessed be he that cometh in the name
> of HaShem; we bless you out of the house of
> HaShem.
>
> Gezegend hij, die komt in de naam van de Naam; wij
> zegenen u uit het huis van de Naam:S
Bart;
het is aan de mens om de Naam van de almachtige in toenadering te leren kennen.
De mens die een naam aanneemt als “that's it” zal niet op zoek gaan.
Het is dezelfde geconditioneerdheid waarmee kinderen door traditionele opvoeding tot een wezen omgevormd worden dat nergens meer naar op zoek gaat, door geconditioneerd als we zijn ook aan onze kinderen alles te benoemen wat benoemd moet worden volgens ons.
De gezonde nieuwsgierigheid om als mensje te ontdekken in deze wereld door eigen observatie, wordt hen ontnomen.
ZO gaat ook de volwassenen niet meer “op zoek” ,naar zijn Vader, niet op zoek naar zijn bron…
In dat opzicht is de brontekst die hier aangehaald wordt veel zuiverder dan de ingevulde dogmatische teksten in veel andere versies.
“de Naam” gebruiken voor God, de Vader, Allah JHWH, etc etc is als zodanig veel zuiverder en juister ( om de uitdaging niet te verkrachten door er reeds een label aan te hangen. Gaan we op zoek als ziel, wetende dat “de naam” zich aan ons wil ontvouwen in toenadering dan komt alles goed.
Prachtige tekst dus.
> Trap niet in de valstrik van de “ naamloze god ”
> aanbidders.
>
Bart; inderdaad maar zoek de naam in toenadering, en slechts door deze te leren (Geestelijk Weten zal U geschonken worden stap voor stap) kan U een worden met Hem.
Er is niets mis mee hem Vader te noemen voorlopig in je eigen taal, maar het mag uw zoektocht niet beletten verder natuurlijk.
Wat die waarschuwing inhoud is dus…ga opzoek en blijf niet hangen in dat JWHW, de Heer, de Vader, God ,Allah of weet ik veel wat else.
Het is natuurlijk al een mooi teken dat de naamloze overal op de wereld anders genoemd wordt niet!
Dat moet ons iets zeggen..als klein beetje nadenkend wezen niet?
Stel dat het overal genoemd werd, en in alle boeken..,de boodschap om dan werkelijk door te zoeken zou helemaal weg zijn immers!
> Yeshua ( de Here Jezus Christus ) heeft er voor
> gewaarschuwd!
>
> Johannes 5:43
> Ik ben gekomen in de naam mijns Vaders en gij
> neemt Mij niet aan; indien een ander komt in zijn
> eigen naam, die zult gij aannemen.
>
Bart;
Hier in Johannes 5:43 staat de waarschuwing dat de mens die niet op zoek gaat in zijn leven, in de valkuil zal trappen omdat hij niet gezocht heeft……
Uit dikke onwetendheid zal deze mens in de val van de bedrieger trappen die aangekondigd is, en ook zal komen. De Anti-.“de naam”
Blind door wat de zintuigen waarnemen, zal hij in de val trappen.
Het hart dat in toenadering tot “de naamloze” geopend is, zal steeds weten…….
Dus heeft de opportunity om in constante verandering de minimum level nog te bereiken in deze cyclus om door te kunnen evolueren.
Dit houdt dan in dat de mens geleerd heeft (tengevolge van toenadering tot de “de naamloze”, te veranderen van een wezen dat iedere binnenkomende gedachte liet primeren, (en er zich een mee voelde) naar een meer geevolueerd wezen dat de waarheid van het hart heeft leren kennen.
en waarheid in deze wereld te leren kennen door zaken te bevoelen vanuit die bron in ons. De mysticus heeft door alle tijden heen die essentie reeds aangeduid had als de connectie met de “de naamloze” die dichter bij ons is dan onze handen en voeten .
De mens die daar naar leert luisteren veranderd dus in een voeler vanuit het hart, en laat zich niet langer verblinden door de fysieke waarneming.
Dat is wat we moeten leren om niet te verdwalen hier. Velen zullen misleid worden staat er niets voor niets.
Zij die vanuit hun denken misleiding menen te kunnen ontdekken..moge ze zich gereed maken dan voor hun grote illusie hiertoe in staat te zijn, om waarheid te onderscheiden bedoel ik dan. Ze zullen de eerste in de rij zijn in de rij van de misleiding kan ik U zeggen.
Ze hebben immers niet “ontdekt” wat hun kan behoeden voor de ondergang. Door al levend zich te begraven in de mind interpretatie van letters die iet bedoeld zijn om dood te blijven in het hart. Slechts van daar (vanuit ons hart) kan de werkelijke betekenis indalen in een werkelijk weten.