Het spreekt mij aan, omdat ik het juist aanhaalde daarom; wezenlijk kennis; kennis uit God.
Wat is hiermee het wezen anders dan datgene wat zuiver is in de ogen van God?
En wat is dat wezenlijke anders, dan de uit God geborene? De Rechtvaardige.
Dan is het essentie-denken ook uit God.
En dat is wat vanuit het geloof aanvoelt om alles in het werk te stellen om Hem te ontmoeten willen en daarmee het essentie-denken te ontvangen mogen.
Johannes 23 Hij zeide: Ik ben de stem des roependen in de woestijn: Maakt de weg des Heeren recht, gelijk Jesaja, de profeet, gesproken heeft.
24 En de afgezondenen waren uit de Farizeeën;
25 En zij vroegen hem en spraken tot hem: Waarom doopt gij dan, zo gij de Christus niet zijt, noch Elía, noch de profeet?
26 Johannes antwoordde hun, zeggende: Ik doop met water, maar Hij staat midden onder u, Die gij niet kent;
27 Deze is het, Die na mij komt, Die vóór mij geworden is, Wie ik niet waardig ben, dat ik Zijn schoenriem zou ontbinden.
28 Deze dingen zijn geschied in Bethábara, over de Jordaan, waar Johannes was dopende.
29 Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie, het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!
30 Deze is het, van Wie ik gezegd heb: Na mij komt een Man, Die vóór mij geworden is, want Hij was eer dan ik.
31 En ik kende Hem niet; maar opdat Hij aan Israël zou geopenbaard worden, daarom ben ik gekomen, dopende met het water.