Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vergeving.

• Stefan

Douce Schreef:

——————————————————-

> Het duister is het licht niet, maar in het duister

> kan het licht wel worden waargenomen. Het is de

> andere kant van het licht.

> Als je het duister niet herkent, zie je het

> verschil niet.

> Het kwade is het goede in wording.

>

> (Overigens dacht ik, ik kan die topic niet meer

> vinden, dat mijn gequoteerde zin ging om Christus

> “IN” u. De rest van de topic heb ik niet tot me

> genomen).

>

> Douce

Wat je schreef had zijn waarde. In het stuk stonden ook juiste zaken, maar dit waarover ik schreef trekt alles in de ijdele sferen.

Dat wat het Licht ontvangen kan, is niet werelds, of van de wereld..En zo is het geloof.

• Douce.

Bedoel je ijle sferen?

Douce

• Richard II

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Mag je als christen onbeperkt zondigen, om dat als

> je maar gelooft in Jezus dat hij voor jou

> gekruisigd is, dan worden je zonden elke keer weer

> vergeven, als je maar ook na elke zonde om

> vergeving vraagt.

> Al was je zonde zo rood als scharlaken je zonde

> wordt ontelbaar vergeven.

Zo is het inderdaad wel ongeveer.

Als je maar gelooft in Jezus, dan ben je volgens Paulus automatisch gerechtvaardigd.

Er komt over de (ware) gelovigen niet eens een oordeel, zij gaan rechtstreeks naar de hemel.

Halfgelovigen, verkeerdgelovigen en ongelovigen zoals jij en ik moeten wel door dat oordeel heen.

Maar ware gelovigen kunnen geen kwaad meer doen, de Wet bestaat niet meer voor hen, daar staan ze boven. Zij hebben Jezus in zich en doen nog uitsluitend het goede.

• Stefan

Nee, ik bedoel daarmee de sferen waarin het schepsel rondwaart. Zoals Rom.8

18 Want ik houd het daarvoor, dat het lijden van deze tegenwoordige tijd niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring van de kinderen Gods.

20 Want het schepsel is aan de ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om hem, die het aan de ijdelheid onderworpen heeft;

21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid van de kinderen Gods.

Als die kennis, zoals die al geschreven werd in toeters posting, gebruikt wordt om zichzelf te verrijken, omdat het toegepast wordt op zichzelf als in samenwerking met de Ander, dan waant en wentelt het zich in ijdele sferen. Zelf-verheffing.

• Stefan

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/14667440/14681109/re-geloof-is#msg-14681109

• Douce.

Het is interessant om dit hoofdstuk (Rom.8 dus) minimaal te lezen tot vers 30.

En dan de NBG'51, deze is (vind ik) stukken duidelijker en herkenbaarder.

Maar alles hier op aarde is ijdelheid, zo simpel is dat. Uiteindelijk blijft het Geestelijke, omdat het de verbinding met God is in Christus.

Douce

• Stefan

Een diepgaand hoofdstuk..

Wat mij in dit stuk ook opvalt, is het lezen van een soort blijvend contact wat in het wezen niet verloren is gegaan, ondanks de wereld waarin we terechtgekomen zijn. Er is die hunkering van het schepsel in deze wereld naar Hem, in ons, omdat die Herinnering er is.

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, het beeld van Zijn Zoon gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broeders.

30 En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

Want hoe kan de mens anders geroepen worden..;)

(1 knipoog is genoeg..:D)

• Gonnie

Inderdaad, zij de ware gelovigen vallen dan ook op door hun hoogmoed.;)

• CU

Natuurlijk mag dat. Jezus heeft toch de wet vervuld, dus leef er maar op los als een wetteloze. Als je je naaste maar lief hebt zoals je jezelf lief hebt.

• Richard II

CU Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk mag dat. Jezus heeft toch de wet

> vervuld, dus leef er maar op los als een

> wetteloze. Als je je naaste maar lief hebt zoals

> je jezelf lief hebt.

Als je maar gelooft. Daar gaat het om. Dan sta je boven de wet. Dan kun je er op los leven, geen kwaad meer doen, zeg maar.

Dat heeft niets met je naaste liefhebben als jezelf te maken.