Jij ook, nu op jouw knieen en bid God om vergeving want dat kan jij morgen met het zelfde gemoed weer jouw christelijk boodschap hier weer rondstrooien waar ieder hier van onder de indruk zal zijn. En jij ook de meest gezegende ASOK
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlKlein nuance verschilletjes die Gonnie misschien ontgaat maar mij niet.
Jezus zag degene die hij dwaas noemde zeker niet als zijn broeders.
Mattheus 23: 3 Wee jullie, schriftgeleerden en farizeeën, huichelaars, jullie versperren de mensen de toegang tot het koninkrijk van de hemel. Jullie gaan er zelf niet binnen, maar laten ook degenen die er willen binnengaan niet toe.
David
Nog even over dat stuk van toeter, waar ik meer in had geschreven, maar alles werd al geveegd bleek na verzenden. Dit zat nog onder de rechtermuisknop.;
Wanneer er dit geschreven staat; Glijd niet uit, mensen. Jezus maakte zichzelf bekend aan ons en in en door hem de Vader. In deze intieme persoonlijke gemeenschap met de vader en zoon hebben we het bewustzijn van christus. komt juist datgene waar hij voor waarschuwt, meeliften in iets wat niet mogelijk is; het duister kan het Licht niet zijn, en zo kan de persoonlijkheid niets meer betekenen dan alleen de overgave; -ik- moet kleiner worden; Hij moet wassen.
Christus is de uit God geborene. De ijdelheid wringt zich nu hiertussen, zo lees ik.
In contrast hiermee kende Johannes de Logos, het woord van God als de persoon van christus.
Johannes kende Hem niet, want heeft geen toegang tot de Logos; sprak van het Licht, maar was het Licht niet.
Joh.1 19 En dit is het getuigenis van Johannes, toen de Joden enige priesters en Levieten afzonden van Jeruzalem, opdat zij hem zouden vragen: Wie zijt gij?
20 En hij beleed en loochende het niet; en beleed: Ik ben de Christus niet.
21 En zij vroegen hem: Wat dan? Zijt gij Elía? En hij zeide: Ik ben die niet. Zijt gij de profeet? En hij antwoordde: Neen.
22 Zij zeiden dan tot hem: Wie zijt gij? opdat wij antwoord geven mogen aan hen, die ons gezonden hebben; wat zegt gij van uzelf?
23 Hij zeide: Ik ben de stem des roependen in de woestijn: Maakt de weg des Heeren recht, gelijk Jesaja, de profeet, gesproken heeft.
24 En de afgezondenen waren uit de Farizeeën;
25 En zij vroegen hem en spraken tot hem: Waarom doopt gij dan, zo gij de Christus niet zijt, noch Elía, noch de profeet?
26 Johannes antwoordde hun, zeggende: Ik doop met water, maar Hij staat midden onder u, Die gij niet kent;
27 Deze is het, Die na mij komt, Die vóór mij geworden is, Wie ik niet waardig ben, dat ik Zijn schoenriem zou ontbinden.
31 En ik kende Hem niet; maar opdat Hij aan Israël zou geopenbaard worden, daarom ben ik gekomen, dopende met het water.
Het duister is het licht niet, maar in het duister kan het licht wel worden waargenomen. Het is de andere kant van het licht.
Als je het duister niet herkent, zie je het verschil niet.
Het kwade is het goede in wording.
(Overigens dacht ik, ik kan die topic niet meer vinden, dat mijn gequoteerde zin ging om Christus “IN” u. De rest van de topic heb ik niet tot me genomen).
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?