Wat een heerlijk geloof, je lost je eigen geweten in bij bij onze Lieve Heer en je kan je handen in onschuld wassen.
Als je anderen door jouw zonden hebt beschadigd, dat is jou zorg niet meer, want jouw handen zijn schoon.??
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBegrijp je het echt niet? Of probeer je te frustreren?
Dat laatste zal je trouwens niet lukken, want ik heb inderdaad een heerlijk en eerlijk geloof.
Iedereen maakt fouten. Iedere christen net zo goed als iedere anders- of nietgelovige.
En iedereen draagt de verantwoordelijkheid voor die fouten en zal met degene die op wat voor manier dan ook de dupe daarvan is geworden in het reine moeten komen.
Je kunt een medemens niet in de penarie laten zitten en roepen, God heeft mij mijn zonden vergeven.
Wel kun je vanuit je fouten elke keer opnieuw beginnen.
Waar de wereld je je fouten nog wel eens nadraagt, oude koeien opvist, blijft terugkomen op je fouten, zal God je een nieuwe kans bieden.
En dat is maar goed ook!
Stel je voor dat een mens na zijn eerste fout voor eens en voor altijd veroordeeld bleef!
Dan zou er geen vrije mens meer rondlopen op de wereld.
Nee, Gonnie ziet het goed. Jezus sprak zichzelf ook de hel in. Maar Hij ging natuurlijk niet:
Mattheus 5:22
Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur.
Natuurlijk vergat Hij wat Hij had gezegd in Mattheus 23:17
Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?