Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jesaja 45:7

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Amos 3:6

> Klinkt ooit in een stad de ramshoorn zonder dat

> haar inwoners bang worden?

> En geschiedt er ooit onheil in een stad zonder

> toedoen van de HEER?

>

> —————————

>

> Ja, ook Amos 3 : 6 bewijst dat God ook het kwaad

> schept. En dat God dus de alveroorzaker is. Maar

> er zijn meer bijbelpassages die zeggen dat God het

> kwaad schept. Ken je Bijbel.

Je slaat Genesis 19:19 over waar staat dat God het beste met Zijn dienaar voorheeft.

>

> Ik volg gewoon de oude bijbelse gereformeerde leer

> van bijvoorbeeld Gomarus en zijn

> contraremonstranten en van Calvijn. Lieden als

> Boaz volgen het onbijbelse remonstrantisme. Boaz

> is een vreselijke nieuwlichter, nog erger dan

> Theo. Om het een beetje overdreven te zeggen: wie

> Calvijn verwerpt, verwerpt de Bijbel.

• Frederik D

Na de zondeval werd de wereld opnieuw geschapen. Tijgers werden roofdieren terwijl ze eerst gras aten en liefjes met lammetjes speelden. Uh, nee, geen lammetjes. Want er was nog geen voortplanting. Maar schaapjes. De voortplanting was een deel van de straf.

Wie herschiep de wereld na de zondeval? Wie schiep de roofdieren, de dodelijke virusjes en de natuurrampen en niet te vergeten de geslachtsdelen en de voortplanting? God of de Duivel? De huidige natuur lijkt mij toch meer het werk te zijn van de Duivel dan van God.

Het geschrift waaraan jij refereert, is overigens duidelijk gnostisch. Neem die demiurg.

• Frederik D

Blijkbaar zegt God maar wat. Hij heeft meerdere bedoelingen die haaks op elkaar staan.

• Tjoppy

Frederik D Schreef o.a.:

——————————————————-

> Het geschrift waaraan jij refereert, is overigens

> duidelijk gnostisch. Neem die demiurg.

Yep.

• Richard II

> Wie schiep

> de roofdieren, de dodelijke virusjes en de

> natuurrampen en niet te vergeten de geslachtsdelen

> en de voortplanting

?

Wat was in de Hof van Eden het verschil tussen Adam en Eva?

• Frederik D

In wezen is het ook absurd.

Een Eliyahu gaat zelfs zo ver dat hij beweert dat alles geest is en dat alle geest God is. Wij zijn niets meer dan een gedachte een Gods geest. Puur pantheïstisch panpsychisme.

Doordenk een theologie tot het uiterste en je komt geheid op absurditeiten uit.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Blijkbaar zegt God maar wat. Hij heeft meerdere

> bedoelingen die haaks op elkaar staan.

In plaats van je eigen samengestelde godsbeeld te verwerpen zou je de ware God kunnen zoeken. God laat Zich vinden door wie Hem zoekt.

• Frederik D

Eigenlijk geen verschil. Maar volgens de Bijbel was er wel verschil. Dus dat wringt.

Het is aannemelijk te veronderstellen dat de voortplanting en geslachtsverschillen pas ontstonden na de zondeval. Want neem de naaktheid. Voor de zondeval hadden Adam en Eva geen idee dat ze naakt waren, dus dat de ander naakt was.

Maar de Bijbel is hierover nogal warrig en duister. Dus dit pleit tegen de visie dat de Bijbel Gods woord is. Want een beetje God kan zich best wel duidelijk uitdrukken.

Gezien deze overwegingen heeft de gnostiek best een beetje gelijk. In tegenstelling tot het orthodoxe christendom heeft de gnostiek meer nagedacht over de herschepping na de zondeval.

• Frederik D

Je kwezelt weer. Neem een voorbeeld aan Toeter. Die probeert in te zien dat God maar één wil heeft maar wel diverse, elkaar tegensprekende bedoelingen en subbedoelingen. Probeer eens als een volwassen vent een volwassen godsbeeld in elkaar te timmeren in plaats van kinderlijk te kwezelen.

• theo

He tkwaad op de wereld is er, onmiskenbaar en het raakt ons vroeg of laat allemaal in min of meerdere en soms extreme mate.

De gemakkelijkste geloofsgedachte is dualisme; het goede komt van God en het kwade komt van een ander god; de satan.

Opgelost, zo klaar als een klontje.

Job schrijft ergens: Als het kwaad mij dan TOCH treft dan liever van God mijn Schepper dan van een of andere kwade macht.

Het is een zoektocht van ieder mens om het kwaad te willen verklaren.

Er is zoveel geschreven op dit prikbord de afgelopen 24 uur dat ik niet alles heb gelezen maar hier en dar valt me wel op dat je nooit rechtsstreeks antwoord krijgt van veel van mijn medechristenen behalve wat sneren en wat “”tegenbijbelteksten“”

Helaas zijn sommige van mijn medechristenen blijkbaar niet bij machte om nietgelovige mensen die redelijk wat van de bijbel weten met wat betere antwoorden en redelijke argumenten van repliek te dienen dan beledigingen naar hun hoofd te slingeren..