(td)
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk bevestig slechts Douces uitspraak over fanatici.
Maar als je toch wilt weten wat ik vind van het idee dat de bijbel een mix is van Gods woord en mensenwerk, dan hou ik het erop dat de hele bijbel mensenwerk is. De betere passages ook. Zoals zelfs de mooiste muziekstukken van Bach en Mozart mensenwerk zijn.
Frans Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Hoe zie je dat ivm het verklaren van het
> geestelijke met het geestelijke? 1 Kor 2:13
>
> Precies wat ik zei: De H.Geest doet ons de teksten
> begrijpen, ook al zijn ze enigzins verwatert in
> sommige gevallen, zo vind ik de nieuwe
> bijbelvertaling erg verarmt maar God zal niet de
> essentie verloren laten gaan.
De Bijbel is het Woord van God.
Deze leer staat op niets minder dan de autoriteit van Jezus Christus Zelf, die de inspiratie van het OT en beloftes van het NT bevestigde. Het getuigenis van Jezus en de apostelen is dat de Bijbel onfeilbaar is in wat het leert over alle zaken, tot aan de vervoegingen van werkwoorden, woorden en letters toe.
Er is ook veel bewijs dat de Bijbels die we vandaag in onze handen hebben de originele manuscripten vertegenwoordigen, met een erg hoge graad van nauwkeurigheid, als geen ander boek uit de oudheid. De Bijbel in je hand is God die tegen je spreekt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?