Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Drie visies op de Bijbel

• Ellen-Josee

Douce Schreef:

——————————————————-

> Jij ziet niets lieve kind, je projecteert slechts,

> zeker waar het die haat betreft, dat is hier

> dagelijks van jou te lezen op dit prikbord.

> Altijd ben je al schijnheilig geweest, alleen valt

> het de laatste tijd, omdat je je kennelijk door

> soortgenoten gesteund vindt, meer op.

>

> Douce

Ik ben de laatste tijd amper op het prikbord in tegenstelling tot jou en dan zoek ik geen steun bij ‘soortgenoten’ want dat heb ik niet nodig.

Vervloekt is de man die op de mens vertrouwd en vlees tot zijn arm stelt, wiens hart van de Here wijkt; hij toch zal zijn als een kale struik in de steppe, die het niet merkt als er iets goeds komt, maar staat bij dorre oorden in de woestijn, een ziltachtig onbewoond land.

Gezegend is de man die op de Here vertrouwd, wiens betrouwen de Here is: hij zal staan als een boom aan het water geplant, die zijn wortels tot in de beek uitstrekt, en het niet merkt als er hitte komt, maar welks loof groen blijft, die in een jaar van droogte geen zorg heeft en niet nalaat vrucht te dragen.

Jeremia 17

Ellen

• Gonnie

Het meest onwaarachtig wezen hier dat ben jij, ik vind jou puur slecht. Alleen maar slecht,en dat jij nog durft te beweren dat jij in God gelooft, nu eerlijk gezegd ik zou wat dat aan gaat niet in jouw schoenen willen staan.

• Douce.

Ik had het tegen Lotje (zoals je kunt zien), niet tegen jou.

Verder moet ik je toch mededelen dat ik zeer weinig op het bord aanwezig ben (kun je opzoeken), omdat de sfeer die hier momenteel heerst, weinig met mijn idee van leven te maken heeft.

Douce

• Richard II

Een moderne christen gelooft niet in een platte aarde. Die neemt de resultaten van de wetenschap serieus.

Zoals moderne christenen vanzelfsprekend ook de letterlijke zesdaagse schepping afwijzen en erkennen dat het leven zich heeft ontwikkeld langs de weg der evolutie, zoals de wetenschap heeft ontdekt.

Hulde, Lotje!

• Ellen-Josee

Ga maar lekker met elkaar beppen over hoe slecht de anderen zijn, ik vind het wel weer mooi geweest.

Gr Ellen

• Douce.

Kijk even terug wie met de negatieve aanval begon beste meid, dan weet je direct wie de aanstichtster is.

Begin die fiets maar te breien, voordat de staalwol te hard wordt door de temperatuur en probeer je uit de depressie te houden.

Douce

• theo

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Een moderne christen gelooft niet in een platte

> aarde. Die neemt de resultaten van de wetenschap

> serieus.

>

> Zoals moderne christenen vanzelfsprekend ook de

> letterlijke zesdaagse schepping afwijzen en

> erkennen dat het leven zich heeft ontwikkeld langs

> de weg der evolutie, zoals de wetenschap heeft

> ontdekt.

>

> Hulde, Lotje!

Als een gelovige de huidige wetenschap EN de bijbelwetenschap overboord wenst te gooien is dat hun eigen zaak natuurlijk.

Of het verstandig is ????

• Gonnie

Al wat jij meent te moeten schrijven iets uit de bijbel is van uit jou Godlasterlijk.

Stoppen, dat is bij jouw vloeken.

• Frederik D

Lijkt mij inderdaad nogal onverstandig. De moderne bijbelwetenschap is een echte wetenschap.

• Frederik D

Moderne chirurgie is niet alleen maar snijden maar ook heel veel technologie.