Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Genade is ontvangen!

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> God is niet genadig.

Geloof!

Kolossenzen 1:21-23

Eerst was u van hem vervreemd en was u hem in al het kwaad dat u deed vijandig gezind, maar nu heeft hij u door de dood van zijn aardse lichaam met zich verzoend om u heilig, zuiver en onberispelijk bij zich te brengen. Maar dan moet u blijven geloven, onwrikbaar gegrondvest zijn in de hoop die het evangelie brengt, het evangelie dat u gehoord hebt en dat aan alle schepselen onder de hemel verkondigd is

>

> God beloont slechts juist gelovigen en dat heeft

> weer niks te maken met genade.

>

> Toch??

In 1 Petrus 1 staat dat: "u in Gods kracht geborgen door het geloof wacht op de redding die al gereed ligt om op het einde van de tijd geopenbaard te worden.

Daarom bent u vol vreugde, ook al hebt u nu, als het zo moet zijn, voor een korte tijd te lijden onder allerlei beproevingen. Die dienen om de deugdelijkheid van uw geloof te bewijzen, dat zoveel kostbaarder is dan vergankelijk goud, dat toch ook door het vuur gelouterd wordt. Dan zullen, wanneer Jezus Christus zich openbaart, lof, heerlijkheid en eer uw deel zijn. Hem hebt u lief zonder Hem ooit gezien te hebben. U gelooft in Hem, hoewel u Hem ook nu niet ziet, en u zult vervuld zijn van een onuitsprekelijke en hemelse vreugde, wanneer u het einddoel van uw geloof, uw redding, bereikt."

• theo

Ik ken die teksten wel hoor.

Ik ken de bijbel tamelijk goed maar waarom geef je geen antwoord op de vraag?

• Ellen-Josee

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ja jij vat het volgen van Hem anders op als ik.

> Ik vat het volgen op als Zijn levenswijze volgen

> (tijdens mijn leven hier in de wereld) dus

> dienstbaar zijn.

> Zo veel mogelijk hetzelfde doen zoals Hij gedaan

> heeft tijdens zijn leven hier op aarde.

>

> Hoe kan je dat nou doen; zoveel mogelijk hetzelfde

> doen..dat is een poging van jou?

>

> Hem imiteren als het ware?

Het is niet de bedoeling een toneelstukje op te voeren.

>

> Of Hem Zijn; te worden als Hem, door Hem te

> worden. ‘'Gij moet wederom geboren worden’'.

Bedoel je dit: 1 Petrus 1: 3 Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus: in zijn grote barmhartigheid heeft hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop.

>

>

> Ef. 2

> 8 Want door genade zijt gij behouden, door het

> geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van

> God

>

> 10 Want zijn (God) maaksel zijn wij, in Christus

> Jezus geschapen om goede werken te doen, die God

> tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden

> wandelen.

Of dit: 1 Petrus 1: 14 Wees als gehoorzame kinderen en geef niet opnieuw toe aan de begeerten waardoor u vroeger, toen u nog onwetend was, werd beheerst, 15 maar leid een leven dat in alle opzichten heilig is, zoals hij die u geroepen heeft heilig is. 16 Er staat immers geschreven: ‘Wees heilig, want ik ben heilig.’

Het kan ook zijn dat je dit bedoelt: 1 Petrus 1: 23 als mensen die opnieuw zijn geboren, niet uit vergankelijk maar uit onvergankelijk zaad, door Gods levende en altijd blijvende woord. 24 ‘De mens is als gras en zijn schoonheid als een bloem in het veld: het gras verdort en de bloem valt af, 25 maar het woord van de Heer blijft eeuwig bestaan.’ Dit woord is het evangelie dat u verkondigd is.

Ellen

• Stefan

Ja.

Die bedoel ik; 1 Petrus 1

2 De uitverkorenen naar de voorkennis van God de Vader, in de heiligmaking des Geestes, tot gehoorzaamheid en besprenging met het bloed van Jezus Christus;

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik ken die teksten wel hoor.

>

> Ik ken de bijbel tamelijk goed maar waarom geef je

> geen antwoord op de vraag?

Is het misschien zo dat je het antwoord niet wil zien?

• theo

Leg dan eens gewoon uit wat het woordje genade betekent.

——————————————————

Gepost door: theo ()

Datum: 26 september 2011 12:15

God is niet genadig.

God beloont slechts juist gelovigen en dat heeft weer niks te maken met genade.

Toch??

• Frederik D

Waarom zou Theo ongelovig zijn? Theo is gelovig. Maar anders gelovig dan jullie. Erken dat gewoon in plaats van onwaarheden te verspreiden.

• theo

De mening van de Samuelsen dat ik ongelovig ben zegt alles over hun en niks over mij hoor.

Ik heb het over het woordje genade.

Een nietgelovige weet ook wel wat he twoord op zich betekent.

Een gelovige mag God genadig noemen, dat doe ik ook. Is ook volkomen bijbels.

Maar noem God niet genadig als je van mening bent dat God juistgelovigen beloont en niet/foutgelovigen de hel in schopt na het aards bestaan.

Dat heeft namelijk helemaal niks met genade te maken.

• Richard II

> God gaf Zijn Zoon (Joh 3:16).

Ik dacht altijd dat Jezus gekruisigd werd omdat zijn missie was mislukt en hij ruzie had gekregen met de Romeinse en/of Joodse autoriteiten.

> God geeft het eeuwige leven aan hen die vertrouwen in Zijn Zoon (Joh 10:28)

Daar heb ik dus niks aan. Ik heb geen vertrouwen in “Zijn Zoon”.

.

> God geeft gelovigen alles wat ze nodig hebben door Zijn Zoon (Rom 8:32).

Maar als je niet gelovig bent, dan krijg je dus niets.

Nou ja, ik doe niet mee aan de Staatsloterij, dus zal ik nooit een prijs winnen. Daar is best mee te leven.

• samuel

Als je dan ook gelijk ook even de andere vragen van mij beantwoord en uitleg bij geeft ga je gang theo!