Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christendom is onbijbels

• W@lter

Je hebt gelijk, maar Miranda had het alleen over zijn sterven, niet over zijn opstanding.

De zonden van alle mensen zijn vergolden aan het kruis, maar niet iedereen kiest ervoor om deel te hebben aan zijn opstanding.

• theo

1)Gaat het nou wel of niet over rituelen.

2) Wat is de juiste bijbelse manier van gelovig zijn voor een christen. Daarvan gaf ik een paar andere voorbeeldjes nadat je de kinderdoop als fout had aangegeven.

• Frederik D

Welke bedriegerijen? De kinderdoop? Er zijn kerkgenootschappen die die doop afwijzen.

• W@lter

Alle stromingen die jij noemt zullen zichzelf tot het christendom rekenen.

• W@lter

…zondagsverering, geen redding buiten de kerk, christelijke feestdagen, en zo kan ik nog wel even doorgaan…

• Sfred+

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Welke bedriegerijen? De kinderdoop? Er zijn

> kerkgenootschappen die die doop afwijzen.

Welke kinderen:D

• Stefan

Hoe gaat dat dan; deelnemen aan Zijn opstanding?

Want in een ander topic hebben we het daar ook over; bekering en opstanding.

Is de opstanding iets wat buiten de mens plaatsvindt of heeft plaatsgevonden als éénmalige gebeurtenis, of kan de mens daar ‘deelgenoot’ aan worden, door dit te mogen ondergaan.

Er is nogal verwarring over.

• W@lter

Volgens mij dwaal je af in details.

Ben jij een aanhanger van het christendom?

• Frederik D

Ja. Maar zo wat?

Het christendom is in wezen niets meer dan de geschiedenis en het heden van allen die zich op de één of andere manier op Jezus beroepen.

Maar jij wilt de Bijbel centraal stellen en alle onbijbelse poespas inzake het geloof afschaffen? Maar willen dat niet meer christelijk kerken?

• Frederik D

Zondagsheiliging en christelijke feestdagen lijken mij het sop van de kool niet waard. Maar de overschatting van de kerk lijkt mij daarentegen wel een heikel punt. Maar welke kerken afgezien van het WTG en de vroegere Vrijg. Geref. overschatten zichzelf?