Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De bijbel.

• theo

Dan bekruipt me het angstige gevoel dat Boaz er mee bedoelt dat je dan wel zijn geloofsvisie moet delen want anders heb je Gods Geest niet echt ontvangen.

Stel dat Gonnie gegrepen wordt door Gods Geest en daardoor JG wordt, of PeeKaa Enner of katholiek of zich aansluit bij het Efraim genootschap.

Zou Boaz dat wel goedkeuren denk je??

• Stefan

Waar ik eigenlijk op doel, is dat Boaz eerder heeft gemeend dat de mens en de Geest niet samengaan; Het verlossende werk kan niet in de mens plaatsvinden..

De bijbel, de letter, wordt op deze manier het geloof.

• Frederik D

Nee. Alleen zijn Hersteld Gereformeerd Hervormd Contraremonstrants Eenmanskerkgenootschap Op Hele Noten Zonder Orgel Buiten Verband Artikel 666 is de enige ware kerk van Christus en als Christus wederkomt, dan moet ook Christus lid van die kerk worden want anders spreekt Boaz de banvloek over hem uit.

• BOAZ

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik lees nu een ander mens, die met een ontzag over

> ‘de bijbel en zijn Geest’ schrijft.

>

> Zie je de Geest niet los van de bijbel?

Nee, het is de Heilige Geest die Gods geschreven Woord levend maakt!

De Heilige Geest wijst op de Koning die niet in ons is maar in Zijn Koninkrijk die niet op aarde is.

Boaz.

• BOAZ

theo Schreef:

——————————————————-

> Dan bekruipt me het angstige gevoel dat Boaz er

> mee bedoelt dat je dan wel zijn geloofsvisie moet

> delen want anders heb je Gods Geest niet echt

> ontvangen.

>

> Stel dat Gonnie gegrepen wordt door Gods Geest en

> daardoor JG wordt, of PeeKaa Enner of katholiek of

> zich aansluit bij het Efraim genootschap.

Als iemand gegrepen wordt door Gods Geest dan sluit die persoon zich niet aan bij de door jou genoemde secte/kerk/genootschap!

>

> Zou Boaz dat wel goedkeuren denk je??

Ik mag zeker wel een kritikaster zijn volgens de Schriften.

Boaz.

• theo

Dat dacht ik al.

Waar kan Gonnie zich bij aansluiten als Gods Geest, uh jij je goedkeuring kan geven?

• Stefan

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> thomas Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik lees nu een ander mens, die met een ontzag

> over

> > ‘de bijbel en zijn Geest’ schrijft.

> >

> > Zie je de Geest niet los van de bijbel?

>

> Nee, het is de Heilige Geest die Gods geschreven

> Woord levend maakt!

> De Heilige Geest wijst op de Koning die niet in

> ons is maar in Zijn Koninkrijk die niet op aarde

> is.

>

> Boaz.

Ik hoop dat de volgende tekst levend genoeg is voor je, waarin de Koning Hij is, die in Christus is; de Gezalfde.

1 Kor.15

21 Want daar de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een ieder in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en de Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij te niet gedaan zal hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden aan Hem, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

Deze tekst is al meerdere malen gebracht, maar heeft zo'n geweldige boodschap in zich…

inzicht..is wat ik je gun.

• BOAZ

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Nee. Alleen zijn Hersteld Gereformeerd Hervormd

> Contraremonstrants Eenmanskerkgenootschap Op Hele

> Noten Zonder Orgel Buiten Verband Artikel 666 is

> de enige ware kerk van Christus en als Christus

> wederkomt, dan moet ook Christus lid van die kerk

> worden want anders spreekt Boaz de banvloek over

> hem uit.

Jij bent een goddeloze anti-theist, de hoon en spot druipen van jou af!

Boaz.

• theo

Niet om het een of ander maar de hoon en de spot van jou voor je medechristenen die je niet als medechristenen wilt zien omdat ze jouw geloofsvisie niet delen is vele malen erger dan die van Frederik hoor.

• Frederik D

Ik wil Jezus slechts tegen jouw heerszucht beschermen. Dus wees blij met mijn “spot”.